KFUM - Kamma

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: KFUM - Kamma

Post by rusk »

Corrales wrote: Mon Jun 24, 2019 6:00 pm Ellers så skjønner jeg at folk er skuffa, men å lese forumet her nå gjør meg direkte oppgitt. Tålmodighet er en dyd. Den er ikke spesielt fremtredende her inne.

Skal utdype dette nærmere i kveld.
Tålmodighet skal man ha, og det er opplagt at det ikke er gjort i en fei å få gutta til å spille en helt annen type fotball enn i fjor. Så er spørsmålet hvor stor tålmodigheten skal være. Hadde man sett god innsats, gradvise fremskritt og det som fremstår som en god plan i bunn, så hadde det vært lettere å utvist tålmodighet. Jeg ser ikke det så langt, og vi har gjort unna en god tredjedel av sesongen. Faktisk synes jeg vi på mange områder er lengre unna noe bra nå, enn i starten av sesongen. Spiller for spiller så mener jeg laget er mer enn godt nok for øvre halvdel av sesongen, men som kollektiv er det nå syltynt.

Helstrup/Olsen kan garantert mye mer om fotball enn meg, men jeg har store problemer med å forstå hvordan man skal skape nok sjanser og trøkk til å vinne kamper når vi gjennomgående har så labert balltempo. Det er på fot, til nærmeste mann og som regel er mottaker stillestående. Når vi bryter motstander og de er i ubalanse, så søkes det tversover eller i verste ball bakover i banen. Og når ballen går fremover, så blir våre offensive spillere for ofte satt i situasjoner hvor de er 1 mot 1 og motstander har sikring. Så synes jeg det blir for lite offensivt trøkk med Solbakken og Johnsen i tospann sentralt. Det var mye mer dynamisk i fjor med Onsrud i en rolle litt lengre bak i banen.

Men få noen gode prestasjoner igjen nå snart, så snur det fra svart til lyst fort. En kamp a la KIL der det var våre gutter som åpenbart ville mest hadde gjort seg. Men å bli feid av banen med av KFUM..... da er det tungt og vanskelig å utvise fryktelig mye tålmodighet!


Post Reply