Tromsø hjemme

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Tromsø hjemme

Post by Quadrophenia »

Helstrup er tilbake på Briskeby med sitt TIL som leder OBOS-ligaen med 25 poeng og 8-1-2 i seire, uavgjort og tap. Vi ligger som kjent på sisteplass med 7 poeng og 1-4-6. Dette må da være grei kjøring for TIL? Neida, det tror jeg ikke, av flere grunner.

Formen til lagene er nemlig helt motsatt av hverandre. Etter å ha vunnet de 8 første kampene har nemlig Tromsø gått inn i en liten formdupp nå og har tapt 2 kamper, mot hhv. Grorud og Jerv før de nå sist såvidt klarte 2-2 hjemme mot Sogndal. Vi har derimot 2 uavgjorte kamper mot Åsane og Grorud før vi slo Sandnes borte nå sist. Vår pil går unektelig oppover, mens Tromsø sin går nedover.

Tromsø har også slitt veldig offensivt og har, til tross for tabellsituasjonen, kun skåret 19 mål (mot våre 21). Prestisjesigneringen Azemi står med kun 2 mål. Vi har 4 spillere som har flere mål.

Spillerne er revansjelystne. Jeg vet at mange var skuffet over Helstrup når han hadde pratet om lojalitet og tålmodighet, men forsvant så fort det kom et tilbud på bordet. Dette var skuffende for mange og jeg tror det vil go ekstra bensin på bålet for mange. I tillegg bør mange av spillerne og også Espen Olsen ha noenlunde peiling på hva Helstrup står for taktisk og hvordan Tromsø kommer til å fremstå. Dette gjelder selvfølgelig også andre veien.

Som jeg nevnte har TIL skåret få mål, men de har til gjengjeld vært svært solide bakover. Her må vi være kløktige og gode og vi må angripe lurt og raskt. Pedersen og Onsrud er i form og får nok sine muligheter. Jeg forventer en tett kamp med få mål. TIL er selvfølge favoritter, men det er langt mer åpent enn det så ut til å bli for noen uker siden.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Utafor
Posts: 41
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 3 times

Re: Tromsø hjemme

Post by Utafor »

Håper Helstrup får en takk for ingenting.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Tromsø hjemme

Post by kammaguttioslo »

Hadde vært helt fantastisk å slå Tromsø, mye på grunn av feigingen Helstrup men situasjonen i seg selv tilsier også et sårt behov for poeng :D


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Tromsø hjemme

Post by Gjendineggen »

Håper og tror vi vinner 12-0,og at Helstrup får sparken.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Tromsø hjemme

Post by BVegard »

Møtte halve Helstrup og halve laget på XXL i kveld. Ingen som har lyst til å fyre av noen raketter ved Scandic i natt a? 😅


limetilaget
Posts: 19
Joined: Sat Apr 29, 2017 11:00 pm

Re: Tromsø hjemme

Post by limetilaget »

Har ikke sett Tromsø i år, men hvis de triller like mye på tvers og bakover og fram og tilbake som Helstrup ville at Hamkam skulle gjøre, bør det være perfekt match for oss nå.
Da kan vi få øvd enda mer på å forsvare oss uten å rygge inn i eget mål, og med like god innsats som sist bør det være gode muligheter for å låse av Tromsø høyt i banen, og kanskje også til og med vinne ballen høyt og skape noen sjanser på den måten.
Må forresten være en sjeldenhet, såpass langt ute i sesongen, at laget som ligger sist på tabellen har scoret flere mål enn laget som leder.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Tromsø hjemme

Post by Quadrophenia »

Skuffende resultat, men endel bra. Strande var god. Liker det jeg har sett av han de siste kampene. Nå tar vi Stjørdal!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply