Sesongen 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Sesongen 2020

Post by Orrhanan »

Første treningsmatch mot Raufoss i morra. Oa.no viser visstnok kampen. Blir spennende å se nykommerne og om det eventuelt blir noen prøvespillere. Marcus Pedersen har jo trent med gutta siden nyttår. Kanskje vi får se han?


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2020

Post by tagetrommis »

Mehran melder på Twitter at Marcus P ikke er med mot Raufoss i dag. Vanskelig å si hvordan man skal tolke det, men blir iallfall spennende å se de andre nykommerne.


User avatar
bjorni
Posts: 13
Joined: Fri Apr 26, 2019 3:23 pm

Re: Sesongen 2020

Post by bjorni »

Tap mot Raufoss, men hva i all verden skjedde med grønnbuksene?


Vi'kke være i din verden. Jeg vil til en annen.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sesongen 2020

Post by Heis »

Er vel sikkert no greier om å ikke avsløre 2020-drakta før en sjøl har "lansert" den. Forståelig det, hvis en slik lanseringsevent kan generere noe ekstra sponsorkroner.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

2-2 mot Kåffa på Marbella i går. Grei kamp, spesielt førsteomgang. Kvernstuen har selvtillit og er i form. Håper det varer hele sesongen.

Ellers var Strømnes meget god synes jeg. Han virker som et lite kupp. Makker Strande har derimot endel å gå på. Ofte feilplassert og ikke 100% pålitelig med ballen i bena heller. Skjærvik gjorde et bedre inntrykk da synes jeg selvom han hadde én stygg feil på slutten der.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2020

Post by rusk »

1 måned igjen til seriestart. Det er tiden for å sette stallen og begynne siste finpuss. Med den stallen man har nå, så blir det spennende å høre hva de konkrete ambisjonene til Helstrup og Olsen er. Stallen er en fin samling av ungt og rutinert, men bak de 11 beste så er det ikke mange som har erfaring fra dette nivået. Jeg synes nok vi på papiret ser ut som en middelhavsfarer, men håper flere av de nye unge viser seg å ha bra kvaliteter. Håper selvsagt også på en eller to forsterkninger til før sesongstart. Klarer ikke helt bestemme meg for om jeg ønsker klubben skal gå for Marcus P eller ikke.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Fri Mar 06, 2020 2:02 pm 1 måned igjen til seriestart. Det er tiden for å sette stallen og begynne siste finpuss. Med den stallen man har nå, så blir det spennende å høre hva de konkrete ambisjonene til Helstrup og Olsen er. Stallen er en fin samling av ungt og rutinert, men bak de 11 beste så er det ikke mange som har erfaring fra dette nivået. Jeg synes nok vi på papiret ser ut som en middelhavsfarer, men håper flere av de nye unge viser seg å ha bra kvaliteter. Håper selvsagt også på en eller to forsterkninger til før sesongstart. Klarer ikke helt bestemme meg for om jeg ønsker klubben skal gå for Marcus P eller ikke.
Jeg tror de fleste i stallen tar nivået, men vi har litt få som preger det p.d.d. Ranmark er en bra keeper på det nivået her, jeg tror han er bedre enn Jaro. Spesielt med bena. Strømnes er også en bedre stopper enn de vi hadde i fjor. Solbakken har vært vår beste spiller i vinter og ser meget spennende ut. Kvernstuen og Daghim som skal erstatte Bolkan Nordli er mer ustabile enn Nordli, men som skaper ganske mye begge to om det klaffer.

Som du sier er bredden kanskje litt dårligere enn i fjor. Strande har ikke sett spesielt bra ut i treningskampene synes jeg. Mulig han trenger litt mer tid, men er stresset med og uten ball. Skjærvik har vist mer. Har bra fart og en Fon pasningsfot, men er 19 år og kommer fra 4.div så der vil fet også sannsynligvis ta litt tid.

Eng Strand har jeg vært litt tvilende til, men på Marbella synes jeg han virket mer stabil og smartere på backen sin. Jeg tror ihvertfall han kan spille mot de litt dårligere lagene i divisjonen uten å gjøre seg bort.

På midten synes jeg også Dieserud har sett litt uskolerte ut. Han har jo faktisk mye erfaring fra det nivået her og jeg forventer han leverer mer stabilt og kan utfordre Johnsen.

På topp har vi jo bare Enkerud og Kvernstuen, men de har levert bra saker i vinter synes jeg. Langt bedre enn forventet. Det er gledelig, men det må komme inn noen flere.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by GSP »

Nå som NFF har gått ut og sagt at Norge - Serbia spilles uten tilskuere er det ikke lenge før vi kan vente en uttalelse om serieåpning i OBOS. Jeg frykter, uten at jeg har fått noen antydninger fra noen, at NFF kommer til å lukke dørene til første serierunde. Dette vil i så fall skape store økonomiske utfordringer for Ham-Kam vil jeg tro. Hva pokker gjør vi da a?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2020

Post by BVegard »

GSP wrote: Tue Mar 10, 2020 9:51 pm Nå som NFF har gått ut og sagt at Norge - Serbia spilles uten tilskuere er det ikke lenge før vi kan vente en uttalelse om serieåpning i OBOS. Jeg frykter, uten at jeg har fått noen antydninger fra noen, at NFF kommer til å lukke dørene til første serierunde. Dette vil i så fall skape store økonomiske utfordringer for Ham-Kam vil jeg tro. Hva pokker gjør vi da a?

Kjøper billett. Helst to.


IronAgeMan
Posts: 16
Joined: Sun Aug 05, 2018 5:29 pm

Re: Sesongen 2020

Post by IronAgeMan »

Jeg har vanskelig for å forestille meg at det blir noen serieåpning i det hele tatt. En ting er det folkehelsemessige med mange folk tett sammen på kamp, men det er heller ikke til å unngå at spillere på ulike lag vil bli coronasmittet med påfølgende karantene for hele laget, og da skjer det som skjedde for Man City - Arsenal som skulle være spilt i dag, nemlig avlysning og utsetting på ubestemt tid. Getafe har jo også nektet å til Milano for å spille kamp, selv med tomme tribuner.

Jeg regner med at alt av fotball stopper seg selv i løpet av kort tid, både i Norge og i utlandet.

Noe EM til sommeren blir det heller ikke. Fotballforbundets insistering på at de ville gjennomføre kvalikk-kampen med publikum var rimelig tonedøvt. Mulig de klarer å få gjennomført kampen mot Serbia for tomme tribuner, men noen kvalikkfinale har jeg vanskelig å se for meg vil bli spilt verken med eller uten Norge.

Spørsmålet er heller hvordan fotballverdenen vil se ut i etterkant av smittetoppen. Jeg tror at avlysningen av sluttspillet i hockey og den akutte pengekrisen i hockeyklubbene gir en god indikasjon på hva som er i vente...


Post Reply