Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Midtbane:

Har vi noen igjen her egentlig?

Joda, Krohnstad, Sildnes og forsåvidt Skjærvik.

Solbakken solgt til Stabæk, Dieserud legger opp og Daghim går garantert tilbake til FCK.

Forventer at Eriksen signerer ny kontrakt en av de nærmeste dagene. Noe mer usikker på Onsrud, selvom jeg tror det ordner seg også.

Om vi går utifra at de signerer må vi likevel ha inn endel spillere her. Om vi spiller 3-4-3 må vi ha inn en sentral midtbane som har kreativ kraft, men som samtidig er løpssterk. Om man bare ser på fotballferdigheter mener jeg det er én spiller som står ut som alternativ da, nemlig Kamer Qaka. Ingen luksusspiller han. Løper og jobber mye, men kan samtidig skape ubalanse, både gjennom å forsere ledd og smarte pasninger. Desverre har det vært litt rot utenfor banen ved tidligere anledninger, men han har kanskje blitt voksen?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Mon Dec 21, 2020 8:35 pm
Om vi går utifra at de signerer må vi likevel ha inn endel spillere her. Om vi spiller 3-4-3 må vi ha inn en sentral midtbane som har kreativ kraft, men som samtidig er løpssterk. Om man bare ser på fotballferdigheter mener jeg det er én spiller som står ut som alternativ da, nemlig Kamer Qaka. Ingen luksusspiller han. Løper og jobber mye, men kan samtidig skape ubalanse, både gjennom å forsere ledd og smarte pasninger. Desverre har det vært litt rot utenfor banen ved tidligere anledninger, men han har kanskje blitt voksen?
Hva med Moldskred eller Breivik hos Raufoss? Mulig det er litt andre spillertyper. Men jeg ser for meg at det kommer til å bli et eller annet rot med Qaka.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Tue Dec 22, 2020 5:54 am
Quadrophenia wrote: Mon Dec 21, 2020 8:35 pm
Om vi går utifra at de signerer må vi likevel ha inn endel spillere her. Om vi spiller 3-4-3 må vi ha inn en sentral midtbane som har kreativ kraft, men som samtidig er løpssterk. Om man bare ser på fotballferdigheter mener jeg det er én spiller som står ut som alternativ da, nemlig Kamer Qaka. Ingen luksusspiller han. Løper og jobber mye, men kan samtidig skape ubalanse, både gjennom å forsere ledd og smarte pasninger. Desverre har det vært litt rot utenfor banen ved tidligere anledninger, men han har kanskje blitt voksen?
Hva med Moldskred eller Breivik hos Raufoss? Mulig det er litt andre spillertyper. Men jeg ser for meg at det kommer til å bli et eller annet rot med Qaka.
Ja, Moldskred er bosman og kan være aktuell. Spennende han også, men passer absolutt best i en treer på midten. Han leverer mye målgivende pasninger, hele 10 i år, ifølge transfermarkt.

Breivik er i en litt annen situasjon. Noen år yngre enn Moldskred og enda mer potensiale, men færre målpoeng faktisk. Desverre er han lånt fra Molde og har kontrakt ut 22. Tror han ikke blir spesielt billig å hente.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2021

Post by rusk »

Veldig bra å ha hele kabalen landet før jul. Det Rekdal har levert med laget siden sin inntreden har vært magisk. Helt magisk! Som vanlig mye spillerlogistikk, noe jeg har beklaget meg over tidligere, men har troa på at Rekdal og Olsen kan få satt en god stall. De har ikke fryktelig god tid, men mer enn man pleier å ha i Kamma.... Rekdal med videre kan forhåpentligvis generere økte sponsorinntekter og noe ekstra sesongkortsalg, så klubben får litt cash i omløp og mulighet til å hente forsterkninger.

Håper de ser verdien av å ta med de lokale talentene videre og får signert kontrakter med de. Marcus P må gjerne bli han og, men ser ikke at klubben skal sprenge banken for han. Alegre ønsker jeg med videre også.

Noen mulighet for at Nouri kan signeres da?


GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Idar Lysgård ferdig i Skeid. Aktuell keeper?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Tue Dec 22, 2020 2:54 pm Idar Lysgård ferdig i Skeid. Aktuell keeper?
Er han noe særlig bedre enn Jendal da?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2021

Post by artigas »

Veldig bra med Enkerud og Alegre. Om Onsrud og Eriksen signerer i tillegg, de er vel tilbudt kontrakt, er det første gang på veldig lenge at såpass mye er avklart såpass tidlig.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Å få på plass Enkerud og Alegre får ingen til å ramle av stolen. Allikevel er det en trygghet i å ha to så stabile og trygge spillere på plass. Begge har vært veldig gode under Reka.

Alegre har bare Sildnes over seg i antall kamper for Kamma i dagens stall og det er veldig bra å ha en venstrebent stopper, spesielt om vi skal spille med tre bak. Han kan ta med seg ballen opp i banen og kan også være vikar på venstrebacken. Han har nok utviklet følelser for klubben og den kvalitetsmessige kontuiniteten vi får med han på plass skal ikke undervurderes.

Enkerud er litt samme type person, synes jeg det virker som. Gjør ikke mest ut av seg, men er trygg og arbeidssom, på trening og under kamper. Kan spille både midtspiss og ving. Var ute med skader en periode og starter ikke hver eneste runde, så 7 mål og 5 assist er veldig sterke tall. Arbeidskapasiteten hans er også i toppsjiktet i divisjonen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2021

Post by Orrhanan »

Vi har p.d.d. et trenerteam på plass og ikke minst sportsdirektør. Begge deler er veldig viktig for å få på plass de spillerne som skal fortsette å være her og for å starte jobben med nye spillere. Det er bra å få det på plass såpass tidlig, men samtidig var det en rekordsen serieavslutning i år så tiden frem mot seriestart 2021 er ikke så lang som foregående sesonger. Vi har forsåvidt en ellver på plass nå, selvom den kanskje ikke er den sterkeste.

Fagereng
Taaje, Strømnes, Strande
Mikaelsen, Skjærvik, Krohnstad, Alegre
Sildnes, Enkerud, Moses

Om Jendal, Eriksen og Onsrud signerer i nærmeste fremtid ser det langt lysere ut.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Gledelig jul til alle Hamarkamerater.

Hadde vært fint med noen flere forlengelser i romjula, men folk har vel en velfortjent ferie. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt overrasket av at Alegre fikk forlenget. Vi har såpass mange stoppere i stallen nå så jeg trodde ærlig talt han var ferdig. Kanskje Reka og resten verdsetter kontuinitet i så stor grad at de fleste får kontrakt videre..?

Fagereng er jo med, Jendal fått tilbud (som jeg tror han takker ja til), kanskje vi låner Mbaye frem til sommeren?

Taaje, Skjærvik, Strømnes, Strande, Mikaelsen og Alegre er med videre. Nouri åpnet opp for et nytt opphold i klubben. Mulig Matland også får et tilbud nå? Kanskje Arzani og Eng Strand også..? Da tror jeg ikke det hentes inn noen faktisk.

Silda og Krohnstad har kontrakt. Håper Onsrud forlenget snart. Selvom Skjærvik kan spille her tror jeg de henter inn minst én sentral midt til. Ganske sikker på at det ikke blir Qaka, men mulig noen andre OBOS-spillere som er bosman..?

På topp har vi med Enkerud og Moses. Eriksen har fått kontraktsforslag som jeg tipper han sier ja til. Tror brødrene Pedersen ikke får ny kontrakt, men sikkert Kvernstuen. Det hentes nok inn en spiss og kanskje en ving.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply