Overganger 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Hørt det er en keeper som er nærmest klar også, om man åpner grensene litt. Vi får se.

Den som ihvertfall er klar er Van Van, eller vanskeligere sagt Van Za Lian Bawi Hrin. Midtbanespilleren har blitt 19 nå og litt mer moden, men man så i internkampen fredag at han må bli enda raskere i valgene sine når han har ballen. Men for en fin teknikk. Minner litt om Solbakken der faktisk.

Virker som det er en politikk nå å signere kontrakter med juniorer oftere enn før. Man kan diskutere om de har gjort seg fortjent til dette, men det er ihvertfall et signal. Selvom vi har ganske høy gjennomsnittsalder nå er det bra vi har endel unggutter som kommer opp.

Jendal skulle jo være førstekeeper i år. Spennende om han klarer å utfordre den som hentes inn når han blir skadefri. Fagereng håper jeg får en knallsesong på utlån. Arzani tror jeg faktisk kan utfordre Matland i år. Vært veldig god i vinter visstnok. Krohnstad er nok et stykke unna, men omskolert til midtstopper nå. Større sjanse der. Skjærvik spiller hver runde. Van Van blir muligens lånt ut han også etterhvert. Trenger seniorerfaring. Håper egentlig det samme med Kvernstuen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2021

Post by antevitaic »

Rasmus Lindkvist er vel strengt teke venstreback. Matland back-up?

/Kamma-supporter frå vestlandet


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2021

Post by BVegard »

antevitaic wrote: Mon Apr 12, 2021 12:06 pm Rasmus Lindkvist er vel strengt teke venstreback. Matland back-up?

/Kamma-supporter frå vestlandet
Herlig å se nye brukere her. Hvis planen er å bruke vingbacker tenker jeg det kommer an på forventet kampbilde om hvem som bekler venstre side. Matland har sikkert ikke fått dårligere innleggs- og dødballfot siden forrige sesong. Men ja, enig i at Lindkvist ser ut som førstevalg hvis de to settes direkte opp mot hverandre.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Velkommen til forumet! Tror Lindkvist først og fremst er hentet som ving jeg. Spilt flere kamper som venstre midtbane/ving enn som back i karrieren, ifølge transfermarkt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2021

Post by antevitaic »

Takk, takk. Ja, det kan godt vera han er tiltenkt kantrolla. Er vel mest frå Vålerenga eg har han, kor han for det meste spelte back meiner eg. Men om han får kantrolla har vel Kamma to særs gode venstrebein på den sida. Apropos back, hadde ikkje takka nei til Amin Nouri ein heil sesong, men veit ikkje heilt korleis situasjonen er der, om det let seg gjerast.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

antevitaic wrote: Tue Apr 13, 2021 12:34 pm Takk, takk. Ja, det kan godt vera han er tiltenkt kantrolla. Er vel mest frå Vålerenga eg har han, kor han for det meste spelte back meiner eg. Men om han får kantrolla har vel Kamma to særs gode venstrebein på den sida. Apropos back, hadde ikkje takka nei til Amin Nouri ein heil sesong, men veit ikkje heilt korleis situasjonen er der, om det let seg gjerast.
Nygaard og Hagen snakket om det under internkampen på fredag. De sa det ikke var et lukket kapittel, men at han synes det i utgangspunktet var for langt å pendle. Nå kom det akkurat beskjed om at fotballen skal i gang så da får lagene spilt treningskamper og spillere får sett at de evt. ikke får spille. Da er det flere som jeg tror blir åpne for å skifte klubb. Spillere som Nouri, Hoven og Skålevik f.eks.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2021

Post by Top Dog »

Quadrophenia wrote: Mon Apr 12, 2021 8:06 am Hørt det er en keeper som er nærmest klar også, om man åpner grensene litt. Vi får se.

Den som ihvertfall er klar er Van Van, eller vanskeligere sagt Van Za Lian Bawi Hrin. Midtbanespilleren har blitt 19 nå og litt mer moden, men man så i internkampen fredag at han må bli enda raskere i valgene sine når han har ballen. Men for en fin teknikk. Minner litt om Solbakken der faktisk.

Virker som det er en politikk nå å signere kontrakter med juniorer oftere enn før. Man kan diskutere om de har gjort seg fortjent til dette, men det er ihvertfall et signal. Selvom vi har ganske høy gjennomsnittsalder nå er det bra vi har endel unggutter som kommer opp.

Jendal skulle jo være førstekeeper i år. Spennende om han klarer å utfordre den som hentes inn når han blir skadefri. Fagereng håper jeg får en knallsesong på utlån. Arzani tror jeg faktisk kan utfordre Matland i år. Vært veldig god i vinter visstnok. Krohnstad er nok et stykke unna, men omskolert til midtstopper nå. Større sjanse der. Skjærvik spiller hver runde. Van Van blir muligens lånt ut han også etterhvert. Trenger seniorerfaring. Håper egentlig det samme med Kvernstuen.
Apropos Skjærvik, hvor kommer han til å spille denna sesongen a? Fikk ikke sett internmatchen, men midtbane eller stopper? Han er jo uansett klink fra start i min bok, som han leverte i fjor.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Top Dog wrote: Tue Apr 13, 2021 4:23 pm
Quadrophenia wrote: Mon Apr 12, 2021 8:06 am Hørt det er en keeper som er nærmest klar også, om man åpner grensene litt. Vi får se.

Den som ihvertfall er klar er Van Van, eller vanskeligere sagt Van Za Lian Bawi Hrin. Midtbanespilleren har blitt 19 nå og litt mer moden, men man så i internkampen fredag at han må bli enda raskere i valgene sine når han har ballen. Men for en fin teknikk. Minner litt om Solbakken der faktisk.

Virker som det er en politikk nå å signere kontrakter med juniorer oftere enn før. Man kan diskutere om de har gjort seg fortjent til dette, men det er ihvertfall et signal. Selvom vi har ganske høy gjennomsnittsalder nå er det bra vi har endel unggutter som kommer opp.

Jendal skulle jo være førstekeeper i år. Spennende om han klarer å utfordre den som hentes inn når han blir skadefri. Fagereng håper jeg får en knallsesong på utlån. Arzani tror jeg faktisk kan utfordre Matland i år. Vært veldig god i vinter visstnok. Krohnstad er nok et stykke unna, men omskolert til midtstopper nå. Større sjanse der. Skjærvik spiller hver runde. Van Van blir muligens lånt ut han også etterhvert. Trenger seniorerfaring. Håper egentlig det samme med Kvernstuen.
Apropos Skjærvik, hvor kommer han til å spille denna sesongen a? Fikk ikke sett internmatchen, men midtbane eller stopper? Han er jo uansett klink fra start i min bok, som han leverte i fjor.
Skjærvik er bankers på laget ja. Absolutt. Har vært den beste på treninger i vinter og Matland sa i et intevju på fotballtv at de var heldige om de beholdt han hele sesongen tilogmed. I internkampen spilte begge lagene 3-4-3 og Skjærvik var stopper sentralt på det ene laget. Jeg tror planen egentlig var å spille 3-5-2 i år og da tror jeg han hadde spilt sentralt i trioen på midten som en dyp midtbanespiller. Jeg tror det er mer tvilsomt at han spiller sentralt på midtbanen om vi har to på midten, som i fjor. Da tror jeg det blir Onsrud og Bjørlo først og fremst. Vetle er nok den første som går inn om en av de er ute. Jeg ser ikke så mange andre som kan være alternativer om vi har en duo på midten egentlig. Melga og Eriksen kan spille indreløpere, men ser helst ikke de som sentrale. Sildnes er for svak defensivt, Van Van for uprøvd og Berisha har litt for lite frekvens i bena.

Om Bjørlo og Onsrude er skadefrie tror jeg Skjærvik blir stopper, men da er spørsmålet hvem som skal ut. Konstellasjonen Alegre, Strømnes og Kurucay har sett ut som et førstevalg, men jeg tror en av de må ut da. Alegre er nok ganske sikker med sitt venstreben og sin veldig gode høst bak seg. Strømnes var jo også veldig god i høst og blir kanskje kaptein i år også? Så da er det Kurucay da. Han hadde ingen god kamp på fredag. Lå feilposisjonert ved flere anledninger og traff ikke spesielt bra på sine oppspill. Han og Strømnes kommuniserte tilsynelatende litt dårlig da de støtet samtidig ved ihvertfall to anledninger. Det sies jo at Kurucay er en litt "vill" spillertype og han skal jo få lov til å være ny i et lag, men vi får se hvor mye tålmodighet Reka har om det ikke bedrer seg. Jeg tror det fort blir han som blir vraket til fordel Skjærvik. Det mest idelle hadde vært å fase ut 34-årige Strømnes egentlig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2021

Post by Top Dog »

Quadrophenia wrote: Tue Apr 13, 2021 11:01 pm
Top Dog wrote: Tue Apr 13, 2021 4:23 pm
Quadrophenia wrote: Mon Apr 12, 2021 8:06 am Hørt det er en keeper som er nærmest klar også, om man åpner grensene litt. Vi får se.

Den som ihvertfall er klar er Van Van, eller vanskeligere sagt Van Za Lian Bawi Hrin. Midtbanespilleren har blitt 19 nå og litt mer moden, men man så i internkampen fredag at han må bli enda raskere i valgene sine når han har ballen. Men for en fin teknikk. Minner litt om Solbakken der faktisk.

Virker som det er en politikk nå å signere kontrakter med juniorer oftere enn før. Man kan diskutere om de har gjort seg fortjent til dette, men det er ihvertfall et signal. Selvom vi har ganske høy gjennomsnittsalder nå er det bra vi har endel unggutter som kommer opp.

Jendal skulle jo være førstekeeper i år. Spennende om han klarer å utfordre den som hentes inn når han blir skadefri. Fagereng håper jeg får en knallsesong på utlån. Arzani tror jeg faktisk kan utfordre Matland i år. Vært veldig god i vinter visstnok. Krohnstad er nok et stykke unna, men omskolert til midtstopper nå. Større sjanse der. Skjærvik spiller hver runde. Van Van blir muligens lånt ut han også etterhvert. Trenger seniorerfaring. Håper egentlig det samme med Kvernstuen.
Apropos Skjærvik, hvor kommer han til å spille denna sesongen a? Fikk ikke sett internmatchen, men midtbane eller stopper? Han er jo uansett klink fra start i min bok, som han leverte i fjor.
Skjærvik er bankers på laget ja. Absolutt. Har vært den beste på treninger i vinter og Matland sa i et intevju på fotballtv at de var heldige om de beholdt han hele sesongen tilogmed. I internkampen spilte begge lagene 3-4-3 og Skjærvik var stopper sentralt på det ene laget. Jeg tror planen egentlig var å spille 3-5-2 i år og da tror jeg han hadde spilt sentralt i trioen på midten som en dyp midtbanespiller. Jeg tror det er mer tvilsomt at han spiller sentralt på midtbanen om vi har to på midten, som i fjor. Da tror jeg det blir Onsrud og Bjørlo først og fremst. Vetle er nok den første som går inn om en av de er ute. Jeg ser ikke så mange andre som kan være alternativer om vi har en duo på midten egentlig. Melga og Eriksen kan spille indreløpere, men ser helst ikke de som sentrale. Sildnes er for svak defensivt, Van Van for uprøvd og Berisha har litt for lite frekvens i bena.

Om Bjørlo og Onsrude er skadefrie tror jeg Skjærvik blir stopper, men da er spørsmålet hvem som skal ut. Konstellasjonen Alegre, Strømnes og Kurucay har sett ut som et førstevalg, men jeg tror en av de må ut da. Alegre er nok ganske sikker med sitt venstreben og sin veldig gode høst bak seg. Strømnes var jo også veldig god i høst og blir kanskje kaptein i år også? Så da er det Kurucay da. Han hadde ingen god kamp på fredag. Lå feilposisjonert ved flere anledninger og traff ikke spesielt bra på sine oppspill. Han og Strømnes kommuniserte tilsynelatende litt dårlig da de støtet samtidig ved ihvertfall to anledninger. Det sies jo at Kurucay er en litt "vill" spillertype og han skal jo få lov til å være ny i et lag, men vi får se hvor mye tålmodighet Reka har om det ikke bedrer seg. Jeg tror det fort blir han som blir vraket til fordel Skjærvik. Det mest idelle hadde vært å fase ut 34-årige Strømnes egentlig.
Jeg håper på 3-5-2 og Skjærvik inn sentralt. Tar han ytterligere steg der blir han en kjemperessurs, og håper jo virkelig ikke at Kurucay blir et bomkjøp som ender opp på benken. Treningskampen på søndag blir i alle fall jævlig interessant.

Jeg er forøvrig spent på de potensielle spissene våre, og det relative nivået mellom Berisha - Elijah - Kvernstuen. Hadde ikke vært å forakte om sistnevnte kunne fått litt spilletid i år heller enn å bli kippa til en eller anna 2.-div. klubb.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by kammaguttioslo »

Pedersen linker seg selv til Hamkam igjen ser jeg. Nå bør vi vel prøve å få tak i noe yngre å satse på. Orker ikke enda et halvår med han før han stikker etter jul...


Post Reply