Seriestart Ham-Kam - KIL

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by Quadrophenia »

Kun 3 dager igjen til vi faktisk starter OBOS-ligaen 2020. Enkelte trodde det ikke ble noe seriespill i år og de fleste trodde det ble helt uten tilskuere, men her blir det spill og det blir tilskuere. Dog bare 200, men det er jaggu meg bedre enn ingen.

Det har, som kjent, skjedd endel utskiftninger i løpet av vinteren, våren og sommeren. 4 av spillerne som startet den siste seriekampen mot Nest Sotra (RIP) har forlatt Kamma (og alle har forlatt Hamar bortsett fra Jaro som elsker byen og kommer sikkert til å signe for Furnes eller noe). Inn har det også kommet en gjeng og alt i alt synes jeg vi har en bedre ellver enn i fjor, på tross av at vi har mistet toppskårer Bolkan Nordli og Hans Norbye (neida, kødda).

Det er konkurranse om en del plasser og det er også usikkert om den fysiske formen til f.eks Marcus Pedersen og Lønstad Onsrud er helt på topp. Jeg er usikker på laget, men om jeg skulle tippe:

Ranmark, Skogvang, Strømnes, Alegre, Matland, Dieserud, Solbakken, Johnsen, Sildnes, Lønstad, Enkerud

Daghim, Svendsen og Pedersen blir da knallsterke jokere.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by Orrhanan »

Usikkert om Pedersen rekker kampen

https://www.h-a.no/2020/sport/tre-dager ... -pedersen/

Håper han blir klar. Tror han kan være viktig mot det bra organiserte forsvaret til KIL.


limetilaget
Posts: 19
Joined: Sat Apr 29, 2017 11:00 pm

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by limetilaget »

Utgjort.
FAEN i helvete!!


Staahl
Posts: 2
Joined: Fri Jul 03, 2020 10:27 pm

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by Staahl »

Har fortsatt trua.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by Quadrophenia »

Jeg er fysisk kvalm nå. Må få ordna opp i det forsvarsspillet der.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Staahl
Posts: 2
Joined: Fri Jul 03, 2020 10:27 pm

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by Staahl »

Satte gode penger på 2-1 og grei gjennomkjøring som før om åra. Gikk ikke slik, men har fortsatt trua om 90+.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by kammaguttioslo »

I god gammaldags stil mister vi huet fullstendig på slutten. Det har skjedd relativt mange ganger de siste 10 årene :shock: Generelt sett skal det ikke være lov å tape kamper på hjemmebane som du styrer og leder så sent som dette. Dette problemet sitter hundre prosent relatert i hode, får håpe de får orden på det.


limetilaget
Posts: 19
Joined: Sat Apr 29, 2017 11:00 pm

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by limetilaget »

Det sitter nok mye i huet ja. Hamkam-syndrom. På Kongsvingers to første scoringer har vi ekstremt uflaks, særlig det andre, det skal egentlig ikke være mulig. Uansett, på det tidspunktet i kampen må man bare klare å tette igjen. På det tredje målet deres bør Strømnes falle av tidligere, og vinne den duellen. Mulig de setter linja litt langt inn der. Hadde de satt linja noe lengre ut, kunne det innlegget vært keepermat.
Bak resultatet var det faktisk en del positivt. Strømnes kan bli den lederen vi trenger bak. Uheldig/udyktig ved et par anledninger, men vil bli en solid forsterkning.
Synes også begge kantene viste en del bra; kan bli bra på sikt.
Ståle jr slår vel fortsatt mer på tvers og bakover, men var det ikke noen tegn til bedring? Kanskje bare ønsketenkning. Stort potensial i hvert fall.
Marcus P så mye bedre ut enn forventa. Skadefri og motivert kan han ruske godt opp i mange OBOS-forsvar i år.
Leiesoldaten fra FCK virka frisk, og bør kunne bidra med scoringer og sjanser utover i sesongen.
Faktisk mer positiv enn på lenge jeg.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by Quadrophenia »

limetilaget wrote: Sat Jul 04, 2020 12:47 pm Det sitter nok mye i huet ja. Hamkam-syndrom. På Kongsvingers to første scoringer har vi ekstremt uflaks, særlig det andre, det skal egentlig ikke være mulig. Uansett, på det tidspunktet i kampen må man bare klare å tette igjen. På det tredje målet deres bør Strømnes falle av tidligere, og vinne den duellen. Mulig de setter linja litt langt inn der. Hadde de satt linja noe lengre ut, kunne det innlegget vært keepermat.
Bak resultatet var det faktisk en del positivt. Strømnes kan bli den lederen vi trenger bak. Uheldig/udyktig ved et par anledninger, men vil bli en solid forsterkning.
Synes også begge kantene viste en del bra; kan bli bra på sikt.
Ståle jr slår vel fortsatt mer på tvers og bakover, men var det ikke noen tegn til bedring? Kanskje bare ønsketenkning. Stort potensial i hvert fall.
Marcus P så mye bedre ut enn forventa. Skadefri og motivert kan han ruske godt opp i mange OBOS-forsvar i år.
Leiesoldaten fra FCK virka frisk, og bør kunne bidra med scoringer og sjanser utover i sesongen.
Faktisk mer positiv enn på lenge jeg.
For ikke å glemme Svendsen som jobbet som en helt og viste veldig stor fart. Synes også Lønstad Onsrud så langt bedre ut enn mot Raufoss. Vi knuser det drittlaget her når vi møter de borti Sverige der.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Seriestart Ham-Kam - KIL

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Sat Jul 04, 2020 8:02 pm

For ikke å glemme Svendsen som jobbet som en helt og viste veldig stor fart. Synes også Lønstad Onsrud så langt bedre ut enn mot Raufoss. Vi knuser det drittlaget her når vi møter de borti Sverige der.

"Borti Sverige HER" :mrgreen:

Men, som alle andre er jeg selvfølgelig jævlig skuffa over at vi ikke engang får poeng ut av den kampen der. Hvis vi sammenligner de tre treningskampene med det som ble levert i går er det milevis med fremgang. Tobias Svendsen imponerte meg, noe ufattelig med vilje når han går i press på keeper som ender med å spille ballen rett ut til innkast, 1 minutt etter at han hadde fått hjelp med krampe. Syns Solbakken er god, det er bra intensitet og trykk i press høyt i banen fra stort sett samtlige. Så MÅ vi bli mer kyniske, én ting er at KIL får utligne, men da skal vi faktisk ikke gi fra oss ballen resten av kampen omtrent altså! Jeg skjønner jævlig godt at de har lyst til å gå for et mål for å få seieren, men da må noen ta tak og få gutta til å bruke hue. Rett og slett.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply