Sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2019

Post by Gjendineggen »

Færø med assist mot Spania! 8-)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Fri Jun 07, 2019 9:41 pm Færø med assist mot Spania! 8-)
Forlengelse!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2019

Post by Gjendineggen »

Nå er det på tide at vi prøver noe anna på topp. Mendy har fått nok sjanser nå, og har knapt tosifret involveringer per kamp. Halvparten av gangene mister han ballen, og han skaper sjeldent sjanser for seg selv eller andre. Da er det lett regnestykke. Neste kamp vil jeg se Midtskogen på topp, også får vi slå innlegg fra kantene.

Er forøvrig enig med Arnesen på Twitter etter gårsdagens kamp. Vi vil ikke vinne nok, og vi er ikke desperate nok. Tenkte akkurat det samme som han de siste 15. Vi spiller på for lav risiko og bruker for lang tid. Istedenfor å spille med risiko med fremoverrettet spill, så spiller vi med risiko med å spille korte pasninger hjemover og på tvers.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Mon Jun 17, 2019 10:49 pm Nå er det på tide at vi prøver noe anna på topp. Mendy har fått nok sjanser nå, og har knapt tosifret involveringer per kamp. Halvparten av gangene mister han ballen, og han skaper sjeldent sjanser for seg selv eller andre. Da er det lett regnestykke. Neste kamp vil jeg se Midtskogen på topp, også får vi slå innlegg fra kantene.

Er forøvrig enig med Arnesen på Twitter etter gårsdagens kamp. Vi vil ikke vinne nok, og vi er ikke desperate nok. Tenkte akkurat det samme som han de siste 15. Vi spiller på for lav risiko og bruker for lang tid. Istedenfor å spille med risiko med fremoverrettet spill, så spiller vi med risiko med å spille korte pasninger hjemover og på tvers.
Jeg er desverre enig med deg i at Mendy må benkes. Det koster for mye å spille han i form og gi han selvtillit. Og vi vet ikke engang om det kommer.Jeg vil dog ikke ha inn MIdtskogen, men Petter Mathias Olsen og dytte Bolkan Nordli på topp. PMO har vært meget god når han har kommet inn synes jeg. Og Bolkan Nordli er en av få spillere det lukter mål av om dagen.

Jeg er ikke helt enig med Arnesen. Jeg er enig i at det gjerne skulle vært mer desperasjon, og at vi skulle spilt med litt større risiko. Men han mente vi skulle bruke Midtskogen mer. Jeg tror å pumpe innlegg inn mot AAFKs stoppere hadde ikke ledet til noe mer enn det vi skapte. Da er det bedre å forsøke å skape én riktig sjanse fremfor 10 innlegg som bare blir dyttet unna.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2019

Post by rusk »

Gjendineggen wrote: Mon Jun 17, 2019 10:49 pm Nå er det på tide at vi prøver noe anna på topp. Mendy har fått nok sjanser nå, og har knapt tosifret involveringer per kamp. Halvparten av gangene mister han ballen, og han skaper sjeldent sjanser for seg selv eller andre. Da er det lett regnestykke. Neste kamp vil jeg se Midtskogen på topp, også får vi slå innlegg fra kantene.

Er forøvrig enig med Arnesen på Twitter etter gårsdagens kamp. Vi vil ikke vinne nok, og vi er ikke desperate nok. Tenkte akkurat det samme som han de siste 15. Vi spiller på for lav risiko og bruker for lang tid. Istedenfor å spille med risiko med fremoverrettet spill, så spiller vi med risiko med å spille korte pasninger hjemover og på tvers.
Arnesen sine observasjoner stiller jeg meg egentlig ganske greit bak. Timingen var kanskje ikke den beste, for vi spilte en av årets beste kamper, men poengene står seg. Har sagt det før, men jeg klarer ikke begripe hvorfor vi så ofte ender med å trille ball fra mann til mann uten at noen er i bevegelse. Utrolig liten interesse for å utnytte rom, eller slå en forløsende cross-pasning. Det skal liksom spilles trekanter og masse støttepasninger.

Slik vi spiller nå så kommer vi aldri til å få utnyttet Mendy noe særlig, så da kan han like godt benkes til fordel for Midtskogen eller Enkerud.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2019

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Tue Jun 18, 2019 12:05 pm
Gjendineggen wrote: Mon Jun 17, 2019 10:49 pm Nå er det på tide at vi prøver noe anna på topp. Mendy har fått nok sjanser nå, og har knapt tosifret involveringer per kamp. Halvparten av gangene mister han ballen, og han skaper sjeldent sjanser for seg selv eller andre. Da er det lett regnestykke. Neste kamp vil jeg se Midtskogen på topp, også får vi slå innlegg fra kantene.

Er forøvrig enig med Arnesen på Twitter etter gårsdagens kamp. Vi vil ikke vinne nok, og vi er ikke desperate nok. Tenkte akkurat det samme som han de siste 15. Vi spiller på for lav risiko og bruker for lang tid. Istedenfor å spille med risiko med fremoverrettet spill, så spiller vi med risiko med å spille korte pasninger hjemover og på tvers.
Jeg er ikke helt enig med Arnesen. Jeg er enig i at det gjerne skulle vært mer desperasjon, og at vi skulle spilt med litt større risiko. Men han mente vi skulle bruke Midtskogen mer. Jeg tror å pumpe innlegg inn mot AAFKs stoppere hadde ikke ledet til noe mer enn det vi skapte. Da er det bedre å forsøke å skape én riktig sjanse fremfor 10 innlegg som bare blir dyttet unna.
Hvorfor byttet vi da innpå Midtskogen, hvis vi ikke skal bruke styrkene hans?

Det er som regel innenfor 16-meteren målsjanser blir skapt. Det finnes ikke et eneste argument i verden som tilsier at vi heller bør trille ball uten tempo, 30-40 meter unna motstanderens mål, istedenfor å slå innlegg inn i boksen mens vi har Midtskogen der inne. Da kaster man bort tid. Og det gjorde vi ettertrykkelig i denne kampen.


User avatar
bjorni
Posts: 13
Joined: Fri Apr 26, 2019 3:23 pm

Re: Sesongen 2019

Post by bjorni »

Jeg er egentlig ganske glad det er slutt på at ballen så absolutt skal lempes inn på en stor og tung spiller på 195+. Sett mange angrepsspillere med god fysikk underholde i Kamma opp igjennom, men Oluwasegun Abiodun og Roman Kienast var ikke spesielt imponerende med hodespillet.


Vi'kke være i din verden. Jeg vil til en annen.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2019

Post by rusk »

Endelig litt lysning i poengfangsten og en grunn til å se oppover på tabellen, ikke bare nedover. Det trengte vi etter en særdeles trå første halvdel av sesongen. Kampen mot Sandefjord vil jeg kalle oppløftende, mens gårsdagens seier var av det mer heldige slaget. Godt å se at dette laget både kan være effektive og ha de nødvendige marginene med seg!

Jeg synes fortsatt vi er alt for omstendelige i angrepsspillet vårt, men det er i det minste litt mindre fikling med ball i skumle posisjoner på egen halvdel og det er tidvis litt fart i det offensivt. Hyggelig å se Midtskogen gjøre jobben som spiss og Egeris har gjort en bra innsats både mot Sandefjord og innhoppet mot Ulf. Det er likevel blomstringen til Bolkan Nordli som er mest gledelig. I de to seirene våre nå er det han som står bak alle målene.

Kjenner jeg har litt forhåpninger for høstsesongen nå. Kampprogrammet de nærmeste rundene er ikke avskrekkende og jeg håper vi kan klare 10p på de neste 5 kampene. I så fall vil vi være på skuddhold til kvalikk skulle jeg tro.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Mon Aug 05, 2019 1:01 pm Endelig litt lysning i poengfangsten og en grunn til å se oppover på tabellen, ikke bare nedover. Det trengte vi etter en særdeles trå første halvdel av sesongen. Kampen mot Sandefjord vil jeg kalle oppløftende, mens gårsdagens seier var av det mer heldige slaget. Godt å se at dette laget både kan være effektive og ha de nødvendige marginene med seg!

Jeg synes fortsatt vi er alt for omstendelige i angrepsspillet vårt, men det er i det minste litt mindre fikling med ball i skumle posisjoner på egen halvdel og det er tidvis litt fart i det offensivt. Hyggelig å se Midtskogen gjøre jobben som spiss og Egeris har gjort en bra innsats både mot Sandefjord og innhoppet mot Ulf. Det er likevel blomstringen til Bolkan Nordli som er mest gledelig. I de to seirene våre nå er det han som står bak alle målene.

Kjenner jeg har litt forhåpninger for høstsesongen nå. Kampprogrammet de nærmeste rundene er ikke avskrekkende og jeg håper vi kan klare 10p på de neste 5 kampene. I så fall vil vi være på skuddhold til kvalikk skulle jeg tro.

Gode lag er heldige, er det ikke det man sier? Synes ikke det var en spesielt ufortjent seier, men vi skulle kanskje hatt en straffe imot og de hadde noen relativt store sjanser, men det hadde forsåvidt vi også.

Jeg synes de kampene her har vært oppløftende av mange av de sammen grunnene som deg. I tillegg ser det ut som mange spillere har funnet formen ja. Du nevner Bolkan og Midtskogen, men jeg synes Lønstad Onsrud er bedre, Alegre er langt bedre og Solbakken/Johnsen-duoen fungerer.

I tillegg har vi spilt med venstrebent venstreback de to siste kampene nå. Matland og Alegre er i tillegg gode på langpasninger så der skapes det mer automatisk. Norbye er sesongens skuffelse for meg, ved siden av Mendy.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
levken
Posts: 52
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Sesongen 2019

Post by levken »

Nest-Sotra trekkes tre poeng til for enda mer økonomisk rot! Her er de siste fire kampene til de fem vi har mulighet til å ta igjen:

4. KFUM (41p)
Start (B), Kongsvinger (H), Strømmen (B), Sogndal (H)

5. Nest-Sotra (38p)
Sandnes Ulf (H), Jerv (B), Aalesund (H), Ham-Kam (B)

6. Sogndal (38p)
Jerv (H), Raufoss (B), Ham-Kam (H), KFUM (B)

7. Kongsvinger (37p)
Ham-Kam (H), KFUM (B), Sandnes Ulf (H), Jerv (B)

8. Raufoss (37p)
Strømmen (B), Sogndal (H), Tromsdalen (B), Skeid (H)


Post Reply