Sesongen 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2020

Post by artigas »

Kan jo se for seg at dette er en game changer med tanke på å gi gode kontrakter til nye spillere. De har nå kvitta seg med mye dyrt, og kan vel ikke binde seg til Pedersen etc når de risikerer så radikalt inntektstap? Tipper mange på Obos nivå tenker slik og er i samme bås. Heller overlevelse som klubb enn hodeløs satsing...


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Wed Mar 11, 2020 9:12 pm Kan jo se for seg at dette er en game changer med tanke på å gi gode kontrakter til nye spillere. De har nå kvitta seg med mye dyrt, og kan vel ikke binde seg til Pedersen etc når de risikerer så radikalt inntektstap? Tipper mange på Obos nivå tenker slik og er i samme bås. Heller overlevelse som klubb enn hodeløs satsing...
Sånn sett har vi en fordel sånn jeg ser det. Vi har en relativt billig stall, men fortsatt en som kommer til å klare seg på dette nivået. Nå får vi bare spare penger i denne sykdomsperioden også får vi se hvordan alt ser IT når vi kommer ut på den andre siden.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sesongen 2020

Post by Heis »

Tror dette blir en vanskelig situasjon å håndtere for klubben. Men alt kommer an på hvordan dette håndteres av myndigheter og Fotballforbundet. Det kan godt hende at tiltakene vil bli så strenge at det bli umulig/ulovlig å gjennomføre kamper i det hele tatt i en periode. Da blir det i så fall fort en diskusjon om hvordan og om det er mulig å ferdigspille sesongen 2020 tenker jeg.

EDIT:
https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter ... 15.-april/

Og der var vi! Ingen toppfotball inkludert treningskamper før tidligst 15. april. Offisielle kamper vil tidligst starte opp igjen første helgen i mai (topp og bredde).


Kamma86
Posts: 2
Joined: Sun Jun 10, 2018 11:35 pm

Re: Sesongen 2020

Post by Kamma86 »

Nå vet vi jo ikke noe eksakt om når sesongen kommer i gang, eller om den kommer i gang i det hele tatt. Men hva om f.eks briskebybanden hadde opprettet en spleis som utbetales til Ham-Kam, hvor mann oppfordrer folk til å sette inn det man uansett hadde brukt på billett og i kiosken den dagen kampen skulle vært spilt. Forhåpentligvis ikke så store summen for den som gir, men det kan bety mye for klubben i en vanskelig periode.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

Kamma86 wrote: Tue Mar 17, 2020 3:34 pm Nå vet vi jo ikke noe eksakt om når sesongen kommer i gang, eller om den kommer i gang i det hele tatt. Men hva om f.eks briskebybanden hadde opprettet en spleis som utbetales til Ham-Kam, hvor mann oppfordrer folk til å sette inn det man uansett hadde brukt på billett og i kiosken den dagen kampen skulle vært spilt. Forhåpentligvis ikke så store summen for den som gir, men det kan bety mye for klubben i en vanskelig periode.
https://www.spleis.no/project/101312/description


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sesongen 2020

Post by Heis »

Bra initiativ! For den som vil bidra mer enn en enkeltbillett, selges også fortsatt sesongort i appen.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by GSP »

Tromsø sparker Valakari; vi er enige om at Gaute Helstrup ikke er aktuell for den jobben eller?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2020

Post by artigas »

Han er permittert, ett år igjen av kontrakta, de elsker ham tydeligvis der oppe, er ikke familien hans i byen(?), kanskje kamma er litt bekymret for økonomien og tenker Olsen kan gå rett inn i trenerjobben.. helt sikker på at Helstrup blir er jeg neimen ikke.. men jeg ser gjerne at han får prøvd seg et år til i Kamma.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by GSP »

Ja, alt du sier der er rett. Poenget mitt var forsåvidt mer om vi ønsker at han fortsetter her ;) Jeg for min del ville sett det som et stort tilbakeskritt om Helstrup forsvant nå. Selv om fotballverden, og verden forøvrig, er i en fryktelig merkelig situasjon som påvirker det aller meste, ville det vært en stor nedtur om vi måtte begynne på nytt igjen.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2020

Post by artigas »

Enig med deg:)! Håper prosjekt Helstrup fortsetter. Men merkelig hvordan denne krisa har gjort at jeg nesten føler meg mentalt ferdig med feks PL og de usosiale greiene som skjer der, selv om jeg har et lag der, men desto mer savner at kamma bare er der, om det så er for en gørr åttendeplass eller noe i Obos. Så om det skulle utvikle seg slik og bli en minimumsløsning med Olsen som trener, uten sportssjef (som i fjor nærmest ble en godt betalt assistenttrener, de innrømte de jo selv) og evt uten markedssjef, så ville jeg levd greit med det også.


Post Reply