Trenerteamet

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Trenerteamet

Post by rusk »

Har ikke schnøring på hva som skjer i kulissene og heller ikke hvordan jusen er med tanke på oppsigelse og permittering m.v. Så jeg får kommentere på det sportslige og det jeg opplever er det etiske i denne situasjonen.

Sportslig sett så var jeg ganske så optimistisk til Helstrup da han kom. Fremadstormende trener med tydelig filosofi og langsiktig tankegang. Mulig jeg hadde sett for få TUIL-kamper (kanskje ikke alene om det), men det vi fikk servert i fjor svarte relativt dårlig til forventningene. Helstrup fremsto som en trener som ikke var i stand til å tilpasse spill etter kvalitetene i troppen. En sånn middels teknisk god Kamma-tropp skulle tvinges til å spille nord-norsk tiki-taka der det var ti støttepasninger for hver pasning fremover. Hele tiden akkompagnert av Helstrups uttalelser om at det "er ikke sånn vi vil fremstå", uten at noen stor utvikling var å se. Noen store lyspunkter var det i enkeltkamper, og sesongen som sådan var ingen katastrofe, men vi fikk ikke det som var "lovet".

Så da støttet man seg til at Helstrup ville få mye ro til å få inn sin spillestil og passende spillere forut for sin andre sesong som sjef. Hadde fortsatt litt troa på det jeg da. At han stikker ved første mulige anledning, må man jo nesten bare smile litt av. Greit at det er hjemklubben osv, men hele trenergjerningen hans var bygd rundt hans langsiktige tankegang og alle nedturer i enkeltkamper ble avfeid med samme argumentasjon. Så jeg er ikke imponert over at han velger exit nå, selv om jeg ikke tror det behøver bli noen sportslig nedtur for klubben.

Håper han har moral nok til å ikke forsøke plukke med seg spillere også. Bortsett fra Johnsen. Han kan ta med Johnsen :D


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Trenerteamet

Post by kammaguttioslo »

Bare å dra, og ta med seg hvem han vil for meg, jeg vil hverken ha en trener eller spillere som heller ønsker å være et annet sted enn der de er. Da er det bedre med Espen Olsen i førersete.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by Quadrophenia »

Enig med rusk. Føles bittert å ha forsvart og støttet en trener i en hel sesong før han stikker ved første mulighet. Det viser ikke spesielt sterk karakter. Takk for ingenting!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Trenerteamet

Post by tagetrommis »

Hvordan responderer spillerne nå? Som rusk sier så er Helstrup avhengig av riktige spillertyper for å spille en krevende taktikk. I år var forutsetningene større enn i fjor. Nå stikker han. Olsen kjenner heldigvis flere av spillerne fra før og kan få det til å fungere.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Trenerteamet

Post by artigas »

Jeg vet jo virkelig ikke, men Espen Olsen (Som jeg går ut fra tar over) slår meg som en litt «Harry Redknapp»-type. Masse spillerlogistikk, masse lån, funka ofte i Strømmen, ingen harde følelser dersom spillerne dro, og fikk til greie resultater uten at det var noen «guardiola»-tanker om å spille ambisiøst. Og var jo kjent for god oversikt over spillere i segmentet under Obos, kanskje best oversikt i Norge, da han var i Strømmen. Slår meg som en pragmatisk type. Tror det kan bli bra nok. Og jeg tipper at helstrup ikke rykker opp med TIL på første forsøk. Der oppe mener tydeligvis folk at stallen ikke er direkte opprykksmateriale, så kommer nok til å bli masse prat om tid og tålmodighet der og. Og den tida får han ikke. Tipper jeg.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Trenerteamet

Post by Gjendineggen »

Tipper det blir naturlig å forhøre seg med Rekdal nå.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Trenerteamet

Post by kammaguttioslo »

Da var han klar for Tromsø. For en feig jævel. Takk for ingenting.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by GSP »

Gjendineggen wrote: Sat May 16, 2020 2:12 am Tipper det blir naturlig å forhøre seg med Rekdal nå.
På veldig mange måter er det helt sikkert sant, men hvis man tar utgangspunkt i den spillerstallen Kamma har nå, og den spillestilen de tross alt har jobbet med å få inn i godt over et år, vil det jo være helt skivebom med Rekdal med tanke på den fotballen han ihvertfall har stått for tidligere?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Trenerteamet

Post by Gjendineggen »

GSP wrote: Tue May 19, 2020 7:35 pm
Gjendineggen wrote: Sat May 16, 2020 2:12 am Tipper det blir naturlig å forhøre seg med Rekdal nå.
På veldig mange måter er det helt sikkert sant, men hvis man tar utgangspunkt i den spillerstallen Kamma har nå, og den spillestilen de tross alt har jobbet med å få inn i godt over et år, vil det jo være helt skivebom med Rekdal med tanke på den fotballen han ihvertfall har stått for tidligere?
Har hørt at fra kilder at han kan være aktuell. Han har også vært få feltet flere ganger.

Men du har nok rett. Blir ikke riktige omstendigheter for en Rekdalankomst nå.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by Quadrophenia »

Jeg tror Rekdal er et dårlig valg av mange forskjellige årsaker:

- Dyr (på alle mulige måter - lønn, krever rutinerte spillere).
- Manager, ikke trener. Assistenten som gjør det meste av den daglige treningsjobben. I Kamma må vi ha en som jobber veldig hardt om vi skal hevde oss
- i tilegg har han sagt han ikke vil trene en klubb i samme by han bor i pga mas og ekstra press fra omgivelsene


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply