Åsane hjemme

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Åsane hjemme

Post by Primus »

En bydelsklubb i Bergen kommer på besøk for å spille 4-2-3-1 ballbesittende og underholdende fotball mot oss.

Åsane har en av norges feteste fotballsanger, en av norges dølleste logoer, og en av de giftigste spissene i obosligaen. Henrik Udahl er mannen, og her kan man ikke glippe, får han en mulighet så putter han gjerne. Vi fikk stoppa ham i det motsatte oppgjøret, men da slapp vi likevel inn alt av baller som kom vår vei etter at klokka bikka 85. Fyfaen så vond den fredagen var.

Strømnes og Marcus P er tilbake etter suspensjoner, og jeg vil tro begge sklir inn i startoppstillinga etter noen solide prestasjoner tidligere i høst. Synes det er undervurdert hvor mye Strømnes har tatt opp hansken, og det er rett og slett deilig å vite at vi har minst fire reelle alternativer på stopperplass. Alegre har også tatt seg opp, men hvis jeg skal velge lagoppstilling så er han på benken.
Jeg tipper vi stiller i en 3-4-3.

Mbaye
Taaje - Strømnes - Skjærvik
Nouri - Onsrud - Solbakken - Matland
Moses - Pedersen - Eriksen


Jeg har troa på 3 poeng, de to siste gangene jeg hadde det var i hjemmekampene mot Blink og Jerv, som endte med tilsammen ett poeng. Beklager på forhånd.


Cassius
Posts: 9
Joined: Sun Nov 01, 2020 4:04 am

Åsane hjemme

Post by Cassius »

Bortekampen mot Tromsø var vel et skritt tilbake etter tre gevinster på rad? Tromsø manglet flere sentrale spillere og spiller ikke bedre om dagen
enn at vi bør kapre poeng mot dem på en god dag, hvilket ikke skjedde på Alfheim onsdag kveld. Dog manglet også vi et par sentrale spillere
som Pedersen og Strømnes. Pedersen med for mange gule kort (6) . Strømnes sto over på grunn av en hodeskade. Jeg mener dog at vi burde
ha klart å kapre det ene poenget som vi hadde delvis nede i lommen etter Enkeruds utligning. Men så glipper det mot slutten igjen. Huff!
Men enkelte kamper vil man nok tape også etter at Rekdal har fått orden på de defensive manglene i laget fra tidligere i sesongen. Dog vil jeg mene at samtlige Tromsø-scoringer skyldtes feil av vårer spillere (Taaje, Nouri og Allegre) i forkant av Tromsø-scoringene.

La oss håpe at vi vil klare å kapre poeng mot Åsane. I følge Bergensavisen må toppscoreren deres Henrik Udahl stå over mot oss grunnet for mange
gule kort. Også en annen offensiv Åsane-spiller, Didrik Fredriksen, må stå over mot oss på grunn av at kortstokken hans har blitt for høy.
Det kan være en fordel for oss. Men Åsane har en god og fyldig stall å plukke spillere fra. Det er derfor ikke sikkert at de er nevneverdig svekket
Men la oss håpe på det motsatte. Hva angår oss, er Pedersen tilbake etter å ha vært suspendert mot Tromsø. Spørsmålet er om
Strømnes er klar igjen etter sin hodeskade? Vil han være i startoppstillingen mot Åsane? Av de faste i vår første-ellever er Onsrud suspendert mot
Åsane på grunn av 4 gule kort. Hvem kan erstatte ham? Rekdal sier i intervjuet på hamkam.no at det kan være et alternativ å flytte
Skjærvik opp. Det mener jeg er det beste alternativet, hvis Strømnes er frisk fra sin hodeskade. Rekdal nevner også at det kan være et alternativ
å bruke Kristian Eriksen på plassen til Onsrud. Det blir spennende å se hva Rekdal velger å gjøre! Jeg håper at laget kan fortsette den positive
trenden fra de to siste hjemmekampene! Men husk at Åsane er et meget godt lag! De ligger på kvalik-plass på tabellen og har visstnok
opprykksambisjoner. Men la oss håpe at gutta virkelig gjør sitt ytterste for å ro i land tre poeng på søndag! Da vil vi ha kommet et langt
stykke på den veien som virket så uendelig bratt tidligere i sesongen: nemlig den veien som fører oss til en plass i Obosligaen også i sesongen 2021.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Åsane hjemme

Post by Quadrophenia »

Edit: slo sammen to tråder.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Åsane hjemme

Post by Quadrophenia »

Åsane spiller raskt langs kantene med mye kombinasjonsspill. Vi må ta ut Valsvik på midten og Udahl på topp. Hvem som er best egnet til å ta ut Valsvik av Skjærvik og Eriksen er jeg usikker på.

Jeg føler gutta kommer til å heve seg. Spesielt med Strømnes og Pedersen tilbake.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Åsane hjemme

Post by rusk »

Var ekstremt lurvete det som ble prestert i dag, men 3p det eneste som teller. De 3 stopperne våre var ute å kjøre hele førsteomgang. Kanskje det var savnet av Strømnes vi så der. Spesielt Skjærvik og Taaje så i alle fall ut som de desperat savnet en som kunne dirigere de. Da var det bra at Mbaye dro frem sitt ytterste ved et par anledninger.

Ellers kudos til Enkerud for kliniske avslutninger og Nouri som igjen er veldig stødig og jobber sokka av seg på kanten.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Åsane hjemme

Post by Quadrophenia »

Veldig deilig seier. De hevet seg i andreomgang, som ved flere anledninger i år.

En typisk kamp vi hadde tapt poeng for et par måneder siden, men nå ror vi det i land. Det hadde jo vært interessant å se hvor mange ytterligere steg vi kunne tatt om Reka fikk kontrakt utover den her sesongen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Åsane hjemme

Post by kammaguttioslo »

Det kan vel bare være spørsmål om han vil ha kontrakt neste år, eller eventuelt om vi har råd til det?


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Åsane hjemme

Post by GSP »

Det handler nok mye om hvilke alternativer Rekdal har. I utgangspunktet var han enig med en utenlandsk klubb i vår, men det ble utsatt og utsatt grunnet pandemien. Så oppfatter jeg det som at han trives bedre enn han hadde sett for seg, han har alltid sagt at han ikke har lyst til å være trener samme sted som han bor med familien, men jeg tror kanskje det å ha en arbeidsdag der du slipper timer i bil eller å bo for seg sjøl i en liten leilighet har vært deiligere enn han hadde sett for seg. I tillegg syns jeg han fremstår litt annerledes i intervjuer nå, han "avslører" at han er mer engasjert i helheten syns jeg. I starten snakket han konsekvent om "Ham-Kam" i intervjuer ("i dag syns jeg Ham-Kam var gode" etc), nå sier han "vi". Skal vi klare å beholde han tror jeg det er fordi han trigges av et større prosjekt, litt ala det Ståle gjorde når han kom hjem som trener. Du hører Rekdal snakker om "potensialet på Hamar" og "det kan vi vekke hvis vi spiller sånn her fra starten av en sesong".

Personlig må jeg vel innrømme at jeg var fryktelig usikker i sommer, men så langt har jo Rekdal gjort ALT riktig (sammen med sportssjef Olsen). Om vi hadde beholdt de kunne det bli fryktelig gøy neste år!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply