Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Spillere, kamper, overganger etc.
Heis
Site Admin
Posts: 263
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Heis »

Det står i HA i dag at stallen er satt og at det ikke blir flere overganger. Det ble tatt forbehold om nye langtidsskader, men da måtte i tilfelle ekstern hjelp til for å få til nye overganger. Det ser ut til at vi blir relativt avhengige av at unggutta presterer igjen.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Corrales »

Etter min oppfatning er vi minst en solid offensiv forsterkning unna å være oppryksfavoritt. Samtidig må likevel det viktigste fokuset være å drive det sportslige etter de økonomiske rammene man har. Hvis man ikke har mer penger å bruke på spillere så bør man selvfølgelig heller ikke hente inn flere. Synes likevel man likevel med fordel kunne formulert seg slik at man i utgangspunktet ønsket en offensiv spiller til, men at dette var avhengig av ekstern finansiering (og at dette behovet ikke var betinget av langtidsskade).

Skal man være med i opprykkskampen er man etter mitt syn avhengig av at de fleste seniorspillerne holder seg skadefri (noe som ikke virker spesielt lovende mtp oppkjøringen) samt at ungutta har tatt noen steg siden i fjor. Det siste har jeg absolutt tro på! Det positive mtp opprykk er at de virker som om veldig mange av lagene har hatt sitt å stri med i vinter. Nivået i avdelingen blir antagelig ikke spesielt høyt, noe som absolutt vil være til Kamma sin fordel.


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by GSP »

Jeg tror nok dette utspillet handler litt om å vise eventuelle samarbeidspartnere som sitter på gjerdet at klubben faktisk ikke bruker penger de ikke har. Som sponsor ville nok jeg også vært forsiktig i samarbeidet med HamKam, og da er det viktig at klubben viser at de tar ansvar. Så skal man ikke se bort i fra at det finnes enkelte privatpersoner som ønsker HamKam opp, og som ser et sånt utspill som en invitasjon til å bidra økonomisk hvis det skulle dukke opp rett type spiller.

Laget blir vel seende omtrent sånn ut:

Holst
Hagen - Yabre - Ødegaard - Rise
Hagen - Semou
Mbamba - Sollie Rønning - Rytis/Blaka
CH

Det betyr at spillere som Mikkel Frankmo, Niko, Henrik Lehne Olsen og Syver Karlsen kommer til å spiller mye. Sannsynligvis vil vi se en del til Simen Bolkan Nordli også. I tillegg kan nok en spiller som Marius Brattberg Lund også få spilletid, avhengig av evt skader på de etablerte. For meg er det ekstremt viktig at Bergersen til enhver tid viser spillerne sine at det ikke er noe klippekort på A-laget. Spiller Tobias dårlig over flere kamper, rett inn med Syver Karlsen. Fortsetter Rytis å jukse i det defensive arbeidet, inn med Nordli, Niko eller Henrik. De etablerte spillerne kan ikke få lov å føle at plassen på laget er trygg, de må føle at de alltid trenger å levere, samtidig som de unge spillerne må føle seg som faktiske alternativer og ikke bare være aktuelle når andre er skada.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

Tipper det kommer inn minst en spiller til, enten like før seriestart eller like etter. Vi trenger utvilsomt en offensiv spiller til som kan gå rett inn på laget.

Det ryktes at man leter etter lokale, rimelige spillere som kan være med å heve standarden på treninger og avlaste de beste juniorene på rekruttlaget. Kan bli mye for de med reising og kamper med a-laget, rekruttlaget og spill i interkrets. Det er jo også et poeng å holde seg i 3.div og interkretsen i år.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by GSP »

Quadrophenia wrote:
Det ryktes at man leter etter lokale, rimelige spillere som kan være med å heve standarden på treninger og avlaste de beste juniorene på rekruttlaget. Kan bli mye for de med reising og kamper med a-laget, rekruttlaget og spill i interkrets. Det er jo også et poeng å holde seg i 3.div og interkretsen i år.
Derfor syns jeg man burde gjort mer for å beholde en spiller som Kristian Eriksen. Burde vært fast kaptein på andrelaget, i stedet for at vi nå skal ut å hente lokale spillere for å fylle opp rett før sesongstart. Ingen tvil om at det er fornuftig å utvide stallen for 3. divisjonslaget, så får vi håpe de får napp hos noen som både er fornøyd med 3. divisjon og kan bidra på trening. I fjor hadde vi tre spillere inne på 3. divisjonslaget, kun én av disse er med videre.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

GSP wrote:
Quadrophenia wrote:
Det ryktes at man leter etter lokale, rimelige spillere som kan være med å heve standarden på treninger og avlaste de beste juniorene på rekruttlaget. Kan bli mye for de med reising og kamper med a-laget, rekruttlaget og spill i interkrets. Det er jo også et poeng å holde seg i 3.div og interkretsen i år.
Derfor syns jeg man burde gjort mer for å beholde en spiller som Kristian Eriksen. Burde vært fast kaptein på andrelaget, i stedet for at vi nå skal ut å hente lokale spillere for å fylle opp rett før sesongstart. Ingen tvil om at det er fornuftig å utvide stallen for 3. divisjonslaget, så får vi håpe de får napp hos noen som både er fornøyd med 3. divisjon og kan bidra på trening. I fjor hadde vi tre spillere inne på 3. divisjonslaget, kun én av disse er med videre.
Nå så ikke jeg mye andrelagskamper ifjor, men jeg så endel på a-laget og når han fikk sjansen der synes jeg Kristian Eriksen var såpass svak at jeg har vanskeligheter med å se han være spesielt toneangivende på rekruttlaget (på tross av stor nivåforskjell mellom 2. og 3.div). Da han er ferdig med juniorårene synes jeg det var riktig å tilby han, noe jeg regner med, var en moderat lønn i klubben. Da han da sier nei og vil heller signere for Dala (der han sikkert fikk langt mer penger) tenker jeg at det er helt greit. At han er glad i Ham-Kam og banden og har innsats på banen og treninger holder ikke synes jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Corrales »

Dere som følger med på treninger osv daglig: Lenge til Semou og Rønning er spilleklare? Mbemba trenger vel trolig litt lengre tid vil jeg anta.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Semou spilte en halvtime mot Ull/Kisa i dag. Rønning har fått et tilbakeslag på skaden, så er ute et par uker til.


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Nå så ikke jeg mye andrelagskamper ifjor, men jeg så endel på a-laget og når han fikk sjansen der synes jeg Kristian Eriksen var såpass svak at jeg har vanskeligheter med å se han være spesielt toneangivende på rekruttlaget (på tross av stor nivåforskjell mellom 2. og 3.div). Da han er ferdig med juniorårene synes jeg det var riktig å tilby han, noe jeg regner med, var en moderat lønn i klubben. Da han da sier nei og vil heller signere for Dala (der han sikkert fikk langt mer penger) tenker jeg at det er helt greit. At han er glad i Ham-Kam og banden og har innsats på banen og treninger holder ikke synes jeg.
Det handler litt om at det faktisk ikke finnes spillere lokalt, sånn jeg ser det, som er spesielt mye bedre enn Eriksen i 3. divisjon. Hvis man nå skal ut å hente spillere syns jeg det er litt korttenkt å slippe han i vinter. Han tjener nok ikke veldig mye i Dala heller, men det er klart, finner trenerteamet lokale, gode, spillere som er villig til å spille gratis for 2. laget så for all del. Uansett, gutten er i Dala, og sånn er det :twisted:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Ivar Sollie Rønning var tilbake i trening i dag og kan fort få noen minutter mot Elverum. Ser mye bedre ut på skadefronten nå.


Post Reply