Sandnes away

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 754
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 44 times
Contact:

Sandnes away

Post by GSP »

Kampene kommer pokker så tett, selv om vi har fått en uke på oss føles det veldig kort siden.Pedersen tilbake fra start, Skjærvik med ny kontrakt og fornyet tillit (regner jeg med).

Undertegnede gjetter følgende XI:
Jendal
Pedersen - Strømnes - Skjærvik - Alegre - Matland
LO - Dieserud
Enkerud - Solbakken - Svendsen
Pedersen

Skogvang og Matland høyt i bana, klink vingbacker. Personlig tror jeg også at denne formasjonen, som kan minne litt om hvordan energidrikken i Tyskland spiller, ville være mer riktig for en spiller som Lars Gunnar Johnsen; falle helt ned i mellom stopperne når laget har ball, slik at han vil slippe og måtte dra av en mann når han mottar ballen på midtbana. Dermed vil han hele tiden ha spillet i banen foran seg, og vi får brukt styrken hans, som er blikket og pasningspill. I midtsirkelen er han ikke fotrapp nok til å få utnyttet dette. Det er vel en grunn til at den beste kampen hans i Kamma-drakt sålangt var mot Start i fjor. Da spilte han stopper :mrgreen:

Dette gir også Skogvang Pedersen enda mer fri til å gå offensivt, og det er vel ikke så dumt. Betydelig bedre offensivt enn defensivt.

Mulig William Mikaelsen får sjansen på høyre vingback. Ellers tror jeg Reka vurderer når han får muligheten til å bruke Jarmund, men ingen av de fire øverst i banen har vel akkurat spilt seg ut, så må bli pga kort eller rullering.

Velger å ikke komme med noe tips, tar ingen sjanser på noen som helst form for jinxing!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 754
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 44 times
Contact:

Re: Sandnes away

Post by GSP »

Den XI min der var visst XII, altså tolv stk :shock:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
limetilaget
Posts: 19
Joined: Sat Apr 29, 2017 11:00 pm

Re: Sandnes away

Post by limetilaget »

Solid første omg. Slipper ikke til Ulf noe særlig. Virker tryggere bakover, noe som i første rekke kommer av bedre struktur.
Skaper noen sjanser, scorer et vakkert mål.
Holder detta nå da??


limetilaget
Posts: 19
Joined: Sat Apr 29, 2017 11:00 pm

Re: Sandnes away

Post by limetilaget »

To vakre mål. Ikke så vakkert spill. Det driter jeg i nå.
TRE POENG!!!


GSP
Posts: 754
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 44 times
Contact:

Re: Sandnes away

Post by GSP »

Faen så deilig!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sandnes away

Post by Quadrophenia »

Jaaaaaaaa!!!! Marcus er så rå i boksen og Onsrud har vårt sjuk i de to siste kampene. Nå kjører vi på videre!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sandnes away

Post by artigas »

Noe av det deiligste jeg har vært borti. Herlig aggressivt press tidvis. Og Enkerud er i ferd med å bli en unsung hero også. Flate som han jobber, både i gjenvinning og det at han skaper en del.

Fremstår dessuten som rarere enn noensinne at LO skulle spille hengende spiss for enhver pris før.. for en stjerne på midten.


Opprykk
Posts: 20
Joined: Mon Mar 28, 2016 8:08 pm

Re: Sandnes away

Post by Opprykk »

Sjukt godt å vinne igjen! Voldsom innsats og trykk av alle gutta, fortjent resultat. Håper gledesrusen gjør at de restituerer seg raskt til torsdag. Marcus er helt über-Obos, Onsrud er knall, og i dag vil jeg også kreditere Enkerud for å skape mye mer enn tidligere i år.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sandnes away

Post by Quadrophenia »

Selvom det er tidlig og det bare har vært to kamper siden trenerbytte ser man tydelig at Reka har satt sitt preg på laget på flere forskjellige vis.

1. Spissene begynner ikke med et sinnssykt høyt press,
men varierer hvor hardt de presser. Én midtbanespiller blir ofte med om det presses høyt, men ofte ligger flere igjen. Dette gjør at de ikke tømmer seg fullstendig for energi litt uti andreomgang og kan løpe mer og presse som et lag over en lengre tidsperiode.

2. Som jeg er inne på over verken presser eller angriper vi med like mange mann. Dette gjør at en spiller som f.eks Svendsen får langt mindre rom da han blir mer alene, men det gir oss også en balanse bakover og en mindre sårbarhet ved kontringer. På tross av dette er vi mange nok folk ved flere anledninger i går til å skape sjanser og når vi har såpass gode avsluttere som Onsrud og Pedersen, blir det mål.

3. Forsvarsfireren ligger høyere. Vi rygger ikke så langt inn i egen boks. Ei heller når vi blir presset i slutten av kampen. Når vi har havnet der har vi vært langt mer sårbare og man ser at stopperne våre er langt mer komfortable lengre opp i banen. Strømnes har f.eks hatt sine to beste kamper for Ham-Kam nå de to siste.

Forøvrig er det Matland som svikter ved de fleste angrepene til Sandnes i går. Jeg håper vi, nok en sommer, titter etter venstreback nå. Jeg synes det trengs.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sandnes away

Post by Heis »

Har også lyst til å påpeke at det ser ut som Rekdal har en annen tilnærming til bytter under kamp. Det skal ikke lenger på død og liv byttes 5 i hver kamp. Det tror jeg er lurt. Heller rotere fra kamp til kamp.


Post Reply