Ham-Kam - Sandnes Ulf

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Match idag. Sandnes kommer på besøk til vårt flunkende nye kunstgress. Ifjor slo vi de borte 3-1 i nest siste serierunde og spilte 0-0 hjemme etter å ha gjennomført en veldig bra kamp.

I år har Sandnes startet noe skuffende. En seier mot Start er ganske sterkt, men bortsett fra det har de spilt 3 uavgjorte kamper og tapte nå sist hjemme mot KFUM.

H-A melder samme lag som sist og det meldes at gutta har hatt en meget bra treningsuke.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Opprykk
Posts: 20
Joined: Mon Mar 28, 2016 8:08 pm

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Opprykk »

God kamp av Kamma! Endelig en viss plan å spore, og mange viser seg fram, dette kan bli meget bra etter hvert. Mendy kan gjerne gis permisjon resten av sesongen.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Gjendineggen »

Endelig mye positivt å se, tross tap. Gledelig å se at vi får til spill rundt motstanderen sin 16. Mye bra kombinasjoner, så ting kan tyde på at gutta begynner å bli kjent. Det defensive gidder jeg ikke nevne. Er mulig å se positivt fremover etter denne kampen.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by rusk »

Får ta med seg det positive fra kampen i dag. Mye som fungerer bra. Har jo mer enn nok sjanser til å ta seieren. Er jo helt utrolig noen av de sjansene som brennes.

Utenom løpeduellene med Ulf sin nummer 9, så er forsvaret bra i dag. Vingene er bra, Onsrud er bra. Solbakken varierer fra det geniale til det helt horrible. Johnsen får jeg ikke helt taket på. Setter lite preg på kampene, surrer med ball og har noen rare valg. Han er så langt en liten skuffelse for meg. Mendy fremstår fryktelig blodfattig om dagen. Noe handler vel om at vi spiller en type fotball som jeg sliter med å se at han passer inn i, men mangler totalt touchen foran mål.

Men vi må slutte å gi bort så jævla enkle mål asså. Tar knekken på meg.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Det må da løsne for Mendy snart. Vanskelig case det der nå. Vrakes han får han aldri selvtilliten, men spiller han bommes det på minst én 100%-sjanse. Synes han gjør endel bra også idag da. Mange gode løp som frigjør rom for andre.

Synes også det er mye bra idag. Flott å se Skogvang Pedersen være den høyrebacken vi håpet på. Håper det fortsetter sånn.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Gjendineggen »

rusk wrote: Sun May 05, 2019 11:06 pm Johnsen får jeg ikke helt taket på. Setter lite preg på kampene, surrer med ball og har noen rare valg. Han er så langt en liten skuffelse for meg.
Det irriterer meg at han ble valgt som kaptein. Med det valget, er Helstrup nødt til å la han spille, selv om han er direkte svak. Jeg la merke til en ting ved Johnsen i går, og det er at han fortsatt stod med hoftefeste fem sekunder etter at avsparket var tatt, og han stod fortsatt med hoftefeste da han slo sin første pasning. Greit at man kan tillate seg å være arrogant, men når vi sto med fire poeng etter fire kamper, så skal ikke en kaptein stå med hoftefeste og slå pasninger under kamp. Da er ikke tenningsnivået der det skal være.

Er relativt sikker på at vi hadde sett bedre ut med Onsrud i den posisjonen, enn Johnsen. Onsrud har sin styrke bak i banen, når han kan ta med seg ballen fremover i fart. Selv om han er sterk, så er han ikke bedre som oppspillspunkt, enn han er når han kommer bakfra. Han er heller ikke noen kombinasjonsspiller, slik det virker som at Helstrup ønsker han skal være når vi er etablert.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Mon May 06, 2019 11:00 pm
rusk wrote: Sun May 05, 2019 11:06 pm Johnsen får jeg ikke helt taket på. Setter lite preg på kampene, surrer med ball og har noen rare valg. Han er så langt en liten skuffelse for meg.
Det irriterer meg at han ble valgt som kaptein. Med det valget, er Helstrup nødt til å la han spille, selv om han er direkte svak. Jeg la merke til en ting ved Johnsen i går, og det er at han fortsatt stod med hoftefeste fem sekunder etter at avsparket var tatt, og han stod fortsatt med hoftefeste da han slo sin første pasning. Greit at man kan tillate seg å være arrogant, men når vi sto med fire poeng etter fire kamper, så skal ikke en kaptein stå med hoftefeste og slå pasninger under kamp. Da er ikke tenningsnivået der det skal være.

Er relativt sikker på at vi hadde sett bedre ut med Onsrud i den posisjonen, enn Johnsen. Onsrud har sin styrke bak i banen, når han kan ta med seg ballen fremover i fart. Selv om han er sterk, så er han ikke bedre som oppspillspunkt, enn han er når han kommer bakfra. Han er heller ikke noen kombinasjonsspiller, slik det virker som at Helstrup ønsker han skal være når vi er etablert.
Jeg er helt enig. Onsrud ble faktisk en ålreit ballvinner i fjor også. At vår beste offensive spiller blir så lite involvert som han blir nå er ikke gunstig for noen.

Johnsen er årets skuffelse for meg sålangt etter at han så meget bra ut i de fleste treningskampene. Jeg tror ikke det hoftefestet betyr så mye mer enn at han har det kroppspråket naturlig, men han har vært merkelig svak ja.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply