Overganger 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Wed Feb 17, 2021 5:27 pm Nærmer seg visstnok overgang for Hoven til Kamma. Sikkert snakk om en låneavtale.
Nei, overgang ja, men Hoven sitter foreløpig på gjerdet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Lothe (med sitt daglige leserinnlegg) vil ha Jaro inn:

https://debatt.h-a.no/2021/debatt/hamka ... rplassene/

Som reservekeeper er det ok, men han kan ikke være førstekeeper for et lag som skal kjempe om kvalik.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2021

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Thu Feb 18, 2021 9:17 pm Lothe (med sitt daglige leserinnlegg) vil ha Jaro inn:

https://debatt.h-a.no/2021/debatt/hamka ... rplassene/

Som reservekeeper er det ok, men han kan ikke være førstekeeper for et lag som skal kjempe om kvalik.
Synes det mest fascinerende er hvordan han klarer å konkludere skråsikkert om hvilket nivå de ulike innehar. Særlig Vieira med tre eliteserierkamper. Mulig det er jeg som følger dårlig med, men jeg synes hvertfall det er meget vanskelig å trekke noen konklusjoner hvorvidt han er bedre, like god eller svakere enn Jendal uten å ha sett han på trening eller noe :)

Når det gjelder Jarosinski så synes jeg i grunn han var en ganske god keeper og kanskje også på øvre halvdel av OBOS-keepere (med unntak av vårsesongen hans 2019) den tiden han spilte i Kamma. Vil likevel virke som et skritt tilbake og satse på han nå som 1.keeper siden han ikke ble tilbudt ny kontrakt før 2020-sesongen. Han må gjerne være reservekeeper som du er inne på forutsatt at han ikke krever allverden i lønn.


Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Overganger 2021

Post by Primus »

Synes ikke nødvendigvis det vil være et steg tilbake å signere Jarosinski, men det var også riktig å ikke fornye han etter 2019. Hans manglende kvaliteter med beina passa ikke inn i Helstrups spillestil, derfor riktig å velge noe annet. Vanskelig å forutse at Helstrup skulle rømme så fort han fikk en mulighet, og nå spiller vi noe mer direkte, noe som passer Jarosinski bedre.

Likevel, jeg håper vi ser etter en annen løsning, med mindre Jaro er motivert for å være andrekeeper.

Å slå fast at Jarosinski er topp 5 i Obosligaen, slik debattanten påstår, er jo helt spinnvillt. Kan lett ramse opp 10 bedre keepere uten å tenke meg om.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by kammaguttioslo »

Taaje... Fy fan! :? :? :oops:


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Skammelig av Taaje. Har tydelig løyet. Blir kvalm.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2021

Post by ZuperEngR »

Utdrag fra en sak på nettavisa til Sogn avis torsdag kveld:

Sogndal avviser at dei er samde med klubb om overgang for toppscorar Kristoffer (24)

(...)

– Me har fått henvendelsar på Kristoffer frå dei (HamKam), men det er ikkje meir konkret enn det. Der ligg saka, seier Flo til Sogn Avis.

Om klubben er open for å selja mannen som scora 17 seriemål førre sesong, svarar han slik:

– Det vil eg ikkje kommentera. Kristoffer er ein spelar som var toneangivande i fjor, og me forheld oss til kva interessa i markedet er. Så tek me det fortløpande. Han er med oss, og den interessa som er der har ikkje blitt konkretisert.

(...)

– Er HamKam interessant for deg?

– Det har eg ikkje noko svar på no. Eg trivst veldig godt i Sogndal, og har god utvikling her.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2021

Post by artigas »

Har jeg forstått det rett: taaje ber om å få gå, og klubben slipper han gratis fordi de har forståelse for at han vil trappe ned pga studier, og sier da på en måte fra seg muligheten til å selge ham, og så går han til en konkurrent som har kjempa for kvalik i Obos i to år nå? Hadde kamma visst det så skulle de jo kunne solgt ham dit? Eller er det noe jeg har misforstått? Er ikke det gråsone mot svindel, (iallfall moralsk)?


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2021

Post by artigas »

artigas wrote: Fri Feb 19, 2021 8:40 pm Har jeg forstått det rett: taaje ber om å få gå, og klubben slipper han gratis fordi de har forståelse for at han vil trappe ned pga studier, og sier da på en måte fra seg muligheten til å selge ham, og så går han til en konkurrent som har kjempa for kvalik i Obos i to år nå? Hadde kamma visst det så skulle de jo kunne solgt ham dit? Eller er det noe jeg har misforstått? Er ikke det gråsone mot svindel, (iallfall moralsk)?
Sorry, ser nå at de har lagt igjen noe penger for ham. Lurt av Olsen.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2021

Post by Gjendineggen »

Ser ikke noe galt med overgangen med Taaje. Olsen var lur og tok sine forhåndsregler. Flott at vi ikke ga Taaje tillit, og terminerte kontrakten. Det hadde tydeligvis ikke gått bra.


Post Reply