16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Quadrophenia »

Meldt knallvær, fylkesrival på besøk og fotballens nasjonaldag. Det her blir spennende.

Adem Güven ble utvist nå sist mot Tromsdalen så han må stå over. Ellers er ihvertfall Essaeh skadet.

Vi har i utgangspunktet ingen skader om Solbakken er tilbake.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Maggot
Posts: 7
Joined: Sun Feb 07, 2016 7:54 pm

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Maggot »

Kongsvinger har slitt med skader. Nå er jo også Guven suspendert.
Blir spennende å se hva slags lag vi som mønstres.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Orrhanan »

Jeg håper det kommer mye folk på kampen ihvertfall. Alle oppfordres herved til å ta med en venn eller to som kanskje ikke er på alle kamper.

Jeg håper også at Mendy har mer selvtillit og blir litt mer distinkt mot mål nå. Håper også Bolkan Nordli er frisk nok til å starte.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Gjendineggen »

Har en jævlig god følelse før denna kampen. Tror vi måker inn fire baller i nettet og holder nullen. :twisted:


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Quadrophenia »



"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Heis »

Herlig forsmak og fyring!

Har også lagt merke til at de har klart å samle en ganske bra gjeng med syngende supportere på vinger de siste par gangene vi har møtt dem. Vi bør klare å matche dem når vi spiller hjemme. Kan bli en fin tribunekamp i OBOS-sammenheng hvis vi gjør det!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Quadrophenia »

Så jævla deilig!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Quadrophenia »

Ok. Kongsvinger var svekket med flere spillere ute, men i går funket Kamma bedre enn noen gang denne sesongen. Forsøker meg på en litt spillerbørs her jeg sitter på jobb på fuckings 17.mai.

Jarosinski 4
Ikke den vanskeligste kampen, men han klarer likvel å gi noen veldige farlige returer på skudd som egentlig ikke er knallharde. I tillegg slår han konsekvent langt nesten hver gang han får ballen i bena. Lange baller opp mot Mendy er lite bærekraftig. Han må utvikle pasningsspillet sitt om han skal satses på i denne spillestilen

Skogvang Pedersen 5
Litt vanskelig kamp for Skogvang Pedersen. Bojang og Marlinho kombinerer ofte bra hos Kongsvinger og det meste KIL skaper er på siden hans. Offensivt er han villig med og kombinerer ofte bra. Treffer dog litt for sjelden med innlegg.

Færø 6
Helt ideell å ha i en sånn tett kamp og han rydder opp i god stil. Vinner bortimot alle dueller eller forstyrrer motstanderne slik at de kommer ut av balanse. Begynner å bli en ordentlig profil synes jeg. Trekkes for kommunikasjonssvikten med Jaro som sendte Marlinho alene gjennom.

Alegre 6
Rubens beste kamp for sesongen. Noe hasardiøs ved noen anledninger, men ligger bedre defensivt og treffer på flere pasninger enn tidligere i sesongen. Har en vanskelig jobb med Marlinho og får litt for lite støtte av Gledtisch

Gledtisch 4
"Benny" sliter litt i denne kampen her. Bommer på endel pasninger og er på etterskudd flere ganger. Han er ikke så glad i å bruke venstrebenet og blir derfor lidende for dette. Tror han ville gjort en langt bedre figur på høyrebacken.

Bolkan Nordli 5
Jobber som pokker og tør å utfordre med ball. Han er på gang, helt tydelig. Blir litt unøyaktig og stresset i noen situasjoner.

Solbakken 7
For meg er han banens beste i dag. Spiller seg mesterlig ut av trange situasjoner og spiller opp angrepsspillere i farlige situasjoner gang på gang. Herlig å endelig se han kose seg ute på banen. Nå har han vært god to kamper på rad så det ser ut som han begynner å venne seg til spillestilen.

Johnsen 6
Hans beste obligatoriske kamp i Kamma. Meget hardtarbeidende og vond å møte. Gikk foran som et godt eksemper som en kaptein skal gjøre. Spiller også mange gode pasninger og kombinerer fint med Solbakken.

Sildnes 6
Nesten umulig å ta fra kula uten å lage frispark. God på det meste i går. Skulle ha hatt et mål

Lønstad Onsrud 6
Et herlig mål, krigerinnstilling og mye mer involvert enn i de fleste kampene i år. Herlig å se.

Mendy 5
En av hans bedre kamper i år faktisk. Løper mye og ofte riktig. Frigjør massevis av rom for LO og vingene. En noe tvilsom offside (?) røvet fra han et mål. Men han går altfor altfor ofte i offside i går og han må sentre mer. Timer han løpene sine mer riktig og finner med spillere litt oftere blir det veldig bra tror jeg.

Midtskogen
Skårer mål og jobber som en helt. En fabelaktig spiller å sette inn i en sånn kamp. Jeg tror han fortsatt gjør seg beste som innbytter, men hvis han fortsetter sånn er ikke Mendys plass akkurat bombesikker.

PMO
Olsen var også god i går. Litt heldig med assisten til Midtskogen, men utfordrer og skaper vanskeligheter for KIL flere ganger.

Ezeh
Vinner alle dueller og rydder opp som vi har hentet han for. En fin rollespiller.


Johnsen og Solbakken kombinerte bra mellom seg og spilte seg gang på gang ut av vanskelige situasjoner.


Også vil jeg også trekke frem feiringene i går. 1-0 med hele benken og støtteapparatet. 2-0 med hele laget feirende foran banden, inkl. Jaro med spurt på 110meter. Olsen og Helstrup bygger en gjeng.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by rusk »

Positiv kamp dette. Mye mer aggressivitet og trøkk, samtidig som offensiv samhandling satt bedre. Ser at KIL-folket mener dette er en kamp de burde vunnet ut fra spill og sjanser, men det er litt vanskelig å forstå. Var ikke mye de hadde å komme med, og ikke så det ut som spillerne deres hadde noe forhold til at dette er et hatoppgjør. Våre spillere var derimot klare til å gå i krigen.

Forsvaret vårt hadde noen utfordringer tidlig i kampen, men synes det ble tatt noen gode grep underveis. Det er betryggende. På midten så er jeg enig i at både Johnsen og Solbakken leverte opp mot sitt beste så langt i år. Men, og det er et ganske stort men for meg, hvis ingen av de har tenkt å komme seg fremover og inn i boksen til motstander, så mister vi litt trøkk. Og det gjør at arbeidsforholdene til Mendy blir ganske vanskelige. Slik vi spiller nå, så er Midtskogen eller Enkerud bedre valg på topp.

Men det ser bedre og bedre ut synes jeg. Som forventet stikker 2-3 lag av i toppen av tabellen, men vi har los på en kvalikk-plass.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: 16.mai-kamp: Ham-Kam - Kongsvinger

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Mon May 20, 2019 10:45 am Positiv kamp dette. Mye mer aggressivitet og trøkk, samtidig som offensiv samhandling satt bedre. Ser at KIL-folket mener dette er en kamp de burde vunnet ut fra spill og sjanser, men det er litt vanskelig å forstå. Var ikke mye de hadde å komme med, og ikke så det ut som spillerne deres hadde noe forhold til at dette er et hatoppgjør. Våre spillere var derimot klare til å gå i krigen.

Forsvaret vårt hadde noen utfordringer tidlig i kampen, men synes det ble tatt noen gode grep underveis. Det er betryggende. På midten så er jeg enig i at både Johnsen og Solbakken leverte opp mot sitt beste så langt i år. Men, og det er et ganske stort men for meg, hvis ingen av de har tenkt å komme seg fremover og inn i boksen til motstander, så mister vi litt trøkk. Og det gjør at arbeidsforholdene til Mendy blir ganske vanskelige. Slik vi spiller nå, så er Midtskogen eller Enkerud bedre valg på topp.

Men det ser bedre og bedre ut synes jeg. Som forventet stikker 2-3 lag av i toppen av tabellen, men vi har los på en kvalikk-plass.
Tanken er vel at Solbakken skal bli enda råere på å befinne seg i området utenfor 16-metern og han var mer der denne kampen enn tidligere. Hadde vært artig om han ble enda mer farlig mot mål. Jeg tror han har potensiale til det.

Olsen sa før sesongen at det kom til å bli et større skille i OBOS i år og det ser sålangt ut som han får rett. AAFK, Sandefjord og Start gjør nok opp om de tre øverste plassene og jeg er ganske sikker på at Strømmen, Tromsdalen og Notodden kommer til å være i bunnen på slutten også. Jeg tror de får selskap av Raufoss på tross av deres gode åpning (de har en veldig tynn stall). Mellom der har vi midtsjiktet der omtrent alt kan skje.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply