Treningskamper 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Treningskamper 2019

Post by Quadrophenia »

Vi har sålangt spilt to treningskamper, mot Brumunddal og Stabäk.

Mot Dala spilte vi en ok kamp. Försteomgang var det et tilnärmet a-lag, som imponerte mest defensivt, men skårte et fint mål signert Simen Bolkan Nordli. Jeg synes Lars Gunnar Johnsen var omgangens bestemann. Meget god på å posisjonere seg og dekke de riktige rommene. Var alltid spillbar og slo alltid presise pasninger med kraft slik at tempoet holdt seg relativt höyt. I andreomgang var det juniorspillere og noen prövespillere på banen. Juniorlaget synes jeg jobbet veldig bra sammen og var langt bedre enn et Dala som etterhvert ble ganske slitne. Likte hva jeg så av Davor Arzani og det var et herlig frekt mål av Kvernstuen.

I går mötte vi Stabäk på Nadderud kunstgress. Fra start trykket vi de bakover og varierte bra mellom å spille oss ut fra forsvaret og å spille mer direkte om det var behov for det. Det var tydelig at det har blitt drillet mer offensivt og det er gledelig å se spillerne ha tatt det til seg. Backene var veldig bra med höyt oppe i banen og spesielt Skogvang Pedersen skapte mange situasjoner som Stabäk-forsvaret slet med. Solbakken var kanskje banens beste og samspillet med Lars Gunnar Johnsen ser veldig bra ut. Solbakken har forflyttet seg höyere opp i banen og jeg synes han har tatt steg i sitt direkte spill og kombinerer fint flere ganger. Liker veldig godt det jeg så defensivt og offensivt helt til slutten av försteomgang da Egeris (som hadde hatt en bra kamp frem til det) mister hodet og gir en Stabäkspiller en ypperlig sjanse til å falle og få straffe. I andreomgang er Stabäk mer aggressive og forsöker seg mer på gjenvinning höyt i banen. Vi blir stresset en stund av det, men samtidig åpner det opp rom for kontringer, noe vi utnytter da Skogvang Pedersen og Midtskogen kombinerer fint og Pedersen slår et herlig innlegg inn til elgen. Han legger den deilig i hjörnet. Kort tid etter det bytter vi ut hele laget og Stabäk ut en god del spillere. Da sliter vi mer, men prövespiller Bransdal får ihvertfall vist seg frem ved et par anledninger. Fitim Kastrati, som prövde seg på sentral midt, viste ingen tegn til at man skal ignorere utenomsportslige negative sider og signere han. Stabäk putter på en corner og en retur på et reddet straffespark og vinner tilslutt 3-1. Lenge siden jeg har värt så positiv etter et tap. Bra gjennomfört kamp.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2019

Post by Orrhanan »

Strømmen på Børstad i morra. Kampen går på hatv. Jeg håper vi får se Farø fra start og en Enkerud som er mer målfarlig enn de siste to kampene. jeg regner med at prøvespillerne Rørlsåsen og Heath får endel spilletid.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by GSP »

Grei kamp i til tider ytterst vanskelige forhold. To fine mål av Simen Bolkan Nordli, som ser ut til å fortsette utviklingen fra i fjor. Lars-Gunnar Johnsen fortsetter å imponere på midtbana; der lurer jeg på om ikke vi har gjort et virkelig scoop! Ellers syns jeg Egeris gjør en god kamp, vinner de fleste duellene, men er nær sagt som vanlig, noe uvøren inne i feltet. Så ut som det fint kunne blitt gitt en straffe i dag også. :? Ellers syns jeg Solbakken tar mer og mer grep på midten, dirigerer og forklarer hvor han mener løpene bør komme. Spesielt Abu fikk flere direktiver underveis. Når det gjelder Odmar Færø, som kom innpå et stykke ut i andre omgang, og Harrison Heath og Ole Jørgen Rølsåsen som kom inn enda senere, er det vanskelig å si veldig mye. Odmar vinner flere nærkamper, men vanskelig å si veldig mye om nivået. Jeg håper han er like bra som det intervjuet han gjorde med HamKam-TV :mrgreen:

