Overganger 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Bolkan Nordli ryktes bort.

Og hva skjer med Marcus P?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by GSP »

Antalyaspora på Bolkan? Mulighet for at jeg har skrevet dette her før, men etter min mening burde klubben tilbudt Solbakken og Nordli lønnsøkning, la oss si 5000,- i måneden. Selvfølgelig gjøre et forsøk på å forlenge også, men først og fremst for å vise spillerne at de vil være nøkkelspillere for et lag som skal kjempe om opprykk i år, og med det vise spillerne den tilliten som kan være med å gjøre det fristende og bli værende et år til.

Nå har jo ikke jeg peiling på hva som faktisk skjer, for alt jeg vet kan dette være gjort allerede :lol:

MEN; er det noen som har litt oversikt over hva som rører seg ellers i divisjonen? Ser at Ull/Kisa har signert Steffen Jenssen fra Notodden. Vil tro at han hadde vært sterkt ønsket på Hamar hvis vi ikke hadde landet Strømnes.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Thu Dec 26, 2019 1:02 pm Antalyaspora på Bolkan? Mulighet for at jeg har skrevet dette her før, men etter min mening burde klubben tilbudt Solbakken og Nordli lønnsøkning, la oss si 5000,- i måneden. Selvfølgelig gjøre et forsøk på å forlenge også, men først og fremst for å vise spillerne at de vil være nøkkelspillere for et lag som skal kjempe om opprykk i år, og med det vise spillerne den tilliten som kan være med å gjøre det fristende og bli værende et år til.

Nå har jo ikke jeg peiling på hva som faktisk skjer, for alt jeg vet kan dette være gjort allerede :lol:

MEN; er det noen som har litt oversikt over hva som rører seg ellers i divisjonen? Ser at Ull/Kisa har signert Steffen Jenssen fra Notodden. Vil tro at han hadde vært sterkt ønsket på Hamar hvis vi ikke hadde landet Strømnes.
Det er en norsk klubb som er interessert i Bolkan og han vil bort. Handler nok ikke i så stor grad om lønn, men om å ta neste steg som fotballspiller. Håper overgangssummen blir bra. 2-3 mill minst og vi sikrer oss prosenter ved videresalg.

Har fulgt endel med og fant litt rykter og diverse her:
https://www.fotballkanalen.com/silly-se ... teren-2020

Ellers kan man se overganger når de blir klare her:

https://www.fotball.no/lov-og-reglement ... genderId=2

Vinduet åpner offisielt 1.januar så ikke så mye registrert der ennå.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

La oss ta en liten statusoppdatering.

Keepere:

Fagereng og Jendal har kontrakt neste år. To talentfulle gutter der Fagereng ser ut til å være foran Jendal i kampen om spilletid. Jendal må ta opp kampen i vinter om han skal få spille. Kanskje en av de bør lånes ut? Men hvem? Det må hentes inn en ny mer rutinert keeper. Hvem kan det være? Gudmund Kongshavn er ferdig i Tromsø. Kan han være aktuell? Eller Makani som ble linket til klubben i sommer?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Forsvaret:

Under kontrakt neste år:
Skogvang Pedersen, Norbye, Matland, Strømnes, Alegre, Sæbø, Eng Strand, Arzani.

Jeg vil at Norbye finner seg en annen klubb og at Arzani lånes ut. Brumunddal er vel ikke så usannsynlig? Vi bør ja inn en ny stopper som utfordrer til de vi har. Sæbø kunne ha vært en utfordrer, men i år var han altfor mye skadet. Jeg mener han bør få til sommeren med å utfordre og deretter selges/lånes ut. Om Norbye går bør vi ha inn en back til.

Den sannsynlige forsvarsfireren har ganske høy gjennomsnittsalder så jeg vil ha inn en ung stopper som utfordrer. Kristian Strande var jo på prøvespill her i høst. Kanskje han kan være aktuell? Som utfordrer på høyrebacken kan Dieserud være aktuell. Han kan spille der i tillegg til sentral midt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Midtbanen:

Under kontrakt neste år:
Ahmed Daghim, Lars Gunnar Johnsen, Markus Solbakken, Emil Sildnes, Kristian Lønstad Onsrud, Petter Vaagan Moen, Simen Bolkan Nordli.

Her ser det ganske komplett ut, men det kan skje endel allikevel tror jeg. Bolkan Nordli tror jeg blir solgt. Erstatter er da allerede klar i Ahmed Daghim. Ellers er det spennende å se hva som skjer med Vaagan Moen. Han venter tvillinger nå. Kanskje han vil være mer med familien? Virker jo langt unna førsteelleveren og har helhjertet gitt sitt til barndomsklubben.

Solbakkens skjebne er jo også litt uviss. Uansett tror jeg kanskje vi henter en sentral midt og da er Dieserud meget aktuell tror jeg. Luca Sveen var jo nærmest endel av a-laget i år han også. Usikker på kontraktsituasjon, men tror han går til en klubb i lavere divisjoner nå. Kanskje Dala eller Elverum kan være aktuelt?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Angrepet:

Kontrakt neste år:
Enkistuta, Kvernstuen

Rimelig tynn lagdel sålangt. Usikker på om vi skal spille med en eller to spisser neste år. Dette avgjør hvor mange spillere vi skal hente inn. Mtp Enkeruds hyppige opptredener på vingen i årets sesong hadde det vært mest optimalt med to spillere inn her.

Marcus Pedersen kan bli den ene spilleren som hentes inn. Jeg misunner dog ikke de som skal ta avgjørelsen her. Vi gamblet med Mendy og det blir tilsvarende med Marcus. Dog er gevinsten enda større. Jeg tror det her kan være Marcus siste sjanse til å markere seg som fotballspiller og kanskje få en bra kontrakt med en utenlandsk klubb, men da må han prestere for Ham-Kam. Dette tror jeg motiverer han veldig. I tillegg har kone og barn flyttet hjem til Hamar så han er allerede etablert her. Han er i tillegg veldig god i presspillet noe som passer som fot i hose i Gautes spillestil.

Det store minuset er hand fysiske tilstand. Han har vært skadet lenge nå, og har slitt store deler av karrieren. Om vi bare får 10-15 kamper ut av han og han da i tillegg spiller småskadet er det bedre å satse på en spiller som f.eks Ruud Tveter eller Mauritz Hansen, selvom toppnivået der er mye lavere. En grundig medisinsk sjekk må med andre ord gjøres før det signeres.

Kvernstuen er spennende og jeg likte mye av det jeg så av han i innhoppene og for rekrutt i fjor, men man kan ikke forvente at han skal prege OBOS-ligaen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2020

Post by ZuperEngR »

Angrepet først:
bedre å satse på en spiller som f.eks Ruud Tveter eller Mauritz Hansen
Det er litt av en utfordring på spissplassen, ja. Marcus P. har slitt lenge, og vi vil ikke ha noen ny Mendy. Det har vi ikke råd til. Men problemet med disse to du nevner er at også disse har vært/er langtidsskadet. Mauritz-Hansen har vært ute et år, hvis ikke mer, og Ruud Tveter røk korsbåndet... Usikker om han er tilbake ennå. Hadde disse spillerne vært skadefri så hadde de vært hentet av Kamma (eller noen andre) for lenge siden.

Utenom disse er nok Sebastian P. fortsatt aktuell. Han har ikke prestert stabilt bra over lengre tid på Eliteserie- og OBOS-nivå tidligere, og herjet i alle fall ikke i målprotokollene i 2. div. i høst, heller, på utlån til Florø. Men en god spiller, uten tvil, som vel egentlig bare venter på at det skal løsne. Hadde jo vært gull om det skjedde i Kamma-drakt.

Når det gjelder Steffen Jenssen, så var Olsen på ball, og han var ganske nære, men det strandet på økonomien etter at Strømnes kom inn. Meget synd, han er spiller jeg har stor sans for og jeg misunner virkelig Ull/Kisa det stopperparet de får neste sesong. (Makker Sundli er forøvrig fra Lillehammer og var aktuell for HamKam før Odd hentet han fra FF.)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

ZuperEngR wrote: Tue Dec 31, 2019 9:16 am Angrepet først:
bedre å satse på en spiller som f.eks Ruud Tveter eller Mauritz Hansen
Det er litt av en utfordring på spissplassen, ja. Marcus P. har slitt lenge, og vi vil ikke ha noen ny Mendy. Det har vi ikke råd til. Men problemet med disse to du nevner er at også disse har vært/er langtidsskadet. Mauritz-Hansen har vært ute et år, hvis ikke mer, og Ruud Tveter røk korsbåndet... Usikker om han er tilbake ennå. Hadde disse spillerne vært skadefri så hadde de vært hentet av Kamma (eller noen andre) for lenge siden.

Utenom disse er nok Sebastian P. fortsatt aktuell. Han har ikke prestert stabilt bra over lengre tid på Eliteserie- og OBOS-nivå tidligere, og herjet i alle fall ikke i målprotokollene i 2. div. i høst, heller, på utlån til Florø. Men en god spiller, uten tvil, som vel egentlig bare venter på at det skal løsne. Hadde jo vært gull om det skjedde i Kamma-drakt.

Når det gjelder Steffen Jenssen, så var Olsen på ball, og han var ganske nære, men det strandet på økonomien etter at Strømnes kom inn. Meget synd, han er spiller jeg har stor sans for og jeg misunner virkelig Ull/Kisa det stopperparet de får neste sesong. (Makker Sundli er forøvrig fra Lillehammer og var aktuell for HamKam før Odd hentet han fra FF.)
Sebastian Pedersen blir kanskje god, men har vist veldig lite sålangt. Jeg er litt skeptisk. Kanskje han hadde prestert med bror i samme stall?

Jeg har hørt mye bra om Jenssen og han var god på Briskeby da vi møtte de i år. Men jeg så kampene mot Åsane og da slet han maksimalt. Hang etter hele tiden. Jeg tror Strømnes er en bedre spiller. Jeg tror også Alegre vil heve seg med Strømnes ved sin side.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2020

Post by tagetrommis »

Simen Bolkan Nordli forlater altså Kamma til fordel for Aafk. Olsen sier de har spillere som kan erstatte han, men nå må det handles. Bolkan var Kammas beste i år. Uansett spennende å se hva han kan få til i eliteserien!


Post Reply