Ham-Kam - TUIL

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Ham-Kam - TUIL

Post by Quadrophenia »

Helstrup, Johnsen, Skogvang Pedersen og Hans Norbye. Alle har de spilt i Tromsdalen. De tre førstnevnte så sent som i fjor til og med. Man kan si hva man vil om Tromsdalen, men til å være en andreklubb i en såpass liten by som Tromsø har de fått til en imponerende fotballkultur. I fjor endte de til og med over oss og var bare 7 mål unna kvalik. Likevel slo vi de greit borte (0-2). Hjemmekampen burde vi absolutt ha vunnet, men Helstrup viste at han behersker en kynisk taktikk og det endte 0-0 i siste kamp før sommerferien i fjor.

I år skulle de starte sesongen med hjemmekamp mot Jerv, men denne kampen ble utsatt pga snø. Treneren fra ifjor har jo vi som kjent hentet og spillerstallen er ganske utbyttet. 12 mann har gått ut og forskjellen på våre og deres utbytninger var at det var omtrent førsteellveren dems. Johnsen, Ahamed og Jenssen var ledertypene og de viktigste spillerne på laget og er nå erstattet med mer usikre kort. Men Kind Bendiksen, Thomas Braaten, Breimyr og Thomas Kristoffersen har alle erfaring fra de to øverste divisjonene og har gjort sakene sine bra der. Men det er en langt tynnere stall og en mindre rutinert trener så tabelltipsene om bunnkamp er meget berettigede.

Selv kommer vi som kjent fra en svak åpning mot Skeid og jeg tror spillerne er revansjelystne. Det sies alle er skadefrie nå og at det bare er Bolkan Nordli som ikke er 100%. Han kommer nok til å få endel spilletid uansett. Vi trenger ledertypen og signalspilleren Bolkan Nordli fremover. Jeg tror "eksperimentet", som JEG desverre også ønsket velkommen før kamp, er tilbakelagt og at vi går tilbake til en mer spillende stil igjen. Jeg tror det betyr at Midtskogen er ute av laget og at Lønstad Onsrud går tilbake til sin hengende spissrolle. Da får vi nok Enkerud eller Bolkan Nordli på kanten. Ellers tror jeg laget blir uforandret.

Jeg blir ganske skuffet hvis vi ikke vinner dette selvom kampen nok ikke blir enveiskjøring. Tipper 3-1 med mål av Mendy, Bolkan Nordli og Enkerud. For TUIL putter Lysvoll.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam - TUIL

Post by Orrhanan »

Rune Steen mener Skogvang Pedersen må vrakes.
https://m.h-a.no/sport/ham-kam/denne-ad ... KecixY8yEc

Vet ikke om jeg er helt enig der ass.


GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ham-Kam - TUIL

Post by GSP »

Årets første hjemmekamp!

Tap i serieåpningen, men dæven så gøy å se så mye folk på tribuna! Vi vet at det er mange Kamma-supportere i Oslo, og vi kan ikke forvente at de dukker opp til alle hjemmekampene. Derimot håper jeg virkelig at folk som er bosatt på Hamar tar turen! Både fra supporterhold, media og fra klubben har det vært snakket om økende entusiasme i gjennom vinteren; la oss vise at den entusiasmen ikke blåser vekk med et dårlig resultat a!?

"15 syngende supportere gir like mye til oss på banen som 1000 klappende" sa en tidligere Kamma-spiller for noen år siden...det er plass på bandefeltet!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ham-Kam - TUIL

Post by GSP »

Godt å få på plass den første seieren! Syns Færø var god før han måtte gå av, Enkerud starta veldig friskt, men ble borte utover i førsteomgang. I andre omgang var'n helt usynlig...LO, med to scoringer naturlig nok banens beste.

Vet ikke helt hva som skjedde på scoringa til TUIL, mulig Jaro alt slet med no, men merkelig scoring å slippe inn.

Og ja, jeg vet at Enkerud ble bytta ut i pausa :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - TUIL

Post by Quadrophenia »

3 poeng er alt. Synes Tromsdalen var bedre enn forventet, eller at vi gav de litt for mye rom. Gledelig med mye idag. Håper Færøs skade ikke er alvorlig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Ham-Kam - TUIL

Post by Heis »

Synes dette var grei skuring. Vi vinner ganske fortjent slik jeg ser det. Tromsdalen er OK i press uten ball i laget, og greie på å holde ball, men de skaper akkurat ingenting. Målet kommer fordi en våken spiller ser at vår keeper står feilplassert og fyrer av presist fra distanse. Der glapp fokus og konsentrasjon i et brøkdels sekund, og mer skal ikke til før du får et mål i sekken i OBOS. Ellers er det vi som skaper alt av farligheter og 2-1 endte opp med å være 3 komfortable poeng til syvende og sist.


Post Reply