Overganger 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2020

Post by tagetrommis »

Olsen uttaler i HA i dag at de sjekker muligheten for å hente Lehne Olsen og Melgalvis. Brenden bør vel også vurderes?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Thu Dec 12, 2019 7:45 pm Det hadde vært gode, lokale profiler for Ham-Kam, men jeg tror nok de blir i LSK hvis ikke klubben ønsker de bort.
Ja, enig. Lehne Olsen vil de vel forsøke å selge til en eliteserieklubb. Jeg vet dog at Thomas er veldig hjemmekjær og bor jo i Moelv.

Melga bor i Hamar. Der avhenger det nok litt av trener. Om de ansetter én som absolutt ikke vil satse på han kan det skje. Men han er godt likt i klubben og jeg tror ha. Tar minst en sesong til der ihvertfall.

Jeg tror begge disse spillerne kommer til å spille i Kamma én dag, men jeg tviler på at det blir nå. Vi får konsentrere oss om en annen lokal, nemlig Marcus P. Signerer vi han nå, før jul, tror jeg det skaper en synergieffekt blant investorer, sponsorer og sesongkortkjøpere. Kjør på Olsen!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Fri Dec 13, 2019 3:16 pm Olsen uttaler i HA i dag at de sjekker muligheten for å hente Lehne Olsen og Melgalvis. Brenden bør vel også vurderes?
Er han god nok til å forsvare en plass i førsteelleveren?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2020

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Fri Dec 13, 2019 3:19 pm
tagetrommis wrote: Fri Dec 13, 2019 3:16 pm Olsen uttaler i HA i dag at de sjekker muligheten for å hente Lehne Olsen og Melgalvis. Brenden bør vel også vurderes?
Er han god nok til å forsvare en plass i førsteelleveren?
Aner ikke? Kjenner ikke nivået hans.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Fri Dec 13, 2019 3:24 pm
Quadrophenia wrote: Fri Dec 13, 2019 3:19 pm
tagetrommis wrote: Fri Dec 13, 2019 3:16 pm Olsen uttaler i HA i dag at de sjekker muligheten for å hente Lehne Olsen og Melgalvis. Brenden bør vel også vurderes?
Er han god nok til å forsvare en plass i førsteelleveren?
Aner ikke? Kjenner ikke nivået hans.
Spilt litt lite i år og levert ingen målpoeng.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2020

Post by BVegard »

Quadrophenia wrote: Sat Dec 14, 2019 3:32 pm
tagetrommis wrote: Fri Dec 13, 2019 3:24 pm
Quadrophenia wrote: Fri Dec 13, 2019 3:19 pm

Er han god nok til å forsvare en plass i førsteelleveren?
Aner ikke? Kjenner ikke nivået hans.
Spilt litt lite i år og levert ingen målpoeng.
For å si det litt flåsete: han kan fort bli Kammas svar på Minamino(gitt at han går til Liverpool.)
Kan godt hende at en Brenden er det som skal til for at tryslinger og østerdøler kommer på Briskeby igjen etter 12-15 års dvale.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

BVegard wrote: Mon Dec 16, 2019 7:43 am
Quadrophenia wrote: Sat Dec 14, 2019 3:32 pm
tagetrommis wrote: Fri Dec 13, 2019 3:24 pm

Aner ikke? Kjenner ikke nivået hans.
Spilt litt lite i år og levert ingen målpoeng.
For å si det litt flåsete: han kan fort bli Kammas svar på Minamino(gitt at han går til Liverpool.)
Kan godt hende at en Brenden er det som skal til for at tryslinger og østerdøler kommer på Briskeby igjen etter 12-15 års dvale.
Joda. Det var jo en god del folk fra Dokka her når Sørum spilte her.

Brenden har jo levert tidligere da. Er litt delt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2020

Post by Gjendineggen »

Synes det er litt spesielt at Olsen til stadighet går ut i media og snakker om andre lags spillere. Til og med uten å snakke med spilleren og høre om de er interesserte, først. Synes dette vitner om dårlig sportsånd og mangel på respekt ovenfor klubbene som eier disse spillerne. Generelt, så synes jeg Olsen er altfor ivrig i media, og bør roe ned litt.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Tue Dec 17, 2019 12:45 am Synes det er litt spesielt at Olsen til stadighet går ut i media og snakker om andre lags spillere. Til og med uten å snakke med spilleren og høre om de er interesserte, først. Synes dette vitner om dårlig sportsånd og mangel på respekt ovenfor klubbene som eier disse spillerne. Generelt, så synes jeg Olsen er altfor ivrig i media, og bør roe ned litt.
At han får et spørsmål om lokale spillere kan være aktuelle er jo naturlig. Og jeg kan ikke forstå at det her svaret kan være provoserende for noen:

«– Vi kommer selvsagt til å se om det er mulig å gjøre noe med disse spillerne. De beste lokale spillerne bør være hos oss, men her tror jeg nok lønnsnivået ligger over vårt nivå.»

Det er vel ikke noe usportslig over det. Sånn er fotballen.

Spesielt med tanke på at det står: «HamKam-sportssjef Espen Olsen har tenkt å la skuffelsen etter nedrykket legge seg for de to, men er klar på sin ambisjon om at de beste lokale spillerne helst skal spille i HamKam.»

Man er vel forskjellig der, men jeg liker at Olsen et synlig og mye i media jeg. Vi trenger blest og oppmerksomhet rundt klubben vår og det synes jeg han er med på å skaffe.

Han er en åpen, sosial type som prater mye og det liker jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Matland fornyer med en sesong til.

https://beta.h-a.no/2019/sport/tar-ett-ar-til-i-kamma/

http://www.hamkam.no/nyheter/matland-forlenger

Matland er ingen spesielt rask spiller og iblant tar han litt store sjanser defensivt. Men på den andre siden er han posisjonssterk og timer taklingene sine bra. Og den foten da! Jeg mener den er helt i norgestoppen. Både når det kommer til innlegg og frispark. Viktig å bevare en viss kontinuitet også og når ser det ut som vår foretrukne forsvarsfirer allerede er satt med S.P, Strømnes, Alegre og Matland. En sterk firer synes jeg.

I tillegg har vi lånt Ahmed Daghim i dag.

http://www.hamkam.no/nyheter/laner-drib ... -kobenhavn

https://beta.h-a.no/2019/sport/spennend ... or-hamkam/

En veldig spennende spiller synes jeg. Beskrivningen høres litt ut som Dønnum synes jeg og jeg hører han ikke er noen luksusspiller, men en som jobber knallhardt.

Den største utfordringen blir vel det sosiale her. En 18-åring som kanskje skal bo alene i et annet land. Her må klubben forebygge med en fadderordning av noe slag.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply