Ham-Kam - Jerv

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ham-Kam - Jerv

Post by Quadrophenia »

Søndag venter Jerv på Briskeby. De har 3 kamper bak seg mot Start, Sandefjord og AAFK der de tok 1 poeng tilsammen. Men de tapte bare med ett mål mot både Start og Sandefjord så de er ingen kasteball. Wichmann og Anene er toppskårere med 3 mål hver.

For vår del er Midtskogen ute, kanskje en ganske lang stund og Mendy er tvilsom. Ellers er det spørsmålstegn rundt sentral midtbane der Ezeh har vært god noen kamper nå. Blir han likevel henvist til benken til fordel for Solbakken som er tilbake?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Jerv

Post by rusk »

Jerv er vel et lag vi bør slå hjemme. Ikke sett de i år, men i fjor fremsto de rimelig stusslige. Av de svakere lagene vi møtte på hjemmegress. Årets resultater er omtrent like ustabile som Kamma sine.

Kjipt om både Mendy og Midtskogen er ute. Da håper jeg vi dytter Enkerud i midten foran og forer han med innlegg. Ezeh puster den midtbaneduoen vår i nakken. Ikke feil om han får fornyet tillit.

3p er eneste godkjente utfall her.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam - Jerv

Post by Orrhanan »

Tipper Mendy spiller jeg. Tror også Kamma vinner. Jerv er verken gode nok offensivt til å true oss eller defensivt til å holde igjen. De spiller jo 3-5-3/5-3-2 så da blir det viktig å finne rommene bak bankene dems lynraskt ved ballvinning. Sildnes og Bolkan blir med andre ord viktige gutter i denne kampen.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Jerv

Post by rusk »

Rart hvordan man kan gå fra å spille en feiende flott innledning på kampen, til å bli så ræva som det var i 2.omgang....

Førsteomgangen, i alle fall første halvtimen, var noe av det beste jeg har sett i år. Da var det bevegelse, timing og god kvalitet på pasningene. Målet kommer etter et mønsterangrep der det fylles på med spillere inn i boksen. Helt nydelig når det er venstrebacken vår som ender med å putte på assist fra høyrebacken.

Andreomgangen er sånn som jeg får magesår av. Null bevegelse, bare formålsløs balltrilling. Omtrent samtlige pasninger er på fot til en stillestående spiller. Fryktelig lett å forsvare seg mot. Selv når Jerv jobba seg inn i kampen, begynte å vinne dueller og fikk en redusering, så var det samme driten våre gutter leverte. Spille pasninger i trekant så vidt inne på motstanders halvdel. Korte cornere, korte frispark, korte innkast. Når man nærmet seg mål så endte det i noe småspill hvor en Kamma-spiller hadde 3-4 gule rundt seg. Ekstremt vanskelig å komme til sjanser.

Til syvende og sist er vi heldige som får med oss et poeng på hjemmebane mot et relativt svakt Jerv-lag.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Jerv

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Mon Jun 03, 2019 9:20 am Rart hvordan man kan gå fra å spille en feiende flott innledning på kampen, til å bli så ræva som det var i 2.omgang....

Førsteomgangen, i alle fall første halvtimen, var noe av det beste jeg har sett i år. Da var det bevegelse, timing og god kvalitet på pasningene. Målet kommer etter et mønsterangrep der det fylles på med spillere inn i boksen. Helt nydelig når det er venstrebacken vår som ender med å putte på assist fra høyrebacken.

Andreomgangen er sånn som jeg får magesår av. Null bevegelse, bare formålsløs balltrilling. Omtrent samtlige pasninger er på fot til en stillestående spiller. Fryktelig lett å forsvare seg mot. Selv når Jerv jobba seg inn i kampen, begynte å vinne dueller og fikk en redusering, så var det samme driten våre gutter leverte. Spille pasninger i trekant så vidt inne på motstanders halvdel. Korte cornere, korte frispark, korte innkast. Når man nærmet seg mål så endte det i noe småspill hvor en Kamma-spiller hadde 3-4 gule rundt seg. Ekstremt vanskelig å komme til sjanser.

Til syvende og sist er vi heldige som får med oss et poeng på hjemmebane mot et relativt svakt Jerv-lag.
Jeg følte det var problemer med instilling og/eller konsentrasjonen i går også. Lagkamerater taper dueller uten at medspiller har gått i sikring og man står og ser på ved flere anledninger. Utrolig svakt av dommeren å misse den klare straffen til Sildnes også.

Vi får ta med oss nok en kamp uten tap og Solbakkens første seniormål. Det var meget gledelig!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - Jerv

Post by Gjendineggen »

Kampen i går beskriver egentlig HamKam veldig godt - både på godt og vondt. I den ene omgangen så maler vi i stykker motstanderen, mens etter pausepraten så fremstår vi som et helt annet lag, og gjør feil etter feil, og gir bort mål og sjanser.


Post Reply