Trenerteamet

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Trenerteamet

Post by Quadrophenia »

Olsen ble ansatt som sportslig leder/sportsdirektør, men har sålangt jobbet mest som assistenttrener på feltet med Gaute Helstrup. Nå ser det ut som man skal ansette en ny assistenttrener. Vedkommende bør ha noenlunde lignende fotballfilosofi som Helstrup og være et tilskudd fotballfaglig sett. Det bør ideellt også være en person som utfordrer trenerteamet. Hvilke kandidater har vi?

https://beta.h-a.no/2019/sport/olsen-tr ... teapparat/


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Trenerteamet

Post by Orrhanan »

Mats Lund fra Tynset er god med unge spillere da, men har ikke helt oversikt over spillestilen.

Simen Arnesen er jo glad i klubben og fått til ting med Ottestad, men jeg tror han ikke har massevis å tilføre egentlig.

Om man ser hvilke trenere som er ferdige i 2.divisjon er det umiddelbart Kevin Nicol i Asker som dukker opp. Hvilke flere har vi?


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Trenerteamet

Post by tagetrommis »

Jarl André Storbæk, kanskje?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Fri Nov 15, 2019 2:00 pm Jarl André Storbæk, kanskje?
Hmmm. Interessant...

Uten at jeg kjenner han så godt tror jeg han nok er en bedre assistent enn hovedtrener. Sindig og best 1-1.

Pluss: Lik spillestil som Gaute, kjenner Olsen og klubben godt. Kontaktnettverk etter spill i Godset og vif. Kommer direkte fra en bra meget bra sesong i Trysil fk, selvom opprykket glapp såvidt.

Minus: Evt. for lik Gaute og for god kompis med Olsen. Utfordrer han de nok?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by GSP »

Jeg ser for meg at det er tre stykker som er mest aktuelle, og det er Kasey Wehrman, Mats Lund og Simen Arnesen (ja, faktisk! :mrgreen: )

Kasey Wehrman: kan være litt "busemann" og vil kreve mye av spillerne fra dag 1. Har jobbet med Olsen tidligere, og god erfaring både fra norsk fotball og med et syn "sett utenfra".

Mats Lund: regnes som et stort trenertalent, og har sagt seg interessert i en assistenttrener-rolle hvis det føles riktig. Vil bidra til å øke interessen i Østerdalen, som ikke bør være et argument på noen som helst måte ;) Jeg regner han definitivt som lokal. Personlig vet jeg lite om hva han står for som trener, men tenker også at det vil være naturlig for Ham-Kam å vurdere han utifra omtale.

Simen Arnesen: GLAD i Ham-Kam. Overrasket meg positivt etter at han gikk inn i trenerrollen i Ottestad. Er ferdig der, ønsket av Ridabu, men melder Ham-Kam seg interessert tror jeg ikke det tenkes to ganger hos unge Arnesen. Kan også ta litt av den rollen som vil være naturlig for Wehrman, som en som gir spillera en skikkelig tupp i ræva hvis det trengs.

Jeg har et par navn til som jeg personlig syns kan være spennende, og det er Elise Richardsen og Lars Brotangen.

Elise Richardsen: har gått "forbunds-ruta" og jobbet med flere landslag på både gutte- og jentesida. Skal ha imponert flere av våre unggutter, som Nordli og Solbakken (og Mickelson). Vært innom Wang på Hamar, og var med U20-landslaget i mesterskapet i vår/sommer.

Lars Brotangen: gift med Elise Richardsen. Imponerte i jobben med de unge spillerne i Ham-Kam i vår. Lokal, og selv om det ble med 1,5 år som spiller kjenner han godt til Ham-Kam og miljøet rundt. Også gode kontakter og kjenneskap til klubbene rundt. Forhåpentligvis ingen brente bruer etter at han forlot klubben i sommer, selv om han var tydelig skuffet over hvordan oppholdet i Ham-Kam ble.



Helt personlig håper jeg på Elise Richardsen, det vil si, jeg håper at hun blir vurdert. Skulle hun vise seg som et godt, og riktig, valg, håper jeg Ham-Kam "tør" å se bort i fra kjønn. Hvis hun blir vurdert som et riktig valg vil det være en god måte for klubben å markere seg på. Forstå meg riktig, jeg har ikke noe ønske om å ansette noen basert på kjønn, men jeg ser heller ingen grunn til at ikke en kvinne kan være en god fotballtrener. Hvis Ham-Kam dermed kan gå litt i bresjen for noe som fortsatt henger litt igjen ser jeg på det som utelukkende positivt. Også kan Lars Brotangen ta opp igjen jobben som spillerutvikler :)


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by Quadrophenia »

Spennende navn det der ja. Richardsen er litt lite skolert i seniorfotball kanskje? Et halvår i Fart bare, men har hørt fotballhedmark-poden med henne og der gav hun et godt inntrykk. Vet ikke hvilken spillestil hun forfekter og hvordan hun ville funke som assistent dog.

Brotangen har jo hatt en rolle som lagkompis med mange av spillerne så usikker på om han hadde fått respekten som kreves..?

Resten er jeg litt usikre på hva de bringer til bordet, fotballfaglig? Wehrman er vel uansett kontraktbundet til FFK der han sikkert tjener langt bedre enn han vil gjøre hos oss.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by GSP »

At Brotangen vil ha respekten som trengs er jeg ikke i tvil om faktisk. Dagen etter at det ble offisielt at han ikke fortsatte som spiller i Kamma satt han på benken, som trener, for 2.laget. Jean Mendy og Hans Norbye de eneste seniorspillerne som var med. Begge borte hos Brotangen flere ganger underveis, særlig Mendy var opptatt av å høre hva Brotangen mente. Nå var motstanderen Gjøvik-Lyn 2, som var fryktelig dårlig, men jeg syns vel allikevel det viser at spillerne hører etter når han snakker. Når det gjelder Richardsen har du et godt poeng Q, manglende seniorerfaring er jo et klart minus. Wehrman med kontrakt i FFK, men tror du ikke han har muligheten til å si opp hvis en klubb høyere opp er interessert? Så spørs det på lønna som du sier.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Trenerteamet

Post by artigas »

Wehrmann får vel ikke fortsette i ffk og har etter sigende forårsaket misnøye blant spillerne. Men det er jo riktignok en klubb hvor ikke noe fungerer. Håper på Brotangen som spillende assistenttrener, hvis det går an!


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by GSP »

Brotangen er hel ved, så støtter den altså! Drømmescenario kunne vært inn som spillerutvikler og spiller i full tid, som var det som ble utfordringen å få til i vår. Også at det kommer inn enda en til som assistent. Noen som har hørt noe mer, eller har andre innspill på navn?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by GSP »

artigas wrote: Wed Nov 27, 2019 11:30 am Wehrmann får vel ikke fortsette i ffk og har etter sigende forårsaket misnøye blant spillerne. Men det er jo riktignok en klubb hvor ikke noe fungerer. Håper på Brotangen som spillende assistenttrener, hvis det går an!

https://www.sporten.com/assistent-kasey ... edrikstad/

"Johansen sa på sendingen at det var “manglende komplementære ferdigheter” mellom han selv og Wehrman".

Det var vel ikke Bjørn Johansen som sa det (først) vil jeg tro, stinker jo Per-Mathias Høgmo lang vei! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply