Overganger 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2020

Post by tagetrommis »

Kristian Eriksen klar i dag. Har ikke fulgt så godt med på hva han har gjort siden sist, men håper han kan bidra positivt.

Tobias Svendsen er på tur til Lillestrøm, melder HA. Jeg hadde et håp om at han skulle bli og skrive ny kontrakt, men gitt tabellsituasjonen så var vel det for mye å håpe på. Moses Ebiye kommer andre veien som Svendsens erstatter. Kamma kommer forhåpentligvis styrket ut av dette, ved å ha økonomi til å kunne hente flere spillere.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2020

Post by artigas »

Tipper Eriksen er henta inn som en som først og fremst skal heve nivået på treningene og få opp engasjementet (og være back up). Tror det er smart. Om Moses kommer inn pluss penger for Svendsen, så er det Ok. Synes Svendsen har vært på nedadgående.


Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Overganger 2020

Post by Primus »

Svendsen trivdes ikke under Rekdal og hadde nok gått etter sesongen uansett. Tror dette var den beste løsningen utifra situasjonen, selv om det er synd å miste ham.

Hva vi får i Moses er jeg helt blank på, men ser ut til at sist gang han var god var under Espen Olsen i Strømmen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Synd å miste Svendsen. Håper vi får høsten 2018-versjonen av Moses. 6+2 på 12 kamper for Strømmen som før han kom inn lå håpløst nederst på tabellen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2020

Post by ZuperEngR »

#forsøkpåhumor

Moses frelset Strømmen fra nedrykk i 2018, la oss håpe han kan gjøre det samme for oss i 2020. Kanskje vi burde gi han ei tavle med ti bud i HamKam? Noen som har forslag til ti bud for en Kamma-spiller?

1. Du skal ikke være egoistisk
2. Du skal være villig til å blø for lagkameratene dine
3. Du skal ikke la deg bli forbigått av en motstander
4. Du skal hate Raufoss og Kongsvinger
5. Du skal elske Briskebybanden
6. Du skal ikke begjære å skifte klubb
Osv.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Du får for den ass!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2020

Post by kammaguttioslo »

Oppriktig bekymret. Det ser ikke ut som det nytter å bygge et lag, alle som kommer hit er her i uhyre kort tid. Under Knappen synes jeg det virket som noe var på gang, nå er ting i oppløsning. Når skal vi greie å få tak i gode spillere som kommer hit fordi dem vil spille for Hamkam? Kanskje ikke så rart i den posisjonen vi er nå, at vi ikke får tak i slike spillere.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2020

Post by BVegard »

kammaguttioslo wrote: Wed Sep 23, 2020 7:27 pm Oppriktig bekymret. Det ser ikke ut som det nytter å bygge et lag, alle som kommer hit er her i uhyre kort tid. Under Knappen synes jeg det virket som noe var på gang, nå er ting i oppløsning. Når skal vi greie å få tak i gode spillere som kommer hit fordi dem vil spille for Hamkam? Kanskje ikke så rart i den posisjonen vi er nå, at vi ikke får tak i slike spillere.
Hvis det ender med nedrykk, tipper jeg KK kommer tilbake. Laget bygges rundt Jendal, Eng Strand, Kristian Eriksen og Sebastian Pedersen. Noen har spilt Monopol og trukket «Rykk tilbake til start»


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Jeg er også bekymret, men tror ikke det står og faller på den overgangen her. Fotballen er full av pragmatisme og opportunisme og her måtte vi enten ha hatt en spiller som helst ikke ville være her i stallen eller få penger og en spiller som vil være her. Jeg foretrekker det siste selvom Moses muligens er hakket under Svendsen, ferdighetsmessig.

De pengene her+de pengene klubben har samlet inn fra supportere åpner opp for enda en spiller til inn. Det håper jeg for all del blir en midtstopper. Da har vi en stall som er bedre totalt sett enn før det vinduet her.

Det er ikke optimalt å måtte innskolere såpass mange spillere på en gang, men det måtte gjøres noe nå og nå er det opp til Olsen å få inn rett type og opp til trenerteamet å få mest mulig ut av spillerne.

Jeg tror at Rekdals pragmatiske og kyniske tilnærming til taktikk er langt lettere å forholde seg til enn Helstrups ihvertfall og det gir litt mer håp til at spillerstallen kan slå bra ifra seg i løpet av høsten.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2020

Post by artigas »

KK tilbake ved evt nedrykk håper jeg i så fall på. Men han begynner få sving på Hødd...

Frykter at mange drar uansett utfall ved sesongslutt, og det er klassisk kamma de siste årene at man må begynne på nytt hvert år med spillerlogistikk. (Når man først skal drive med «wheeler dealer»-opplegg så er jo Espen Olsen rett mann da)

Nå har Moses iallfall 1,5 årskontrakt og det er jo mer enn det Svendsen hadde, og tross alt synes jeg de står bedre rusta nå (nouri inn, Skogvang ut, Moses og penger inn, Svendsen ut).

Min bønn for fremtida er at det ikke skal tenkes så ufattelig stort og ambisiøst med det samme laget så smått begynner å prestere igjen, men heller bygger sten på sten rundt lagets sjel slik jeg ser det: at det skal gjøre vondt å møte Ham-Kam. (Mulig jeg er altfor prega av Ståles tid i klubben.)


Post Reply