Sesongåpning Skeid borte

Spillere, kamper, overganger etc.
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Sesongåpning Skeid borte

Post by Gjøkenes konge »

På tide med en tråd. Nervene har meldt seg for alvor denne uka. Satser på en inni gamperæva fet fest og innsats på bana og fra tribuna. Har sågar tatt en fridag på mandag.

Laget får noen andre ta seg av.

Kjør tråd!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by Quadrophenia »

Det her blir krig. Knallhard krig. Jeg vil ha Midstkogen og Enkerud fra start. La det smelle!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Thu Mar 28, 2019 10:26 am Det her blir krig. Knallhard krig. Jeg vil ha Midstkogen og Enkerud fra start. La det smelle!
Seriøst ment? Det med Midtskogen altså.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Thu Mar 28, 2019 1:01 pm
Quadrophenia wrote: Thu Mar 28, 2019 10:26 am Det her blir krig. Knallhard krig. Jeg vil ha Midstkogen og Enkerud fra start. La det smelle!
Seriøst ment? Det med Midtskogen altså.
Ja, jeg mener det, men det kommer litt an på hvem som er tilgjengelige. Om Onsrud er ute vil jeg ha han inn der. Om vi har de fleste tilgjengelig vil jeg at han skal komme inn om vi sliter. Den banen er helt krise og Skeid kommer til å slå innlegg på innlegg mot Tavakoli og stopperne (på dødball). Vi trenger mye luftstyrke og der er Midtskogen blant våre beste.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by GSP »

Jaro
Skogvang - Alegre - Færø - Gleditsch
L-G Johnsen - Solbakken
Midtskogen - Kristian LO - Sildnes
Mendy

Charles Ezeh inn hvis L-G er syk (sto over trening i dag),så tipper jeg Petter Vaagan Moen og Jonas Enkerud er nærmest laget av de som ikke starter.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by Corrales »

Da er vi helt grunnleggende uenige, Q. Du virker å ha et pragmatisk syn på hvordan man bør opptre og det er sikkert mange fordeler med en slik filosofi, men jeg mener det vil være rimelig spesielt å ta ut et lag i første serierunde hvor man først og fremst tar hensyn til motstanderen sine styrker. Når Gaute Helstrup ble ansatt som trener i vinter så markerte dette for meg starten på et prosjekt. Rent sportslig og taktisk innebærer det at man har valgt en trener som har en meget possessionorientert spillestil. Nå har man også brukt hele vinteren på å implementere denne spillestilen. Da synes jeg det vil være uheldig og gå bort fra den kursen man har jobbet med i hele vinter for å gå over til en mer direkte spillestil. Regner med at det er siste du ønsker ettersom du vil at Midtskogen skal starte. Jeg mener at for prosjektet sin del er man nødt til å jobbe videre med det man har hatt fokus på i vinter selv om det ikke nødvendigvis gir det beste resultatet i 1.serierunde. Det viktigste er hva man kan oppnå på sikt.

Jeg ser nytteverdien av Midtskogen som en rollespiller man kan hive inn som en slags plan B med sin voldsomme duellstyrke osv, men mener at han er rimelig begrenset og er blant de spillerne som sliter mest i den spillestilen Helstrup virker å stå for. Han er ikke spesielt god på hverken kombinasjonspill eller gjennvinning. Det er godt mulig at banen på Nordre Åsen stinker nå, men jeg mener likevel at det heller får bli en nyttig utfordring og at man må starte 1.serierunde med et lag som man forventer kan dominerende kampen med ball og som er dyktige i presspill.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Thu Mar 28, 2019 9:15 pm Da er vi helt grunnleggende uenige, Q. Du virker å ha et pragmatisk syn på hvordan man bør opptre og det er sikkert mange fordeler med en slik filosofi, men jeg mener det vil være rimelig spesielt å ta ut et lag i første serierunde hvor man først og fremst tar hensyn til motstanderen sine styrker. Når Gaute Helstrup ble ansatt som trener i vinter så markerte dette for meg starten på et prosjekt. Rent sportslig og taktisk innebærer det at man har valgt en trener som har en meget possessionorientert spillestil. Nå har man også brukt hele vinteren på å implementere denne spillestilen. Da synes jeg det vil være uheldig og gå bort fra den kursen man har jobbet med i hele vinter for å gå over til en mer direkte spillestil. Regner med at det er siste du ønsker ettersom du vil at Midtskogen skal starte. Jeg mener at for prosjektet sin del er man nødt til å jobbe videre med det man har hatt fokus på i vinter selv om det ikke nødvendigvis gir det beste resultatet i 1.serierunde. Det viktigste er hva man kan oppnå på sikt.

Jeg ser nytteverdien av Midtskogen som en rollespiller man kan hive inn som en slags plan B med sin voldsomme duellstyrke osv, men mener at han er rimelig begrenset og er blant de spillerne som sliter mest i den spillestilen Helstrup virker å stå for. Han er ikke spesielt god på hverken kombinasjonspill eller gjennvinning. Det er godt mulig at banen på Nordre Åsen stinker nå, men jeg mener likevel at det heller får bli en nyttig utfordring og at man må starte 1.serierunde med et lag som man forventer kan dominerende kampen med ball og som er dyktige i presspill.
Jeg mener presspillet bør fortsettes med og jeg mener Midtskogen er veldig god på å holde på ballen høyt oppe i banen. Jeg synes også han er relativt god på presspill. Jeg tror du undervurderer hvor dårlig den banen er. Den er helt i grenseland for hva som er forsvarlig. Vi må være pragmatiske i en sånn åpning. Å spille seg ut fra enhver situasjon er ikke forsvarlig da og som man har sett i treningskampene har det ikke kun vært possession de har øvd på. De har også spilt endel raskt i bakrom. Det blir en krig og jeg tror duellstyrke i boksene blir viktigere enn kombinasjonsspill i denne kampen. Derfor argumenterer jeg for Midtskogen. Også kan vi i større grad fortsette å utvikle stilen i første hjemmekamp mot Tromsdalen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by Gjendineggen »

Banen er nå ikke så dårlig at vi skal endre spillestil, mener jeg. Kunstgresset er slitt - ja, men det går fint an å spille fotball der. Prolemet er at banen er nedslitt i form av at den er belastende rent fysisk å spille på. Det fører til økt belastning på spillerne og økt skaderisiko. Kort gress og hardt underlag. Har selv spilt der noen ganger de siste par årene, og skjønner ikke helt at vi skal ta hensyn til banen når vi skal sette opp laget vårt...


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by Quadrophenia »

Ok. Kanskje det er JEG som har overvurdert hvor dårlig banen er. Jeg mener ikke vi skal legge om spillestil helt, men tilpasse spillet vårt. Noe vi må mot alle motstandere forsåvidt. Jeg tror Skeid kommer til å pælme innlegg og satse på dødballer og da kan vi forsøke å nekte de ballbesittelse, men det vil likevel åpne opp for muligheter for de med de våpnene i løpet av en kamp. Og da må vi være fullt konsentrerte. Midtskogen er såpass sterk og god på hodet at jeg føler meg langt tryggere ved dødballer med han på banen.

Jeg har nok det forrige møtet, i 2017, i minnet og er litt redd for en lignende match, men har lite tro på at et lag kan han like flaks to ganger som Skeid hadde da.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongåpning Skeid borte

Post by Gjendineggen »

Jaja, da tapte vi fordi vi la opp taktikken etter hvordan en krisemaksimert bane er. Helt håpløst, ikke mer å si om det. Når vi går bort ifra vår egen taktikk uten en gang å gjøre en skikkelig research på hvordan banedekket er først, da er det bare å si gratulerer. Denne kampen kunne vi spart oss å spille, faktisk. Bortkasta å bruke krefter på å dra dit og spille på den måten der.


Post Reply