Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2021

Post by artigas »

Tror Enkerud forsvarer å være ganske fast i startelleveren. Gjør lojalt oppgavene sine med trøkk og innsats, og har i tillegg ikke så verst med målpoeng.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Tue Jan 19, 2021 10:04 am Tror Enkerud forsvarer å være ganske fast i startelleveren. Gjør lojalt oppgavene sine med trøkk og innsats, og har i tillegg ikke så verst med målpoeng.
Ifjor var han ikke bankers på laget, men kom inn hver gang det trengtes erstatter på en av de offensive plassene. Med det ble det veldig mange kamper på Enkistuta. Blir sikkert en lignende rolle i år.

Jeg er veldig glad i Enkerud, kanskje min favoritt i dagens stall, men jeg innser at vi helst må ha en spiss som kanskje gjør 10-15, ja kanskje rundt 20 mål om vi skal være helt der oppe. Mulig Enkerud kan gjøre det, men jeg tviler egentlig litt på det. Det hentes nok inn noen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2021

Post by Orrhanan »

Hasan Kurucay inn fra Strømmen (hvem hadde trodd det?). Meget god i fjor. Sterk med ballen i beina, bra skalle. Liker den signeringen der altså. Trodde han skulle til en eliteserieklubb.

Samtidig går Mikaelsen den andre veien. Ikke et stort tap.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2021

Post by rusk »

Mye spillerlogistikk om dagen. Melgalvis inn og Marcus P ut er dagens (foreløpige) nyheter. Melga inn er helt konge. Har erfaring fra øverste nivå, har gode ferdigheter, gode holdninger og et hjerte for klubben. Det er fulltreffer, spør du meg. Marcus P ut er helt som forventet. Går etter pengene, og det er vel det han har sagt han skulle hele veien.

Så hvor står vi nå da, ca 2,5mnd før serieåpningen hjemme mot Stjørdals/Blink?

Keeper: Jendal og Fagereng - førstnevnte bør snart ta stegene for å bli en stabil OBOS-keeper. Varslet at man vil hente inn en keeper til.
Forsvar: Strømnes, Strande, Kurucay, Matland, Alegre, Arzani - vi kan mønstre en sterk trebackslinje her asså. Skal vi spille med vanlige backer har vi litt større utfordringer
Midtbane: Rekdal, Bjørlo, Krohnstad(?), Skjærvik, Sildnes, Onsrud, Melgalvis, Eriksen - her er det både gull og gråstein
Spiss: Enkerud, Moses, Kvernstuen - mangler han som putter 15 mål

Håper vi kan komplettere denne stallen med i alle fall et stort navn til. Vil tro eventuelle eksperter som vurderer Kamma pr nå vil trekke frem Melga og Kurucay og mene at resten av laget er arbeidsjern og litt kjedelig. Men akkurat det med å stille med et hardtarbeidende og lojalt lag er jo noe vi har hatt suksess med før :D Uansett, det stinker ikke opprykksstrid av dette mannskapet, men et lag det som supporter vil være enkelt å være glad i.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2021

Post by Corrales »

Et annet positivt aspekt med Melga ble klar for Kamma er at han har et smittende humør og garantert vil bidra godt til garderobekulturen. I tillegg er han jo dyktig med media og har et stort nettverk. Alt dette er jo gunstig for klubben. Veldig synd med Marcus P, men kanskje forventet.

Jeg mener det er to posisjoner det er kritisk å få inn nye spillere på. Keeper og spiss. Jeg er dessverre av dem som ikke tror Jendal er god nok til å stå i OBOS 2021. Om Mbaye hadde vært mulig å hente permanent fra Kristiansund hadde egentlig det vært det beste. Elendig med beina, men var helt konge ellers. Med Reka-ball så er vel først og fremst det viktigste at han er god til å avverge at ballen går i mål. Så må man åpenbart ha en ny spiss. Her må det legges litt ressurser også. Denne signeringen er man helt avhengig av å treffe på for at man skulle hevde seg i toppen. I tillegg så skulle jeg gjerne sett enten inn Nouri på høyreback (slik at Melga kan spille lenger fremme) eller en ny sentrall midtbanespiller. En kantspiller/angrepspiller til hadde heller ikke vært å forakte. Her kan jo Olsen ordne en eller annen gunstig låneavtale nærmere seriestart. Fundamentet ser uansett bra ut nå, men man er helt avhengig av å treffe med henholdsvis keeper og spiss etter mitt syn for at det skal være realistisk å hevde seg i toppen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Ja, helt enig angående spiss og keeper. Jeg tror det kan holde med en spiss som leverer 10-15 mål da vi har mange mål ellers i stallen.

