Ull-Kisa hjemme

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ull-Kisa hjemme

Post by Quadrophenia »

Ullensaker Kisa hjemme i morra. De ligger ett poeng bak oss og har prestert dårligere enn forventet i år de også. Jeg har sett de endel kamper i det siste, blant annet mot Tromsø og KFUM, og da har de forsvart seg ekstremt dårlig. De karrer dog til seg seire her og der og har faktisk vunnet 3 av de siste 5 kampene.
De kan med andre ord, absolutt skape trøbbel for oss om vi ikke er skjerpet og har fullt fokus. Spesielt på dødballer og kontringer imot.

Ødemarksbakken, som de har lånt tilbake fra LSK er en nøkkelspiller som kan finne på endel på egenhånd så han må vi passe på.

Reka nevnte etter KFUM-kampen at det er veldig mulig at både Matland og Enkerud starter denne kampen så da blir det vel enten Alegre eller en av stopperne ut og Eriksen på benk vil jeg tro.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ull-Kisa hjemme

Post by Quadrophenia »

13 trekk før 1-0-målet. Ei perle.

Deilig seier.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Ull-Kisa hjemme

Post by Kamma »

En utrolig viktig og overbevisende seier. En av få kamper man har følt at seieren var sikker lenge før slutt. Nå mener jeg at det bare er å begynne planleggingen av neste sesong. Sportssjef bør være på plass snarest, og jeg er ikke i tvil om at Olsen bør få fortsette med tanke på det siste vinduet. Når det gjelder Rekdal hadde det vært spennende og sett hva han kunne utretta fra sesongstart.

En annen ting jeg tenkte på etter kampslutt er at banden hørtes bedre på den nye tribuna enn den gamle. Kan muligens være tilfeldig, men har det vært et tema å flytte bandefeltet?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ull-Kisa hjemme

Post by Quadrophenia »

Kamma wrote: Sun Nov 08, 2020 12:48 pm En utrolig viktig og overbevisende seier. En av få kamper man har følt at seieren var sikker lenge før slutt. Nå mener jeg at det bare er å begynne planleggingen av neste sesong. Sportssjef bør være på plass snarest, og jeg er ikke i tvil om at Olsen bør få fortsette med tanke på det siste vinduet. Når det gjelder Rekdal hadde det vært spennende og sett hva han kunne utretta fra sesongstart.

En annen ting jeg tenkte på etter kampslutt er at banden hørtes bedre på den nye tribuna enn den gamle. Kan muligens være tilfeldig, men har det vært et tema å flytte bandefeltet?
Enig i alt.

Banden trenger virkelig en ny start og jeg synes den plasseringen de har hatt de siste kampene er bedre av flere forskjellige årsaker.

1. Set bedre ut visuelt. Det synes bedre på TV, man ser flere ut og bannere har en mer naturlig plass. Spesielt fra andreetasje.

2. Det er lettere å slenge seg med uten at man går oppover den lange trappen som har vært på det nåværende bandefeltet. Nå er det en større psykologisk terskel å gå opp trappen og aktivt stille seg der. På det her feltet kan man velge å stå litt på siden eller bakerst uten at man blir så «synlig».

3. Tifomulighetene er langt større og mer naturlige. Man kan slenge en OH fra andreetasje over feltet med enkelhet.

4. Man kommer nærmere bana og spillerne på et mer naturlig vis.

Jeg fryktet at lyden ble litt dårligere bak mål der, men på TV har det vært bra trøkk ihvertfall.

Hvordan opplever dere som har stått der feltet?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Ull-Kisa hjemme

Post by Primus »

Var tilstede på bandefeltet mot Kisa, og synes det var bra trøkk, og fin løsning med bannere som henges på tribunen over.
Likevel så byr det meg imot å ha et felt uten tak, mtp akustikken. Lyden forsvinner på en måte rett opp i lufta når man synger på kortsida der.
Synes det høres spesielt ut at det skal være høyere terskel for folk å stille seg på feltet på sittan enn på nye kortsida der, men hvis det faktisk stemmer, så bør man kanskje ta en vurdering på om man skal flytte feltet. Viktigste er tross alt at flest mulig vil stå med banden.


Post Reply