Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by GSP »



For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by GSP »

Brotangen ikke heeeeelt ute av bildet

https://www.h-a.no/sport/aktuell-mot-ullkisa


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Fri Mar 22, 2019 5:34 pm Brotangen ikke heeeeelt ute av bildet

https://www.h-a.no/sport/aktuell-mot-ullkisa
Bytter gjerne Egeris med han. Men vi trenger også en back.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Gjendineggen »

Alt tyder på at vi forsøker å signere Brotangen videre. Det tolker jeg som om at vi ikke får tak i den stoppertypen vi ønsker. Og det er litt kjipt.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Vi kommer trolig til å hente flere enn en evt. Brotangen denne uka her. Jeg tror klubben snart må tenke nytt på venstrebacken også. Norbye har funket dårlig der synes jeg, selvom man ser han er en meget god spiller, spesielt offensivt. Alegre eller en ny spiller bør være aktuelt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by artigas »

Charles Chinedu Ezeh klar fra LSK, lån. Kjenner ham ikke, men ser ut til at han kan gå rett inn på laget, noe som virkelig trengs, så tynt som det er bak førstevalgene i den posisjonen. Var på lån til Strømmen i fjor, og fikk endel kamper året før det i LSK. Abu på vei til Notodden på lån. God løsning. Om han skal utvikle noe end product, må han spille mer.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Mon Mar 25, 2019 11:04 am Charles Chinedu Ezeh klar fra LSK, lån. Kjenner ham ikke, men ser ut til at han kan gå rett inn på laget, noe som virkelig trengs, så tynt som det er bak førstevalgene i den posisjonen. Var på lån til Strømmen i fjor, og fikk endel kamper året før det i LSK. Abu på vei til Notodden på lån. God løsning. Om han skal utvikle noe end product, må han spille mer.
Abu tipper jeg er ferdig i Kamma. Går permanent i sommer uansett tipper jeg. Har masse tekniske spennende kvaliteter, men det skorter på fotballklokhet, avslutningsegenskaper og evnen til å passe inn i et system. Når vi har ambisjoner om et såpass organisert system som det Helstrup ønsker passer han nok ikke inn.

Ezeh er visstnok en helt annen spillertype. Er en meget god ballvinner, har taktisk klokskap og veldig bra løpsfrekvens og utholdenhet. I LSK ble han sammenlignet med Ståle Solbakken når han kom, men mistet formen etter den første sesongen og er nå bakerst i køen der. Gjorde det meget bra i Strømmen i fjor. Vanskelig å si hvem han skal ta plassen til. Johnsen og Solbakken virker ganske samspilte og bankers begge to, men det kommer kanskje an på kampbilder og om Markus ikke kommer helt tilbake fra skaden sin (har et lite brudd i tåa).

Velkommen skal du ihvertfall være Charles!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by rusk »

Det kommer kanskje ikke som noe sjokk at jeg er helt ok med at Abu forlater oss frem til sommeren. Får han en enorm oppblomstring i ny klubb så får jeg heller bite i meg ordene :D

Den nye lånespilleren har jeg ikke noe kjennskap til, men profilen virker bra. Synd at låneavtalen kun gjelder til august, men det er vel slik forutsetningene for låneavtaler gjerne er.

Det defensive sitter dårlig om dagen og det må bare fikses. Vi er ikke så gode fremover at vi tåler å slippe inn minst ett mål på dårlig forsvarsspill pr kamp. Det kan være forskjellen på kvalikk og nedre halvdel det der. Om Brotangen snører på seg skoa igjen så gir det bedre bredde i troppen, men ikke noe høyere toppnivå. Jeg må si jeg er litt bekymret for det defensive altså....


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Mon Mar 25, 2019 3:03 pm Det kommer kanskje ikke som noe sjokk at jeg er helt ok med at Abu forlater oss frem til sommeren. Får han en enorm oppblomstring i ny klubb så får jeg heller bite i meg ordene :D

Den nye lånespilleren har jeg ikke noe kjennskap til, men profilen virker bra. Synd at låneavtalen kun gjelder til august, men det er vel slik forutsetningene for låneavtaler gjerne er.

Det defensive sitter dårlig om dagen og det må bare fikses. Vi er ikke så gode fremover at vi tåler å slippe inn minst ett mål på dårlig forsvarsspill pr kamp. Det kan være forskjellen på kvalikk og nedre halvdel det der. Om Brotangen snører på seg skoa igjen så gir det bedre bredde i troppen, men ikke noe høyere toppnivå. Jeg må si jeg er litt bekymret for det defensive altså....
Ja, jeg også. Spesielt backene sliter defensivt og etterlater seg mye rom. Vi kan spille med Ezeh og Færø som stoppere nå og dytte Alegre ut på venstreback og la den som fremstår best av Norbye og Skogvang Pedersen spille på høyre, men liker ikke helt at vi skal spille inn et nytt stopperpar rett før seriestart.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Orrhanan »

Egeris vil ikke forlate Kamma.

https://m.h-a.no/sport/ham-kam/sier-nei ... JoV-xaUmEc

Vi kunne ha fått inn en bedre stopper om han ikke hadde satt seg så fryktelig på bakbeina. Det er derfor det ofte kan være bra med ettårskontrakter. Spørs om det blir noen Brotangen da..?


Post Reply