Ellers har vi også mye bredde nå. Det sies vi skal spille 3-5-2 og da har vi godt med stoppere (Skjærvik, Strømnes, Alegre, Kurucay, Strande og Melgalvis ifølge Olsen i intervjuer i går.) Vi har også veldig mange indreløpere (Bjørlo, Onsrud, Sildnes, Melgalvis, Eriksen og Rekdal). Litt få i den sittende i midten (Skjærvik, Onsrud (best som indreløper)). Backer er det også endel av (Matland, Alegre, Melgalvis, Eriksen, Rekdal, Arzani (lånes ut?)). Det må sies at verken Melgalvis, Alegre eller Eriksen har sin beste posisjon på backen. På topp er det også tynt om vi skal spille med en duo (Moses, Enkerud, Kvernstuen).


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

rusk wrote: Wed Jan 20, 2021 12:26 pm
Så hvor står vi nå da, ca 2,5mnd før serieåpningen hjemme mot Stjørdals/Blink?

Keeper: Jendal og Fagereng - førstnevnte bør snart ta stegene for å bli en stabil OBOS-keeper. Varslet at man vil hente inn en keeper til.
Forsvar: Strømnes, Strande, Kurucay, Matland, Alegre, Arzani - vi kan mønstre en sterk trebackslinje her asså. Skal vi spille med vanlige backer har vi litt større utfordringer
Midtbane: Rekdal, Bjørlo, Krohnstad(?), Skjærvik, Sildnes, Onsrud, Melgalvis, Eriksen - her er det både gull og gråstein
Spiss: Enkerud, Moses, Kvernstuen - mangler han som putter 15 mål

Tror du ikke Melga blir høyrevingback?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Thu Jan 21, 2021 7:49 am Ja, helt enig angående spiss og keeper. Jeg tror det kan holde med en spiss som leverer 10-15 mål da vi har mange mål ellers i stallen.

Ellers har vi også mye bredde nå. Det sies vi skal spille 3-5-2 og da har vi godt med stoppere (Skjærvik, Strømnes, Alegre, Kurucay, Strande og Melgalvis ifølge Olsen i intervjuer i går.) Vi har også veldig mange indreløpere (Bjørlo, Onsrud, Sildnes, Melgalvis, Eriksen og Rekdal). Litt få i den sittende i midten (Skjærvik, Onsrud (best som indreløper)). Backer er det også endel av (Matland, Alegre, Melgalvis, Eriksen, Rekdal, Arzani (lånes ut?)). Det må sies at verken Melgalvis, Alegre eller Eriksen har sin beste posisjon på backen. På topp er det også tynt om vi skal spille med en duo (Moses, Enkerud, Kvernstuen).
Melga har vel stort sett spilt back i Lillestrøm vel? Og, har Olsen sagt at han er stopper??

Ellers er jeg veldig enig i at vi mangler en spiss. Veldig spent på hvem Olsen kommer opp med her. I tillegg vil jeg vel tro at det fortsatt er kontakt med Mbaye og Kristiansund. Forhåpentligvis får vi inn en etablert førstekeeper og finner en god løsning for Jendal hos en andredivisjonsklubb.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Melga har spilt back i L


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Thu Jan 21, 2021 8:07 pm
Quadrophenia wrote: Thu Jan 21, 2021 7:49 am Ja, helt enig angående spiss og keeper. Jeg tror det kan holde med en spiss som leverer 10-15 mål da vi har mange mål ellers i stallen.

Ellers har vi også mye bredde nå. Det sies vi skal spille 3-5-2 og da har vi godt med stoppere (Skjærvik, Strømnes, Alegre, Kurucay, Strande og Melgalvis ifølge Olsen i intervjuer i går.) Vi har også veldig mange indreløpere (Bjørlo, Onsrud, Sildnes, Melgalvis, Eriksen og Rekdal). Litt få i den sittende i midten (Skjærvik, Onsrud (best som indreløper)). Backer er det også endel av (Matland, Alegre, Melgalvis, Eriksen, Rekdal, Arzani (lånes ut?)). Det må sies at verken Melgalvis, Alegre eller Eriksen har sin beste posisjon på backen. På topp er det også tynt om vi skal spille med en duo (Moses, Enkerud, Kvernstuen).
Melga har vel stort sett spilt back i Lillestrøm vel? Og, har Olsen sagt at han er stopper??

Ellers er jeg veldig enig i at vi mangler en spiss. Veldig spent på hvem Olsen kommer opp med her. I tillegg vil jeg vel tro at det fortsatt er kontakt med Mbaye og Kristiansund. Forhåpentligvis får vi inn en etablert førstekeeper og finner en god løsning for Jendal hos en andredivisjonsklubb.
Melga har spilt back i Lsk ja, men mye fordi de ikke har hatt noen andre der. Blitt veldig kritisert på den plassen og de fleste synes han er langt bedre høyere opp i banen. Det er jo litt annerledes å spille vingback riktignok så det kan jo være han gjør det dritbra der. Olsen sa ikke han var stopper, men at han kunne benyttes der.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply