HamKam - Notodden

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

HamKam - Notodden

Post by Heis »

Nok en kamp mot et bunnlag. Nok en gang dominerer vi banespillet. Nok en gang går vi av banen med færre mål enn motstanderen.

I dag virker det for meg som om vi sliter med andre ting enn vi ha slitt med til nå i år. Vi slipper inn to på corner og vi har folk nære nok til å gå i duellen begge gangene. Første goalen er både Solbakken og Johnsen nære, men ingen av dem klarer å komme foran. På nummer to er Alegre foran, men får ikke gått opp ordentlig. Onsrud er også nære uten å komme ordentlig inn. Ser ikke ut som Notodden-spilleren klatrer veldig, men Alegre bøyer seg og Jaro klomser med han ene som stod i målet for å sperre keeper.

Skal ikke stille noen diagnose her, for det er folk i trenerapparatet som bør kunne det bedre enn lekmannen her på forumet. Må bare konstatere at dette er alt for dårlig, og helt uakseptabelt. Nå har vi røket på så mange smeller mot de lagene som vi bør kunne slå for å havne midt på tabellen.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: HamKam - Notodden

Post by Gjendineggen »

Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang... Det er så mye å ta tak i. Spillemessig så var vi klart best i dag, men når man ikke scorer på noen av sjansene, så kan man ikke komme å si at det er ufortjent at man ikke vinner ihvertfall. Det handler om å vinne kamper, og det gjør vi nesten aldri.

Men det er èn ting jeg krever fra neste sesong av. Og det er at kapteinen vår sparkes langt unna førsteelleveren. Man bare ikke rundt og dasser rundt og er mest opptatt av å se casual og upåvirket ut gjennom en hel kamp som kaptein. Det aksepterer jeg ikke. Hvis Johnsen skal spille mer for Kamma nå, så krever jeg at han tar opp hansken og jobber for laget! Makan til møkkainnsats har jeg aldri sett av en spiller av betydning for HamKam før. Det kroppspråket han har gjennom samtlige 90 minutter er provoserende å se. Jeg kunne klart å forholde meg til det om vi var et topplag i Eliteserien, og plukket jevnt med poeng selv på 70% av full maskin. Men når laget sliter som det gjør nå, så holder ikke den jævla attituden der for meg. Og det holder heller ikke for laget. Dette har jeg mast om gjennom hele sesongen, men i dag tiltet det omtrent for meg på match. Se å vis at du bryr deg litt da, mann!


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: HamKam - Notodden

Post by Heis »

RSH ute igjen og maser om gjennombruddshissighet. Har vært enig i noe av den kritikken tidligere i sesongen, men i går syntes jeg at vi framstod som et balansert og sjanseskapende lag som både tenkte trygghet og risiko samtidig. Vi skapte sjanser noke til å putte fler. Problemet i går virket for meg å ligge i konsentrasjon, oppmerksomhet og kvalitet i avgjørende øyeblikk i begge ender. Det var også en frustrerende gjennomgangsmelodi i fjor. Har en følelse av at noen av gutta må "dras litt i øra" for å få dem til å være skjerpet og påskrudd til enhver tid. Dermed er i alle fall jeg tilbake til diskusjonen rundt ledertyper heller enn spillestil.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: HamKam - Notodden

Post by Gjendineggen »

Jeg er enig med RSH.

Jeg mener Helstrup blir avslørt, da man lett kan telle over 15 ganger i løpet av en kamp, hvor både Solbakken og Johnsen kommer ned mellom stopperne for å hente ball. De skal være ballsentral for alt det er verdt. Dette er tydeligvis blitt mer en filosofi enn ren taktikk. Selv når vi ligger under 2-1 på overtid, så skal Johnsen på død og liv ned for å bruke tid på å hente ball nede mellom stopperne. Det er så utrolig unødvendig, og fryktelig frustrerende. Jeg synes det er helt merkelig at Helstrup og Olsen nekter for at de bruker for lang tid fremover i banen.


Post Reply