Ranheim borte

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ranheim borte

Post by Quadrophenia »

Tøff bortekamp idag. Ranheim har variert i prestasjoner og resultater den siste tiden så det finnes muligheter, men da må gutta være på fra start. Pedersen og Skjærvik er ute. Jeg tror Solbakken tar den sentrale midtbanen og Enkerud plassen på topp.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ranheim borte

Post by Quadrophenia »

Utrolig sterkt og viktig poen. Blodhunden, Kristian Eriksen med sitt første herlige mål etter comebacket og andre totalt for Kamma. Herlig kjempet mot et småstygt Ranheim.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Cassius
Posts: 9
Joined: Sun Nov 01, 2020 4:04 am

Re: Ranheim borte

Post by Cassius »

Ett poeng i dag var neppe fortjent kampen sett under ett. Men du verden hvor viktig det var! Nå har vi de marginene med oss som vi ikke hadde i starten av sesongen. Nå har vi 35 poeng og jeg tror faktisk det holder til å unngå nedrykks-kvalik, siden bl.a. Grorud sine tre resterende kamper
alle er bortekamper (deres hjemmekamp mot Kongsvinger blir spilt på nøytral bane i Mjøndalen) Jeg tror Grorud står i fare for å rykke direkte ned,
siden både Kongsvinger og Øygarden vant i dag.

I dag synes jeg Kristian Eriksen og Jo Nymo Matland var blant våre beste spillere. Begge bør vel signeres for neste sesong?
Pasningsfoten til Matland er eksepsjonelt verdifull! I tillegg til pasningsfoten spiller han godt om dagen. Kristian Eriksen er ingen tekniker.
Men for en energibunt og viktig lagspiller han er!

For øvrig er flere kamper i Obosligaen utsatt pga. korona-karantene. Jerv har nok en gang fått smitte hos en av sine spillere. Også i Åsane har
'det oppstått smitte hos en av deres spillere. Det betyr at disse lagene må ut i 10 dagers karantene. Karantene gjelder også for de lagene som nylig
har spilt mot disse.

For oss betyr det at hjemmekampen mot Lillestrøm til helgen er utsatt. Når kan den bli spilt? Spørsmålet er jo også om det er en ulempe for oss
at den blir utsatt?


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Ranheim borte

Post by Heis »

Kampen i går var en disiplinert gjennomføring på en dag der kvaliteten på spillet for vår del er middels minus. Godt å se at det går an at vi også legger viljen i bånn og redder inn ett poeng på slike dager. Selv synes jeg ikke poenget var så voldsomt ufortjent. Begge lag hadde sjanser til å vinne, selv om Ranheim nok hadde et par store muligheter fler enn oss.

Kristian Eriksen er i ferd med å bli en av våre viktigste spillere. Han sa i et intervju i forbindelse med kampen at han hadde sagt at han burde få noen målpoeng snart. Han er en av få som ikke er redd for å sende avgårde et langskudd. Til nå er det veldig mange av dem som har gått over, men jeg mener det er rett innstilling. Hvis han terper på de langskudda sine og får trykket flere av dem ned innenfor målstengene, vil han også begynne å sanke målpoeng. Gjør han det, er han plutselig blant de beste midtbanespillerne i ligaen, selv om det er mange med mer slepen teknikk og pasningsfot.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Ranheim borte

Post by kammaguttioslo »

Det han mangler i finslepen teknikk har han i en helt rå Duracellvilje. Hadde alle hatt slik innstilling så hadde vi rykka opp.


Post Reply