Forøvrig ble kampen avsluttet ca 10 minutter før full tid, da begynte det å bli bortimot umulig å gjøre noe særlig på grunn av snøen. Fornuftig valg av de to trenerteamene.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sat Feb 02, 2019 6:51 pm Grei kamp i til tider ytterst vanskelige forhold. To fine mål av Simen Bolkan Nordli, som ser ut til å fortsette utviklingen fra i fjor. Lars-Gunnar Johnsen fortsetter å imponere på midtbana; der lurer jeg på om ikke vi har gjort et virkelig scoop! Ellers syns jeg Egeris gjør en god kamp, vinner de fleste duellene, men er nær sagt som vanlig, noe uvøren inne i feltet. Så ut som det fint kunne blitt gitt en straffe i dag også. :? Ellers syns jeg Solbakken tar mer og mer grep på midten, dirigerer og forklarer hvor han mener løpene bør komme. Spesielt Abu fikk flere direktiver underveis. Når det gjelder Odmar Færø, som kom innpå et stykke ut i andre omgang, og Harrison Heath og Ole Jørgen Rølsåsen som kom inn enda senere, er det vanskelig å si veldig mye. Odmar vinner flere nærkamper, men vanskelig å si veldig mye om nivået. Jeg håper han er like bra som det intervjuet han gjorde med HamKam-TV :mrgreen:

Forøvrig ble kampen avsluttet ca 10 minutter før full tid, da begynte det å bli bortimot umulig å gjøre noe særlig på grunn av snøen. Fornuftig valg av de to trenerteamene.
Synes Færø virket litt rusten, men ikke så rart kanskje. Egeris er litt som i fjor, ganske god og duellsterk, men plutselig gjør han feilvurderinger som skaper frispark eller situasjoner som føre til straffe.

Ellers synes jeg PVM hadde et bra innhopp. Han virker piggere enn på lenge og var aggressiv og presis. Kanskje trenerbytte har gjort han godt og skapt en ny motivasjon i han?

Prøvespillerne bidro med lite som tilsa at de skulle få kontrakt, men de fikk få minutter å vise seg frem på. Hadde de vært mer aktuelle for å bli hentet, hadde de nok fått flere minutter.

Hippe Fagereng i en (nesten) hel kamp var også interessant å se. Han gjør seg ikke bort, men jeg er fortsatt usikker på om han kan være reserve om Jaro er ute i 2-3 kamper.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Treningskamper 2019

Post by ail »

GSP wrote: Sat Feb 02, 2019 6:51 pm Grei kamp i til tider ytterst vanskelige forhold. To fine mål av Simen Bolkan Nordli, som ser ut til å fortsette utviklingen fra i fjor. Lars-Gunnar Johnsen fortsetter å imponere på midtbana; der lurer jeg på om ikke vi har gjort et virkelig scoop! Ellers syns jeg Egeris gjør en god kamp, vinner de fleste duellene, men er nær sagt som vanlig, noe uvøren inne i feltet. Så ut som det fint kunne blitt gitt en straffe i dag også. :? Ellers syns jeg Solbakken tar mer og mer grep på midten, dirigerer og forklarer hvor han mener løpene bør komme.
Dette er positivt. Hva blir det egentlig til med Sander Eng Strand? Ser bilder av han både på trening i Elverum og nylig i Farthallen. Mener det ville vært naturlig at han fikk tillit i årets sesong nå som Mickelson har gått gratis til Godset. Håper å se både Eng Strand og flere andre juniorer få tillit utover sesongen.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by GSP »

Sander er lånt ut til Elverum for sesongen, for å sikre spilletid. Samtidig ville det være vanskelig for han å være en direkte erstatter for Nico uansett, Sander har spilt mest på midtbanen før han i fjor også ble prøvd som venstreback ved enkelte anledninger. Spilte venstreback i sin første kamp for Elverum såvidt jeg kunne oppfatte. Nico spilte først og fremst på høyreback. Men, at det er viktig at lokale spillere skal få muligheten er jeg enig i. Etter jul har det vært 4 G19-spillere som har hatt faste treningsdager med A-laget, i tillegg har Patrick Sæbø og Sigurd Øverby, som er førsteårs-seniorer, trent fast med A-laget.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Treningskamper 2019

