Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

Bergersen synes utgangspunktet er langt bedre enn i fjor.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/%E2%80% ... gangspunkt

Utelukkende positivt hvis vi får "satt" laget til seriestart.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
pedero
Posts: 5
Joined: Fri Jan 22, 2016 1:22 pm

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by pedero »

Har du en liste over spillere som er klare pr dags dato?


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Tipper Rewk har en fin oversikt over dette.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

pedero wrote:Har du en liste over spillere som er klare pr dags dato?

Keepere: Emil Holst, Lars Jendal

Forsvar: Tobias Ødegård, John Anders Rise, Nicolas Michelson, Aleksander Woo Enger, Syver Karlsen, Truls Jevne Hagen, Francois Yabre, Marius Bratberg Lund

Midtbane/angrep: Rytis Leliuga, Christopher Mbamba, Franck Semou, Henrik Lehne Olsen, Saihou Jagne, Mikkel Gran Frankmo, Mathias Aasand Pedersen, Valentin Blaka, Ivar Sollie Rønning, Ove Lønning Solvang, Simen Bolkan Nordli

Totalt: 21 spillere

Ut: Kristoffer Hagen (Danmark), Kristian Eriksen (Dala), Aziz Idris (?), Daniel Bekkevold (Løten), Fredrik Sjølstad (Hødd)

Ikke avklart:
Bajram Ajeti, Osei Kwaku Oviasu, Adnan Haidar


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Corrales »

Er selvfølgelig enig i at utgangspunktet i forhold til antall spillere ser bedre ut i år enn i fjor. Dette er selvfølgelig av stor betydning i forhold til kvalitet på trening gjennom vinteren. Ham Kam bør således stå bedre rustet fysisk til sesongstart enn hva som var tilfellet i fjor.

Må likevel si at jeg har tildels sterke reservasjoner om hvorvidt dagens Ham Kam stall faktisk holder mål. Jeg er heller slett ikke overbevist om at kvaliteten på spillerne er noe særlig bedre enn den var i fjor. Ajeti ryktes i disse dager bort til Asker (?), samtidig som Sjølstad har forsvunnet til Hødd. Dette var etter min mening Ham Kams to klart beste spillere i fjor med god margin. Spesielt Ajeti var meget god. Selv om man har noen spennende tilvekster så er jeg langt i fra overbevist om at disse vil gjøre noen særlig bedre jobb enn de som spilte der i fjor. Jagne er eksempelvis en meget god spiller i 2.div, men det er også Ajeti. Sånn sett så ender man litt i 0 hvis han forsvinner.

Jeg håper Ham Kam har en del flere tilvekster som vil komme næmere sesongstart. Jeg ønsker meg personlig både en midtbanespiller og en spiss av høyt 2.div nivå. Disse må ventelig bli eksternt finanisert. Håper forøvrig også at det heller kommer 2 ordentlig gode inn enn 4 middels gode. Bredde er i grunn ganske oppskrytt. Man finner veldig mange spillere som er på ca samme nivå (også i egen juniorstall), men få spillere som virkelig vil tilføre laget noe.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote:Er selvfølgelig enig i at utgangspunktet i forhold til antall spillere ser bedre ut i år enn i fjor. Dette er selvfølgelig av stor betydning i forhold til kvalitet på trening gjennom vinteren. Ham Kam bør således stå bedre rustet fysisk til sesongstart enn hva som var tilfellet i fjor.

Må likevel si at jeg har tildels sterke reservasjoner om hvorvidt dagens Ham Kam stall faktisk holder mål. Jeg er heller slett ikke overbevist om at kvaliteten på spillerne er noe særlig bedre enn den var i fjor. Ajeti ryktes i disse dager bort til Asker (?), samtidig som Sjølstad har forsvunnet til Hødd. Dette var etter min mening Ham Kams to klart beste spillere i fjor med god margin. Spesielt Ajeti var meget god. Selv om man har noen spennende tilvekster så er jeg langt i fra overbevist om at disse vil gjøre noen særlig bedre jobb enn de som spilte der i fjor. Jagne er eksempelvis en meget god spiller i 2.div, men det er også Ajeti. Sånn sett så ender man litt i 0 hvis han forsvinner.

Jeg håper Ham Kam har en del flere tilvekster som vil komme næmere sesongstart. Jeg ønsker meg personlig både en midtbanespiller og en spiss av høyt 2.div nivå. Disse må ventelig bli eksternt finanisert. Håper forøvrig også at det heller kommer 2 ordentlig gode inn enn 4 middels gode. Bredde er i grunn ganske oppskrytt. Man finner veldig mange spillere som er på ca samme nivå (også i egen juniorstall), men få spillere som virkelig vil tilføre laget noe.
"Bredde er oppskrytt" virket det som man tenkte i 2014 også da man hentet Pekka, Sylling Olsen og Psyché. Gikk sånn passe det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

Neida, litt flåsete der. Egentlig enig med deg. Trenger 2 klassespillere før vi kan kalle oss en klar opprykkskandidat. Heldigvis er avdelingen meget svak, men med et Elverum og Byåsen som ikke virker spesielt svekket fra fjoråret. Tror det blir våre sterkeste konkurrenter.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Heis »

Håper for all del at det planlegges for en viss slitasje i troppen. Hver gang man har prioritert tydelig på kvalitet, har det slått feil ut, og de spillerne som skulle være garantister for en god sportslig sesong har nesten alltid endt opp som enten konstant skadet eller har underprestert grusomt. Jeg håper man har økonomi nå til å kunne holde et øye både på kvalitet og på kvantitet, men ønsker på ingen måte at man skal radbrekke klubben for å få inn en gamling med merittliste.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Jeg slenger meg på de som er skeptiske til om laget er sterkt nok. Jeg mener også at det trengs et par tilskudd til i troppen for at vi virkelig skal se ut som et opprykkslag på papiret. Tror ikke vi får noen spillere med erfaring før tidligst slutten av feb-mars, da flere som ikke har funnet klubber på et høyere nivå begynner å bli desperate etter å finne seg arbeidsgiver.

Uansett, så kan et lag uten profiler gjøre det godt om systemet fungerer. Om spillerne er de riktige typene og klikker bra sammen. Dette er jo også noe Kenta ser etter da han plukker spillere.


Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Dropkick »

Helt enig med Corrales i at laget ikke virker forsterka på noen som helst måte. Bedre enn i Januar i fjor, men det skulle da også veldig lite til...
Hverken Ajeti, Oviasu eller Haidar får nytt kontraktsforslag fra Ham-Kam, og jeg mener fremdeles det er alt for mange små spillere. Og sjøl om avdelinga vår er dårlig, så er den ganske så jevn, og det er fremdeles de samme laga vi sleit mye med i fjor. Jeg kan ikke helt se hvorfor vi nå plutselig skulle være så gode at vi slår alle sammen, da vi så definitivt ikke gjorde det i fjor. Hovedsaklig på bortebane. Jøssameg så mange poeng vi ikke var gode nok til å ta med oss hjem i fjor!

Blir spennende med treningskampene, vi burde gjøre det brukbart mot alle sammen om vi skal ha håp om å rykke opp.


Post Reply