Overganger 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Ja, det er tidlig, men jeg har spekulert litt i hvilke spillere som forsvinner her: https://habloggen.h-a.no/sport/kammakro ... forsvaret/

Hva synes dere? Skal vi beholde Jaro? Egeris? Norbye?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by GSP »

Prioritet 1: Ole Erik Midtskogen
Prioritet 2: Resten


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2020

Post by Corrales »

GSP wrote: Thu Oct 03, 2019 9:39 pm Prioritet 1: Ole Erik Midtskogen
Prioritet 2: Resten
Hvorfor det? Fordi han er en trivelig fyr? Jeg synes han skal ha mulig ros for en strålende figur i Kamma (særlig utenfor banen), men mener det dessverre er direkte hemmende for spillet når han er på banen. Han må gjerne bli som en slags impactspiller, men at en kontraktsfornyelse med Midtskogen skal stå særlig høyt på prioriteringslisten skjønner jeg ikke.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by GSP »

Da handler det i grunnen litt om at vi er uenig om hva vi ser også ;) Jeg mener at han er bedre enn det du syns rett og slett :)
Også virker det jo som trenerne, både nåværende og Knappen, er mest enig med deg :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »



"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2020

Post by rusk »

Strømnes inn er bra! Har erfaring, er en leder og har forhåpentligvis fortsatt ferdighetene inntakt.

Ser i HA at Helstrup mener vi ender på færre utskiftninger i år enn i fjor. Her sliter jeg litt med å følge han. Det er vel allerede klarlagt at Egeris, Færø, Jarosinski, Midtskogen, Abu og Mendy er ferdig. I tillegg til at PVM og Nordby tilsynelatende ikke har tillit hos trenerne og Bolkan Nordli, Solbakken og Alegre har blitt koblet til større klubber. Av fjorårets mest brukte spillere, så er det vel kun Skogvang Pedersen, Johnsen, Onsrud og Sildnes vi er sikre på å ha med videre...


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Tue Nov 26, 2019 1:10 pm Strømnes inn er bra! Har erfaring, er en leder og har forhåpentligvis fortsatt ferdighetene inntakt.

Ser i HA at Helstrup mener vi ender på færre utskiftninger i år enn i fjor. Her sliter jeg litt med å følge han. Det er vel allerede klarlagt at Egeris, Færø, Jarosinski, Midtskogen, Abu og Mendy er ferdig. I tillegg til at PVM og Nordby tilsynelatende ikke har tillit hos trenerne og Bolkan Nordli, Solbakken og Alegre har blitt koblet til større klubber. Av fjorårets mest brukte spillere, så er det vel kun Skogvang Pedersen, Johnsen, Onsrud og Sildnes vi er sikre på å ha med videre...
Det kommer litt an på hvordan man tenker. Det var 14 stk som var involvert i 2018 som ikke var endel av stallen i januar 2019. Det er flere totalt sett enn det kommer til å forsvinne nå. Det var essensielle spillere som Mickelson, Jevne Hagen og Sollie Rønning da også. Om Bolkan Nordli og Solbakken forsvinner begge to er det litt for mye utskiftninger for min smak. Men det må sies at det ser ut som Alegre blir (Aafk har ikke hørt av seg siden i sommer) og Matland ser ut til å skrive under ny kontrakt. Da får vi en firer bestående av: Pedersen, Strømnes, Alegre og Matland. Bare 1 ny spiller.

Også tror jeg de mener at det blir mindre omstilling for færre spillere totalt før denne sesongen. Det er en gruppe på 12-15 spillere som allerede er innsatt i spillestilen og da blir det lettere for de nye å komme inn i den også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Marcus P er positiv til Kamma.

https://www.google.no/amp/s/www.dagblad ... 864700/amp

2-årskontrakt med kvalikbonus og rimelig grunnlønn. Vi har ikke så mye å tape på det?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bjorni
Posts: 13
Joined: Fri Apr 26, 2019 3:23 pm

Re: Overganger 2020

Post by bjorni »

Tidligere kammagutter med spill i lavere som kunne fortjent en bedre sjanse i Ham-Kam?

Sigurd Kongsrud Aasmundstad:
Sentral midtbanespiller kjent for enorm løpskapasitet. Brukbar fysikk og ballferdigheter. Spiller for Djerv i 3. Divisjon uten å ha fått all verden med tillitt. Stort sett fast på Djerv sitt 2. lag.

Torjus Kydland:
Tidligere vært på prøvespill i Ham-Kam. Beskrives som en spiller med hurtighet og god ferdigheter 1-mot-1. Stort sett spill i 2. og 3. divisjon, men dessverre lite spilletid de siste to sesongene.

Jonas Kojedal Bye:
Usikker på posisjon de siste årene, men var back i junior årene sine. Dessverre lite spilletid de siste to sesongene, men fortsatt en spiller som har røttene sine i Ham-Kam og så lokal som du får det. Kan muligens være et tilskudd på høyreback, hvor vi har etter det jeg kan forstå lite å velge i.

Lars Palfi:
Driblesterk kantspiller som også stort sett har spilt for Ottestad. Flere kamper på CV'en enn Kojedal Bye. I likhet med de øvrige, 100% lokal.

Nevner disse her og det er muligens noen flere, selv om jeg av og til bare håper at ting skjer av seg selv. Vet ingenting om motivasjon deres og om de i det hele tatt vil spille for Ham-Kam.

Tar med meg at Marcus og Sebastian Pedersen har vært på trening på Briskeby.


Vi'kke være i din verden. Jeg vil til en annen.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2020

Post by Heis »

Blir litt mye hvis hvis der for meg. Vi vet alle at klubben har fått en del fortjent kritikk for måten man håndterte naboklubber og lokale talenter på mellom 2005 og 2015. Når det er sagt, er det vel ganske klart at ingen av disse kunne meldt seg på som seriøse utfordrere til A-stallen per i dag.

Marcus og Sebastian er spennende. Vi får se hva det blir til.


Post Reply