Post by ail »

GSP wrote: Sun Feb 03, 2019 4:12 pm Etter jul har det vært 4 G19-spillere som har hatt faste treningsdager med A-laget, i tillegg har Patrick Sæbø og Sigurd Øverby, som er førsteårs-seniorer, trent fast med A-laget.
Hvem var juniorene?


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by GSP »

Hmm, hvis jeg husker riktig har Jørgen Holmlund, Martin Østli Pettersen, Luca Sveen og Davod Arzani vært med på treninger i vinter. Jørgen er venstreving, med en veldig fin venstrefot. Er liten av vekst, så hovedutfordringen vil være det fysiske. Martin ØP er en litt klassisk stoppertype, går hardt i dueller og får ballen vekk. Også han mangler litt fysisk, både i høyde og muskler. En liten favoritt hos meg. Luca Sveen spiller offensivt, ofte sentralt. Styrte mye på jr. og andrelag i fjor. Davod er venstreback, fra Moelven og i følge folk i klubben det største talentet. Jeg har sett litt for lite av han til å si veldig mye, annet enn at han også sammenlignes litt med Nico av enkelte.

Nærmest utenom disse vil jeg tippe Sander Deglum er. Klassisk kraftspiss, litt sånn Rooney-aktig, både som spiller og med temperament. Gode avslutninger. Har slitt med skader tidligere år, men skal ha hatt en god vinter, med gode treninger og god innsats. Skal ha vært ønsket av Dala forøvrig.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by Quadrophenia »

Vi tapte 3-1 mot Godset i LSK-hallen idag. Etter å ha blitt kjørt litt de første 10 minuttene klarer vi å ri det av og styre spillet og skape masse sjanser og halvsjanser i ca. en 20 minutters periode. Deretter skårer Godset på en god kontring. Da står backene våre litt høyt og vi er i ubalanse. Deretter får de en straffe som er totalt feil idømt. Forseelsen skjer langt utenfor 16-meteren. I andreomgang begynner Kamma bra og får en korrekt idømt straffe der Bolkan Nordli blir dratt ned. Han tar den selv og keeper redder. Deretter bølger det frem og tilbake før Godset får et frispark og en Godsetspiller dundrer til rett i krysset fra 30 meter. Et helt sjukt skudd. Så følger massevis av bytter på begge lagene og kampen har lite struktur. Vaagan Moen pynter på resultatet få minutter før full tid med et fint skudd med høyre (!) i krysset.

Det man kan ta med seg fra den her kampen er at Færø så enda et hakk bedre ut enn i innhoppet mot Strømmen. Han er først på det meste og jeg tror han blir klasse når formen og timingen blir bedre. Ellers var Bolkan Nordli meget bra og direkte hele kampen. Kammas beste. Sildnes kom inn i andreomgang, men klarte ikke å sette noe særlig preg på kampen. Prøvespiller Bala Akintunde kom inn etter 60 og var veldig villig med offensivt. Mange gode initativ. Defensivt er han litt treg oppe i motstander. En ok kamp, resultatet til tross. Spesielt de 20 minuttene i førsteomgang var gledelige. Klarer vi å ha lengre sånn perioder blir det mange mål får da var det kombinasjoner, innlegg og massevis av folk i feltet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Treningskamper 2019

Post by Quadrophenia »

En ganske slapp kamp ender 0-0 mot Skeid. Endel spillere som mangler endel på formen, men gledelig å se Säbö og Färö väre på vei. Skeid med et bra höyt press gjennom store deler av kampen. Kommer til å klare seg i divisjonen, utvilsomt.

Håper skadene til Johnsen og Färö ikke er alvorlige også håper jeg vi henter Williams. Han var spennende synes jeg på tross av endel rare valg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply