Treningskamper 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by Quadrophenia »

Solbakken mener det gjenstår drilling defensivt.

https://www.h-a.no/sport/spent-paa-det-offensive

Utifra treningskampene mot Notodden og TUIL er det vanskelig å være uenig. Kampen mot Notodden var generelt ganske svak, men Sildnes og Mendy viste at både formen og samhandlingsevnene virkelig har utviklet seg. I tillegg var Enkerud god og arbeidssom.

Mot TUIL var det langt bedre, spesielt i andre omgang. Lønstad Onsrud viste endelig at han hadde begynt å tilpasse seg rollen litt høyere i banen. Han forserte meter, slo pasninger, skjøt, sørget for et selvmål av TUIL og hadde en flott assist til SIldnes. Enkerud var også veldig god og viser han har styrke og kvaliteter i boksen på OBOS-nivå. Defensivt sliter vi noe i begge kampene. Vi står noe for høyt med backene iblant og når motstanderne vinner ballen og slår raskt i bakrom er det litt for åpent bak der. Jeg er dog sikker på at dette jobbes med før seriestart.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Orrhanan »

Møter LSK idag kl.15. Det blir en ordentlig test. Håper vi får se en bedre defensiv struktur enn på Marbella.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Orrhanan »

Ble ikke bekymret pga det tapet i går. Synes vi til tider skaper endel og slipper ikke til sånn kjempemye. Egeris misser på 2-0-skåringen. Ikke så bra det.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by Quadrophenia »

Synes heller ikke det er så bekymringsverdig, men noen ting må virkelig settes til seriestart. Vi må raskere opp i motstandere. Nå har vi for lang avstand og LSK kunne ved flere ganger slå innlegg relativt upresset. Og vi må for pokker være bedre og tøffere i duellspillet. Det her var et problem i hele jævla fjorsesongen og jeg kommer til å bli forbanna om det skal bli sånn i år også. På 1-0 taper Norbye duellen mot en liten ving og på 2-0 står LSK-spilleren helt alene i feltet. LSK kunne ha puttet på mye annet også, men Jaro hadde virkelig dagen. Håper dette ble en påminnelse for trenerteamet og gutta.

Når det skal sies er LSK et ganske bra eliteserielag og jeg tror de kommer til å havne høyere enn de har gjort foregående sesonger så ikke noe kriseresultat.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by GSP »

Førsteomgangen i dag er et godt stykke unna der vi må være neste helg, for å si det pent!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Corrales »

Tror man vil få se et rimelig annen utgave offensivt når Solbakken og co er tilbake. Når det gjeldet det defensive må jeg imidlertid si at jeg er direkte bekymret. Vi virker rimelig sårbare på kontringer imot når backene går i angrep, 1 vs. 1 defensivt når motstanderen angriper i etablert. I tillegg er ikke backene særlig innleggsterke så langt. Får håpe at det er en tilvenningsperiode og at ting blir bedre etterhvert, men så langt virker savnet etter Mickelson eksempelvis å være fryktelig stort rent sportslig.

Vet det er sagt det skal komme inn minst en back til. Jeg håper denne spilleren forsterket laget og ikke er ment som stallfyll.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Orrhanan »

Corrales wrote: Sun Mar 24, 2019 4:43 pm Tror man vil få se et rimelig annen utgave offensivt når Solbakken og co er tilbake. Når det gjeldet det defensive må jeg imidlertid si at jeg er direkte bekymret. Vi virker rimelig sårbare på kontringer imot når backene går i angrep, 1 vs. 1 defensivt når motstanderen angriper i etablert. I tillegg er ikke backene særlig innleggsterke så langt. Får håpe at det er en tilvenningsperiode og at ting blir bedre etterhvert, men så langt virker savnet etter Mickelson eksempelvis å være fryktelig stort rent sportslig.

Vet det er sagt det skal komme inn minst en back til. Jeg håper denne spilleren forsterket laget og ikke er ment som stallfyll.
Bra å få inn Ezeh da. Han bør kanskje spille mot de beste kontringslagene..?


Post Reply