Strømmen hjemme

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Strømmen hjemme

Post by Quadrophenia »

Søndag er det klart for hjemmekamp igjen. Strømmen hjemme. Sesongens, kanskje, dårligste kamp kom i borteoppgjøret mot de så jeg håper gutta er revansjelystne.

OBOS-ligaens kakerlakk har ikke spilt kamp siden 1.november fordi de egentlig skulle møtt Grorud forrige helg. Den kampen ble utsatt så de har hatt en ganske lang pause nå. De er i god form og har ikke tapt på 5 kamper, men ligger allikevel på 13.plass med like mange poeng som Grorud på kvalik. Nøkkelspillere for de er stopper, Kurucay, en fysisk sterk spiller som dog er ganske variabel. 18-årige Lasse Nordås har også imponert i år med sine 7 mål.

For vår del har jeg ikke hørt noe om skader eller suspensjoner utover Dieserud så laget blir trolig ganske likt som mot Kisa.

Fryktelig viktig kamp det her også. Jeg håper alle ermer er brettet opp fra start og at man fortsetter den gode trenden. Jeg synes vi er et langt bedre lag enn Strømmen på alle vis så jeg har trua.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Strømmen hjemme

Post by Top Dog »

Detta blir en rysare av en OBOS-søndag for oss Hamarsinger. Ser man på Rekdaltabellen, tar Kamma 1.76 poeng per match, mot KFUMs 1.35. Det betyr at det ligger an til dødt løp etter siste serierunde. Det er så klart såpass få og ekstraordinære matcher igjen at man kan regne med ganske betydelige avvik, men allikevel. Gud har tilsynelatende forlatt oss alle i år, og vil tro at protestantene kan regne med lite drahjelp fra den kanten. Da får vi stole på Statistikken i stedet. Det blir uansett ekstremt viktig for Kamma å ta alle tre poenga mot strømmen ettersom resten av programmet er spekka med om, hvis og kanskje.

Denna runden møter både vi og KFUM motstandere som kommer til å kjempe med nebb og klør i 90 min. Strømmen er i langt bedre form enn Ranheim som har avgitt poeng mot både ØIK og KIL de siste fem, men begge trenger absolutt tre poeng, og på detta tidspunktet i kaosligaen stokkes korta på nytt før hver runde. Videre møter Kamma Ranheim og LSK, mens Kåffa møter LSK og ØIK. Jeg trur ikke den rekkefølgen er så dum for oss. LSK burde helst slå Kåffa for å sikre 2. plassen, mens de kan ha allerede ha gjort det når de møter oss og følgelig bli en enklere motstander. ØIK kommer til å kjempe med nebb og klør for å klatre forbi Grorud. Til gjengjeld møter Kamma ØIK i siste runde, mens Kåffa mest sannsynligvis møter et Rævfoss uten noe å spille for.
Attachments
Screenshot 2020-11-13 at 16.38.11.png
Screenshot 2020-11-13 at 16.38.11.png (227.8 KiB) Viewed 8323 times


Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Strømmen hjemme

Post by Kamma »

Småstygg følelse på uavgjort her. Strømmen er et ekkelt lag vi historisk sett har måttet slite med både hjemme og borte.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Strømmen hjemme

Post by Orrhanan »

4-1-2 siste 7 hjemmemøter, så statistikken er på vår side da. Og vi er bedre enn det laget der og har en langt bedre trener. Han Nesselquist er mer ung enn han er dyktig. Så utrolig enkel spillestil og formuleringer når det kommer til fotball. Pinlig type.


Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Strømmen hjemme

Post by Primus »

Jeg synes Nesselquist er en god trener, og at han klarer å holde den buljongklubben i Obosligaen med så begrensede ressurser og poengtrekk er beundringsverdig.

Bortekampen på Strømmen var noe av det jævligste jeg har sett, men laget som spilte den kampen er noe helt annet de som spiller i morgen. Rekdal kasta innpå stakkars Krohnstad som et signal om at vi trengte flere stoppere.

Vi er bedre enn Strømmen i hver eneste del av laget, og selv om Kurucay er en spennende spiller så synes jeg han har blitt fryktelig opphausa etter det frisparkmålet hans tidligere i sesongen.

