Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Siste fra ryktebørsen (mye delvis bekreftet):

- Som kjent har Olsen, Reka og Frigård har fått tilbud og det forhandles. Reka har noen krav som ikke er møtt ennå.

- Eriksen, Jendal og Onsrud sies å ha fått kontraktstilbud. Klubben håper på svar denne uka.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2021

Post by Top Dog »

Er ikke helt sikker på om jeg deler entusiasmen for Moses her. Han har god fysikk, funker bra som oppspillspunkt og har noen ålreite sekvenser med ballen i beina og defensivt, så han er en habil spiller. Men på topp synes jeg han faller fullstendig gjennom. Putta 2 mot Øygarden, men utover det har det vært 2 mål på 14 kamper. Lav kvalitet over en del avslutninger og tar ofte dårlige valg på siste tredjedel. Sløser rett og slett for mye.


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by tagetrommis »

Da er Markus Solbakken solgt til Stabæk. VG melder en sum på rundt én million før bonuser, men den er vel kanskje høyere, uten at jeg kjenner til det. Nå som både Dieserud og Solbakken er ute, må det vel inn iallfall én ny midtbanespiller.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by kammaguttioslo »

Synes Solbakken har hatt et større navn enn hva han faktisk har fått utrettet på Briskeby. Godt talent, men varierer veldig mye i prestasjonene. Ser ikke på det som en krise at han forsvinner.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Top Dog wrote: Wed Dec 16, 2020 3:32 pm Er ikke helt sikker på om jeg deler entusiasmen for Moses her. Han har god fysikk, funker bra som oppspillspunkt og har noen ålreite sekvenser med ballen i beina og defensivt, så han er en habil spiller. Men på topp synes jeg han faller fullstendig gjennom. Putta 2 mot Øygarden, men utover det har det vært 2 mål på 14 kamper. Lav kvalitet over en del avslutninger og tar ofte dårlige valg på siste tredjedel. Sløser rett og slett for mye.
4 mål og 5 målgivende har han dog. Og med den fysikken bor det enda mer i han. Jeg har trua på at han blir knallgod jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2021

Post by artigas »

Ser lovende ut med tanke på rekdal nå iallfall!


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by kammaguttioslo »

Tidligere har Rekdal uttalt at det er noen sportslige krav som må innfris av Hamkam for at han skal være her, ser jo ut til at det er på plass. Regner også med at de fleste som var i tenkeboksen angående kontrakter blir undertegnet nå snarest. Kan dette bli vår første pre season på mange år uten at vi trenger å jakte nye spillere desperat rett før seriestart?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Det er ihvertfall et tegn på at hematt og andre støttespillere ikke trapper ned støtten ihvertfall. Nå, når Olsen også kan fokusere hovedsakelig på å finne gull kan vi begynne signeringer tidlig ja. Samtidig er det veldig mange spillere i Norge som tror og håper på eliteseriekontrakter ut i det lengste. Derfor er det naturlig at enkelte spillere kommer litt utpå våren.

Det viktigste nå er at Jendal, Eriksen og Onsrud får minst 2-årskontrakt og Enkerud 1 år. Utover de må det gjerne også forlenges med Eng Strand (viktig mann på trening og i garderoben samt lokal, ung og anvendelig) og Kvernstuen. Resten får vurderes litt mer nøye.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2021

Post by Orrhanan »

Den sesongen her viser ihvertfall at vi må først og fremst må hente unge talenter og videreutvikle de. Taaje og Skjærvik er spillere som kan holde eliteserienivå om noen sesonger. Moses også, selvom jeg er litt mer tvilende der.

Vi har litt få egne talenter på gang nå. En stund til Dadras og Kristiansen er klare for noe a-lagspill og Vanvan er fortsatt et stykke unna. Arzani, Eng Strand og Kvernstuen må gjerne ta steget til å bli reelle utfordrere til startplass, men de er for langt unna nå. Må ta store steg gjennom vinteren isåfall.

Et annet talent som kanskje får sjansen nå er August Aasgaard Jenssen. Sønn av Heine Jenssen, om dere husker han. Veldig rask og målfarlig. Alltid bruk for det i en stall.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Da er Reka, Olsen og Frigård klare. Tydelig at Reka har likt seg i klubben sålangt og synes det her er spennende. Gledelig at Frigård og Olsen er med også, selvom sistnevnte kommer til å kombinere det med 50% på Wang Romerike. Det sparer nok klubben for endel penger og vi kan snappe noen talenter foran nesa på LSK.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply