Sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Vi serieåpner mot Skeid borte og har KIL hjemme 16/5!

https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Troru
Posts: 7
Joined: Thu Dec 13, 2018 9:06 pm

Re: Sesongen 2019

Post by Troru »

Mye å se frem til i årets sesong med blant annet Raufoss, Kongsvinger, KFUM, Skeid og Strømmen. Blir moro å følge et nytt lag i 2019, bare å håpe vi snart kan trekke litt tilskuere til Briskeby igjen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Troru wrote: Wed Dec 19, 2018 10:23 am Mye å se frem til i årets sesong med blant annet Raufoss, Kongsvinger, KFUM, Skeid og Strømmen. Blir moro å følge et nytt lag i 2019, bare å håpe vi snart kan trekke litt tilskuere til Briskeby igjen.
Jeg önsker også langt flere tilskuere, men synes snittet vårt på 1700 i år ikke var så ille da.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2019

Post by Orrhanan »

Masse folk første serierunde mot Skeid bør det bli. Totalinvasjon. Også bør vi bikke 3000 hjemme mot KIL 16.mai ihvertfall. Kjipt at Raufoss borte er på en onsdag.


Troru
Posts: 7
Joined: Thu Dec 13, 2018 9:06 pm

Re: Sesongen 2019

Post by Troru »

Quadrophenia wrote: Wed Dec 19, 2018 11:33 am
Troru wrote: Wed Dec 19, 2018 10:23 am Mye å se frem til i årets sesong med blant annet Raufoss, Kongsvinger, KFUM, Skeid og Strømmen. Blir moro å følge et nytt lag i 2019, bare å håpe vi snart kan trekke litt tilskuere til Briskeby igjen.
Jeg önsker også langt flere tilskuere, men synes snittet vårt på 1700 i år ikke var så ille da.
Mye utskiftninger i stallen og lite forhold til laget, høye billettpriser, dyr kollektiv trafikk, middelhavsfarer på midten av tabellen og når sant skal sies så går vell ikke Hamar sånn kjempe bra fortiden heller. Generelt sett drit dyrt og bo i Hamar, særlig for studenter og folk i etableringsfasen. Det er mange faktorer.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2019

Post by rusk »

3 kamper spilt, ingen av de har vært bra! Vi kan kanskje lure oss selv ved å tenke at det var kontrollert og fint mot TUIL hjemme, men så ser man Kisa slår TUIL 8-0 i Tromsø, og da skjønner man hvordan det ligger an oppe i nord. Så totalinntrykket for min del er meget svakt. Dette holder ikke til øvre halvdel av tabellen. Det tar tid å spille inn en ny stil og det tar tid å få nye spillere til å prestere sammen, men den tida er i ferd med å renne ut med tanke på en knallsesong. Nå har vi Strømmen i neste kamp, og så kommer ugreie kamper på rekke og rad.

Pr nå er vi et godt stykke fra å se ut som noe lag som kan klare kvalikk. Mest skuffet er jeg over nykommerne. Flere av de er håndplukket av Helstrup, men de ser foreløpig ikke ut til å være like gode som de som de skal erstatte. Og vi fortsetter å slippe inn de enkle målene. Frustrerende!

Heldigvis er dette kokosligaen. Et par seiere på rad, så er vi topp 6.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2019

Post by Gjendineggen »

Ja, den kampen vår mot TUIL ble hauset opp av mange. Helstrup viser at han har altfor stor respekt for motstanderen, og bidrar allerede på forhånd til å hause opp motstanderen.

Håper varsellampene lyser allerede på Briskeby nå, for per i dag er vi et bunnlag, og jeg er redd vi må kjempe hardt for å klare oss i år. Jeg tror nøkkelen kan være å flytte Onsrud ned igjen i midtbaneleddet der han spilte i fjor. Han er mye bedre der, og kan være en toveisspiller både foran og bak.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

OK. Pust litt med magen nå. Vi har vært ræva i minst 2 av de 3 første ja. Absolutt. Men bunnkamp og kjempe for å klare oss tror jeg er meget overdrevet.

Keeperplassen er uendret siden i fjor og Jaro og Priis holder beviselig nivået.
Forsvaret er endret. På midtstopperplass har Færø erstattet Brotangen. Noe som utvilsomt ser ut som en forsterkning. På backene har vi mistet Jevne Hagen, som jo egentlig hadde en ganske middelmådig sesong i fjor og Mickelson, som var god på venstreback etter at han ble skadefri. Inn har Skogvang Pedersen kommet, en spiller som har massevis av OBOS-erfaring bak seg og som tross alt ikke har sett så elendig ut som alle skal ha det til. Norbye har skuffet meg, men har rutine og fart som bør fungere også fint på nivået under han spilte i fjor. Men han var iskald i fjor så det tar nok litt tid å komme inn i det igjen. Gledtisch er en ung og spennende type som så veldig bra ut mot Skeid og kommer til å stabilisere seg etterhvert.

Og det var bare forsvaret, ellers er vi vledig forsterket og jeg er helt sikker på at alle hever seg når vi kommer mer i gang. Det er veldig ulogisk at så mange spillere som har levert på det nivået her, eller høyere for så kort tid siden, plutselig skulle miste det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2019

Post by rusk »

Quadrophenia wrote: Thu Apr 18, 2019 12:25 pm OK. Pust litt med magen nå. Vi har vært ræva i minst 2 av de 3 første ja. Absolutt. Men bunnkamp og kjempe for å klare oss tror jeg er meget overdrevet.
Skal ikke svartmale jeg. Fortsatt trua på øvre halvdel av tabellen og det vil i så fall være greit nok. Kvalikk bør være en naturlig målsetning i år. Men de 3 første matchene er nedrykksmateriale. Utvilsomt.

Håper gutta snart skjønner hvordan Helstrup vil det skal spilles. Så langt ser både nye og gamle spillere letter forvirra ut. Det henger ikke sammen.Sjøl er jeg en tilhenger av å skape defensiv trygghet og så bygge det offensive etter det. Så langt synes jeg vi er planløse offensivt og for veike bakover.

27 runder igjen og ingen grunn til krisestemning. Dette lukter ikke noen 2014-sesong akkurat. Om noe så minner det så langt om 2009-sesongen :shock:


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2019

Post by Gjendineggen »

Viktig å puste med magen, men svakhetstegnene er tilstedeværende for å si det slik. Hvis nedturen fortsetter de to neste kampene, bør Helstrup lytte til kritikken, og gjøre forandringer med det i bakhodet. Laget har fremstått ekstremt vaklende og usikkert.

Jeg frykter at spillerne, trenerne og laget tror de er bedre enn de er, og vi som har fulgt Kamma noen år, vet hvordan det går da...

Hvis Lønstad Onsrud blir flytta ned, og vi vraker Johnsen, så vil dette laget bli mye bedre. Synes ikke verken Skogvang Pedersen eller Johnsen har bevist noe som skal tilsi at de bør få spille fast. Spill heller med Norbye. Han viser tendenser og at han har et høyere nivå inne, selv om han har vært mye uheldig hittil. På sikt vil han gjøre det best.


Til slutt: fint at spillerne og trenerapparatet er fornøyd med å vinne kamper, men måten de jublet på etter seieren mot Tromsdalen, er nok et tegn på at det er ganske mange som er usikre på hvor nivået i toppen av OBOS ligger. Etter å ha vunnet 2-1,og blitt presset hardt bakover de siste 20 minuttene mot TUIL, så lurer jeg litt på hvor lett spillerne og apparatet i klubben tror vi kan spasere igjennom sesongen. TUIL kommer ikke til å få mange poeng i år. De er virkelig svake.


Det skal sies at jeg er veldig fornøyd med at vi hebtet Færø. Får Pasoja-vibber av spillestilen og utseendet hans.


Post Reply