Med seier her kan man forberede seg på en tilværelse i Obosligaen neste sesong, og arbeidet med å forlenge kontrakter kan begynne.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Strømmen hjemme

Post by Gjendineggen »

Jaja, da ligger vi an til å bli bortdømt igjen da. Aldri om Skjærvik skulle hatt sitt andre gule. Fryktelig strengt. Og i tillegg var Strømmenspilleren som scoret, flere meter i offside. Skandale.


Cassius
Posts: 9
Joined: Sun Nov 01, 2020 4:04 am

Re: Strømmen hjemme

Post by Cassius »

Så tapte vi nok en gang poeng mot Strømmen. Det er merkelig at vi ofte taper poeng mot dette laget som sliter i bunnen av tabellen hver eneste
sesong. Men de har en egen evne til å kapre nok poeng til å overleve. Det tror jeg de gjør også i år.

Jeg synes ikke vi kan være misfornøyd med det ene poenget i dag. Etter at Rekdal byttet ut Moses og satte inn Sildnes tidlig i 2.omgang,
mistet vi mye av initiativet i kampen, synes jeg. Det var en litt merkelig disposisjon som neppe bidro til at laget ble bedre. Strømmen hadde initiativet i store deler av 2.omgangen og vi var nok litt heldige som klarte å karre til oss det ene poenget i dag. Strømmen hadde noen sjanser
i 2.omgang som fort kunne ha resultert i scoring. Spesielt den siste et par minutter før slutt, var stor.

Samtidig tror jeg det blir vanskelig å komme oss opp blant de seks beste lagene etter dagens poengtap. Neste kamp er borte mot Ranheim.
Da mangler vi både Pedersen og Skjærvik, og kanskje Solbakken, hvis han fortsatt er skadd. Og deretter møter vi Lillestrøm på Briskeby.
Vi må nok konsentrere oss om å berge Obosliga-plassen i år. Antagelig mangler vi fortsatt et poeng eller to for å være sikre på å unngå
14.plassen på tabellen.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Strømmen hjemme

Post by rusk »

Må innrømme jeg tenkte gult kort da Skjærvik gikk inn i taklingen i 2.omg, så jeg ble ikke overrasket da det ble gult nr 2. Om det var offside eller ikke må ekspertene uttale seg om. I likhet med handsregelen har den blitt umulig å forstå.

Ingen stor underholdning i dag. Svak førsteomgang av begge lag. Litt skuffet over at vi har så lite å by på offensivt. Mye slurv og dårlige valg. Synes ingen av de 3 lengst frem leverer spesielt bra. Skjærvik selvsagt svakere offensivt enn Solbakken, og Onsrud heller ikke på topp. Defensivt er vi bra stort sett hele kampen.

Vi er vel på det nærmeste sikret fornyet kontrakt nå, og det er en stor prestasjon etter den elendige starten. Litt forstyrrende at så mange lag har 1-2 kamper til gode på oss riktignok....


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Strømmen hjemme

Post by Quadrophenia »

Kamma wrote: Fri Nov 13, 2020 5:49 pm Småstygg følelse på uavgjort her. Strømmen er et ekkelt lag vi historisk sett har måttet slite med både hjemme og borte.

Blekkspruten Paul!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Strømmen hjemme

Post by Primus »

Forbanna irriterende at Lillestrøm taper mot Kisa. Eneste av nedrykkskonkurrentene som har spilt like mange kamper som oss, hadde vært deilig å hatt en fempoengsluke istedet for to.

Når det er sagt så begynner jeg å føle meg tryggere på en obostilværelse etter dagen idag. Litt fordi vi tar et viktig poeng, og forhindrer at Strømmen tar tre, samtidig som Grorud er helt ute av det. Grorud-Strømmen på onsdag blir intens. Jeg ser gjerne at Grorud vinner da jeg liker dem bedre, men mtp våre sjanser så burde vi vel håpe UB. Jeg er evig pessimist, så jeg er fremdeles nervøs mtp nedrykkskvalik.

Får også ta med noe positivt, siden verken Kongsvinger eller Øygarden vant sine kamper så er det ikke lenger noen teoretisk mulighet for at vi rykker direkte ned da. Det er da noe.


Post Reply