Hamarkameratene

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Hamarkameratene

Post by ail »

Leste akkurat en gammel artikkel der Edgar Malman ble intervjuet [https://www.nrk.no/ho/_-mitt-hamkam-hje ... 1.11800603][/url]


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Hva/hvem er Hamarkameratene?

Post by Quadrophenia »

ail wrote: Mon Jan 28, 2019 10:09 pm Noe litt mere ala VIF? Nå er jeg født og oppvokst på Briskeby og har trasket rundt i Hamar i årevis siden 90-tallet. Og det er ganske stor forskjell på datidens CC som var full av spilleautomater og små butikker. Selve boområdet var mere bebodd. Generelt sett flere kiosker, video utleie på scan, gatekjøkken på scan og gatekjøkken/video utleie ved Hamar stadion. Nå er området mer eller mindre forlatt, folk har mistet hjemmene sine og boligene blir omgjort til utleieboliger. Det er i mine øyne ganske stor forskjell på et bolig området som kan sammenlignes med Tåsen til drabantbyene med OBOS boliger på Oslo Øst.
Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Hva/hvem er Hamarkameratene?

Post by ail »

Quadrophenia wrote: Tue Jan 29, 2019 10:13 am
ail wrote: Mon Jan 28, 2019 10:09 pm
Noe litt mere ala VIF? Nå er jeg født og oppvokst på Briskeby og har trasket rundt i Hamar i årevis siden 90-tallet. Og det er ganske stor forskjell på datidens CC som var full av spilleautomater og små butikker. Selve boområdet var mere bebodd. Generelt sett flere kiosker, video utleie på scan, gatekjøkken på scan og gatekjøkken/video utleie ved Hamar stadion. Nå er området mer eller mindre forlatt, folk har mistet hjemmene sine og boligene blir omgjort til utleieboliger. Det er i mine øyne ganske stor forskjell på et bolig området som kan sammenlignes med Tåsen til drabantbyene med OBOS boliger på Oslo Øst.
Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei.
Jeg tror du har rotet litt med quotes her, hvor er denne "Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei." setningen skrevet og hvem er vi? Viss du skal sammenligne VIF med en idrettsklubb i Hamar, tror jeg SIL ville være en bedre sammenligning. For å få litt klarhet i ting, Hamar IL er heller ingen rival for de som har spilt for Ham-Kam i sine yngre år.

IKEA er forøvrig ikke i Hamar.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Hva/hvem er Hamarkameratene?

Post by Quadrophenia »

ail wrote: Tue Jan 29, 2019 1:01 pm
Quadrophenia wrote: Tue Jan 29, 2019 10:13 am
ail wrote: Mon Jan 28, 2019 10:09 pm
Noe litt mere ala VIF? Nå er jeg født og oppvokst på Briskeby og har trasket rundt i Hamar i årevis siden 90-tallet. Og det er ganske stor forskjell på datidens CC som var full av spilleautomater og små butikker. Selve boområdet var mere bebodd. Generelt sett flere kiosker, video utleie på scan, gatekjøkken på scan og gatekjøkken/video utleie ved Hamar stadion. Nå er området mer eller mindre forlatt, folk har mistet hjemmene sine og boligene blir omgjort til utleieboliger. Det er i mine øyne ganske stor forskjell på et bolig området som kan sammenlignes med Tåsen til drabantbyene med OBOS boliger på Oslo Øst.
Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei.
Jeg tror du har rotet litt med quotes her, hvor er denne "Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei." setningen skrevet og hvem er vi? Viss du skal sammenligne VIF med en idrettsklubb i Hamar, tror jeg SIL ville være en bedre sammenligning. For å få litt klarhet i ting, Hamar IL er heller ingen rival for de som har spilt for Ham-Kam i sine yngre år.

IKEA er forøvrig ikke i Hamar.
Fikset det nå. Hva IKEA har med saken å gjöre skjönner jeg ikke.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Hamarkameratene

Post by ail »

Den står i Ringsaker, men slaget om Brummundal er off-topic det også.


User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Hva/hvem er Hamarkameratene?

Post by ail »

Quadrophenia wrote: Tue Jan 29, 2019 1:08 pm
ail wrote: Tue Jan 29, 2019 1:01 pm
Quadrophenia wrote: Tue Jan 29, 2019 10:13 am

Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei.
Jeg tror du har rotet litt med quotes her, hvor er denne "Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei." setningen skrevet og hvem er vi? Viss du skal sammenligne VIF med en idrettsklubb i Hamar, tror jeg SIL ville være en bedre sammenligning. For å få litt klarhet i ting, Hamar IL er heller ingen rival for de som har spilt for Ham-Kam i sine yngre år.

IKEA er forøvrig ikke i Hamar.
Fikset det nå. Hva IKEA har med saken å gjöre skjönner jeg ikke.
Jeg tror du forstår hvor liten inntekt du må ha for å kunne betale opptil 10.000kr i fellesutgifter og et boliglån på 3 millioner på toppen. Tar jo livet av alt som heter småselskaper, i hvertfall de ærlige. Men dere ønsker vell fortsatt boliger ved det gamle klubbhuset?


GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hamarkameratene

Post by GSP »

bim, is that you?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene

Post by rusk »

Kan tråden flyttes til et annet underforum? Passer best under «Evenuelt ikke»


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Hamarkameratene

Post by Gjendineggen »

Jeg har en løsning på dette, ail: kjøp sesongkort på Sveum neste sesong.

Da får du både blå drakter og Brumunddal som hovedlag. HamKam er ikke noe for deg, det har du helt rett i.


User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Hamarkameratene

Post by ail »

Jeg tror du har misforstått, jeg er fra Hamar. Og er oppvokst i Briskebyen, ikke så langt fra Knut Hagen.


Locked