Notodden - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Notodden - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Kamp i morra. Kenneth Dokkens Notodden venter. Denne kampen burde vi vinne.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Notodden - Ham-Kam

Post by rusk »

Bokfører 3p og det er veldig gledelig. Utover det så er det ikke så lett å bli glad i årets Kamma-utgave så langt. Kan godt like en ballbesittende stil jeg, men det blir ikke mål av rolig balltrilling på siste tredjedel av bana. Så gode er ikke gutta teknisk. Jeg har ikke sett de på trening i år, men er det dette de trener på?

Jeg skjønner ikke helt hva tanken er med Mendy på topp slik vi nå spiller. Han bør ha nesa mot mål så mye som mulig, men det blir det jo aldri noe av, for vi har knapt spilt en bakromspasning i år. Enkerud ligger ute på kanten hele tida. Truer knapt målet når motsatt kant har kula. Og mellom der har vi Johnsen og Solbakken som spiller sidelengs og bakover med en eller annen slapp lobb fremover. Onsrud prøver og prøver, men det blir vanskelig når han er den eneste i midtbaneleddet som truer i boksen.

Vi får ta med det positive som finnes. Mendy får sin første pinne. Det er fortjent, han har jobbet hardt! Stopperne våre er suverene i alle deler av spillet med unntak av rene løpsdueller.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Notodden - Ham-Kam

Post by Heis »

Fantastisk hvor mye frustrasjon det er mulig å sitte igjen med etter en kamp vi egentlig kontrollerer og hvor vi tar med oss 3 poeng. Kjenner at hvis vi skal spille pasningsorientert, hadde jeg ønsket meg mye mer initiativ rundt ballfører, høyere frekvens på pasningene og lavere terskel for å avslutte angrep. Det må være mulig å lage til flere alternativer enn at backen eller sentral midt skal ned i banen og lage muligheter for støttepasninger. Litt flere helhjertede, koordinerte initiativer, både møtende og fremover hadde gjort seg.

Men spissen vår kom seg i gang, vi tok med oss poeng og nå får vi håpe gutta klarer å hente selvtillit og er innstilt på å ta for seg mot vinger. Det ser jo egentlig ganske bra ut med tanke på å holde motstanderne unna goalen vår.


Post Reply