Treningskamper 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Treningskamper 2021

Post by Quadrophenia »

Første treningskamp gjennomført i går. Litt vanskelig å se om Strømmen var fryktelig svake eller om Kamma var fryktelig solide. Synes tempoet så høyere ut enn i internkampen forrige fredag ihvertfall.

Veldig flott mål av Kristian Eriksen og morsomt med målpoeng av 15-årige Faraas. Synes høyresiden med Kurucay, Melga og Eriksen var veldig dynamisk og skapende. Også imponert av Arzani. Godt gjort å utmerke seg i det kaoset som ble etter alle byttene.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Treningskamper 2021

Post by Kamma »

4-0 til pause på Raufoss. Har vi kasta bort en treningsomgang her nå? Det må være forferdelig for selvtilliten å bli så rundspilt uten å ha vært i nærheten selv. En annen ting jeg undres over er om bredden i troppen god nok?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2021

Post by Quadrophenia »

Blir ikke så bekymret nå. De har vel satt en førsteellver i år, men nå spilte de med en nykomponert gjeng med svært lite rutine. Den sentrale midtbanen med Van Van og Sildnes har gode individuelle ferdigheter, men veldig lite å bidra med defensivt. Da blir det vanskelig for forsvarstreeren, som vel hadde en snittalder på 19 år.

Tungt å tape, men tror ikke spillernes psyke er så skjør at selvtilliten forsvinner helt av en dårlig opplevelse i en treningskamp. Da blir det nok vanskelig å delta i toppfotballen, desverre.

Bra vi vinner etter at a-laget tar over og bra med nok et Enkerud-mål.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Kammaforfaen
Posts: 9
Joined: Wed Jul 22, 2020 1:30 pm
Been thanked: 7 times

Re: Treningskamper 2021

Post by Kammaforfaen »

I likhet med Q liker jeg ikke å legge for mye vekt på treningskamper. Men denne første omgangen var mildt sagt sjokkerende. Jeg telte fire skudd i treverket, fire baklengs og et par andre sjanser misbrukt. Et tosifret store sjanser imot i løpet av en omgang mot et Raufoss-lag som sannsynligvis ville slitt med å holde seg i divisjonen. Det kunne fint stått 0-7 halvveis, og jeg trodde nesten ikke det jeg så for å være helt ærlig.

Det skal sies at kamma stilte et b-preget lag, men vi MÅ kunne forvente mye mer av mange av de som sannsynligvis skal spille annenfiolin i år. Dette er spillere som tross alt har a-kontrakt og er et fullverdig medlem av a-stallen. Til sammenlikning stilte kamma med flere juniorer samtidig (uten a-kontrakt) i flere seriekamper i obos høsten 2014 - og dette var fra et svakt juniorlag som ikke var i Interkrets-serien engang, tror jeg.

På den positive siden vant de mer erfarne vi 1-0, og vi unngikk skader. Spillerne og trenerteamet fikk seg en stor vekker. Det bør også samtidig bekymre. Jeg er glad Rekdal unnlot å skjelle ut folka i pausa. Da er det heller bedre med en konstruktiv prat på feltet dagen derpå for å forklare hva som faktisk kreves av en spiller som skal få lov til å tre på seg den grønnhvite drakta.

Trist med brudd på Faraas forresten, men håper ungdomskole-gutten kommer sterkere tilbake!

Kamma for faen!


sawhill
Posts: 11
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:27 pm
Has thanked: 1 time

Re: Treningskamper 2021

Post by sawhill »

Blir det treningskamp mot Ullkisa i morra, onsdag 28? Dersom, sendes kampen på HaTv?


GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Treningskamper 2021

Post by GSP »

Vises ikke noe sted, Ull/Kisa har visst satt det som betingelse...

Sier som Michael Krohn; "jeg tror jeg er no" :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Treningskamper 2021

Post by mr.fixit »

Synd at kampen ikke ble filmet. Var noen meget gode angrep der. Godt for Kvernstuen å få en god følelse også vil jeg tro. Viktig å ha litt konkurranse på spissplassen der


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2021

Post by Corrales »

Noe info om hvorfor Alegre og Strømnes ikke spilte? En allerede tynn stall trenger ikke skader.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2021

Post by Quadrophenia »

Småskader bare. Man vil ikke ta sjanser med de. Ville nok spilt om det var serierunde.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2021

Post by Quadrophenia »

Kamma spiller treningskamp mot Lsk idag kl.13. Veldig reservepreget lag fra start. Artig at 15-årige Kristiansen starter.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply