Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Mon Jan 14, 2019 4:23 pm Tja, alderen har jeg ikke noe stort problem med, så lenge ikke alle spillerne vi henter er i den kategorien :mrgreen: Har vel spilt både høyre- og venstreback tror jeg, men er vel høyrebenet som er favoritten tror jeg.
Ja, ved nærmere ettersyn har jeg sett at han har spilt endel venstreback og med den farta blir han et viktig angrepsvåpen også. Ikke skeptisk lengre.

Forøvrig er Petter Mathias Olsen klar. Billig og spennende spiller. Velkommen!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by rusk »

Det er bra det kommer inn nye spillere og Norby har jo ålreit CV om det skulle være noe som materialserer seg. I tillegg er Kamma i dialog med Antonijevic fra Lillestrøm. Jeg håper det ramler inn spillere jevnt og trutt den neste måneden. Bør begynne å ha en noenlunde komplett stall i midten av februar og vi er rimelig langt unna det nå.... 13 spillere vi har på kontrakt?

Synes det er veldig positivt at Helstrup/Olsen henter spillere de kjenner godt fra før og da formodentlig har stor tillit til. Spillere håndplukket til det system de ønsker å spille i. Samtidig klarer jeg ikke helt å fri meg fra tanken om at de som hentes har det til felles at de er det lille kneppet for svake til å spille i TL, og da muligens også for svake til å føre oss inn i den ypperste opprykksstriden neste år.

Det som står desidert høyest på lista mi er uansett en toppspiss(i OBOS-sammenheng selvsagt).


Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Gjendineggen »

Spillere som kun får innhopp i Eliteserien, kan i mange sammenhenger sammenlignes med spillere som herjer for topplag i OBOS, så der er jeg ikke bekymret. Spennende å følge med om dagen!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Mon Jan 14, 2019 9:22 pm Det er bra det kommer inn nye spillere og Norby har jo ålreit CV om det skulle være noe som materialserer seg. I tillegg er Kamma i dialog med Antonijevic fra Lillestrøm. Jeg håper det ramler inn spillere jevnt og trutt den neste måneden. Bør begynne å ha en noenlunde komplett stall i midten av februar og vi er rimelig langt unna det nå.... 13 spillere vi har på kontrakt?
13 ja. Trengs nye spillere inn ganske så snart. En venstreback, en midtstopper og en spiss snarest også kan man supplere litt etterhvert.
rusk wrote: Mon Jan 14, 2019 9:22 pmSynes det er veldig positivt at Helstrup/Olsen henter spillere de kjenner godt fra før og da formodentlig har stor tillit til. Spillere håndplukket til det system de ønsker å spille i. Samtidig klarer jeg ikke helt å fri meg fra tanken om at de som hentes har det til felles at de er det lille kneppet for svake til å spille i TL, og da muligens også for svake til å føre oss inn i den ypperste opprykksstriden neste år.

Det som står desidert høyest på lista mi er uansett en toppspiss(i OBOS-sammenheng selvsagt).
De som er gode nok til i å spille i Eliteserien er naturlig nok ofte ønsket av eliteklubber og får også bedre betalt der. Da må man hente riktige typer der man får mer ut av pengene. Om vi går igjennom de vi har hentet har vi følgende:

Steffen Skogvang Pedersen. Faktisk ønsket av Tromsø flere ganger, men har vært opptatt av spilletid og har tatt studier ved siden av. Han kunne nok ha gått til en eliteserieklubb, men ønsket å jobbe videre med Helstrup. Lovende signering.

Lars Gunnar Johnsen. Han er nok i den kategorien du nevner. Klarte aldri å spille seg til fast plass i Tromsø, men var en viktig mann i 2014 da de rykket opp. Men han har nok utviklet seg siden da og har vært essensiell for den måten Helstrup vil spille på. Den spilleren som slo mest pasninger i OBOSligaen i fjor og spilte på det mest pasningssikre laget. Da sier det seg at han har en høy treffsikkerhet. Han har nok slått mye på tvers og bakover også, men er uansett en spillertype som kan hjelpe forsvaret. Det hadde vi trengt i sesongen som var.

Jonas Enkerud. Den mestskårende spilleren i 2.divisjons i fjor. Foran spillere som Mehnert og Hoven som har blitt hentet til hhv. Brann og Kristiansund. Har vært skadefri og med det meget god nå i to sesonger og fortjente en sjanse. Med Nico, Brotangen og Jevne Hagen ut er det viktig å få inn Hedmarkinger og Enkerud var utvilsomt den beste som var tilgjengelig. Vi kommer nok til å hente en mer profilert spiss, men Jonas «Enkistuta» kommer til å spille en viktig rolle uansett tror jeg.

Petter Mathias Olsen. En kvikk spiller som fortsatt er ung og kan utvikle seg. Har spilt endel i OBOS og koster knapt noenting for klubben. Om han presterer frem til sommeren kan han hentes permanent. Vi må se etter slike typer som ikke er gode nok for eliteserien per nå, men som kan bli det. Der traff vi f.eks med Lie, Dahle og Kirkevold, uten sammenligning forøvrig.

Men som deg, håper jeg på en mer etablert type MDD rutine og lederegenskaper inn nå. Strømnes eller Norbye f.eks.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Komigjenhamkam »

Håvard Thun trener med Kamma. Toppscorer for Moss i fjor med ni scoringer. 22 år gammel.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Komigjenhamkam wrote: Tue Jan 15, 2019 8:36 pm Håvard Thun trener med Kamma. Toppscorer for Moss i fjor med ni scoringer. 22 år gammel.
Han skal viiiirkelig imponere på trening om han skal få kontrakt tror jeg. Ryktes at Emil Jonassen feilet på medisinsk test for en klubb i Hellas. Så får vi se hvor ferden går videre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Antonijevic, som har värt linket til Ham-Kam, forventes å signere kokntrakt med Sogndal snarest. Jeg mener det er bedre med en spiller med mer fart. Antonijevic er sjukt treg.

Marko Cosic er akkurat fristilt fra Haugesund. Forsåvidt også venstrebent, men visstnok god med begge föttene og raskere enn Antonijevic.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Hans Norbye klar!

https://www.h-a.no/sport/klar-for-kamma ... rie-tilbud

Vraker visstnok Mjöndalen og Sogndal for å komme til oss.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by rusk »

Norby er en spiller vi bør få mye ut av. Bra signering!
Er nordlendingskvoten full nå? ;)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Sun Jan 20, 2019 12:33 pm Norby er en spiller vi bør få mye ut av. Bra signering!
Er nordlendingskvoten full nå? ;)
Tar gjerne Stefan Johansen.

Men det trengs flere inn snart. Ingen av prøvespillerne overbeviste sånn veldig mot Dala synes jeg, men de var kanskje ikke å forvente. Syver Karlsen var kanskje den beste av de faktisk. Men med den skadehistorikken bør det gjøres en grundig medisinsk sjekk om det skal bli aktuelt.

Møter Stabæk på fredag og det hadde overrasket meg veldig om ikke én av spillerne der er i stallen vår før sesongen starter. Nå ser det ut som Boli er på vei bort så spørs om Mauritz-Hansen er aktuell med en gang. Men de har mange stoppere i stallen og jeg ser ikke for meg at Strømnes spiller der denne sesongen. Han tror jeg hadde passet meget bra med Alegre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply