KFUM - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

KFUM - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Seriestarten er unnagjort og det venter en ny tøff oppgave, nemlig KFUM borte. De tre siste sesongene har vi varierende resultater mot Kåffa på Ekeberg. I fjor ble det uavgjort etter at Taaje putta for oss. Året før tapte vi 2-0 i en reell overkjøring. Det var ikke artig. I 2017 vant vi 3-1 der blant annet Naglestad hadde putta på et frispark fra det som føltes som 50 meter. https://twitter.com/HamKamUKontekst/sta ... 43105?s=20

Dette er historie nå og kampen i morra spilles ikke engang på Ekeberg, men Intillity. KFUM skal nemlig bygge ny stadion (til hvilke tilskuere da?). I serieåpningen klarte de 1-1 borte mot Jerv på en humpete gressbane i Grimstad. Det tror jeg de var fornøyd med.

Av kjente spillere for oss kan man nevne Sortevik, som er den store offensive drivkraften. Uten han er de et helt annet lag. Han spilte 81 minutter mot Jerv så han virker å være i godt slag. Blir det en interessant duell på midten mellom han og Skjærvik mon tro? Ellers kan man også nevne Jesper Taaje. Taaje er nok veldig glad for at kampen spilles uten publikum etter måten han forlot Kamma i vinter. Men han er en mann vi må være oppmerksomme på, spesielt på defensiv dødball.

For vår del er det ingen nye skader, utifra hva jeg har hørt. Det blir interessant å se om Alegre starter etter den svake prestasjonen sist og hvordan han isåfall gjør det. Ellers gjorde jo Berisha det svært bra etter at han kom inn sist. Starter han denne kampen?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by Orrhanan »

Faye, Kurucay, Strømnes, Alegre, Melga, Eriksen, Skjærvik, Bjørlo, Lindkvist, Berisha, Enkerud

Dette laget ble drilla igår, ifølge HA. Onsrud ute altså. Dette blir en spennende kamp.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by kammaguttioslo »

Herlig!

Deilig å vinne fotballkamper, være best og styre spiler. Fra å være smågutter og vaksinert mot å avgjøre kamper, rakne og slippe inn mål på slutten tidligere, så holder vi nå holder vi hodet kaldt og rolig (med stor fare for å jinxe) :lol:


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by antevitaic »

Det er litt skummelt å leggja seg slik bakpå, men så lenge organiseringa og intensiteten er slik som dei to første kampane, så fungerer det! Tavakoli svært nære ein gong, og ein sjanse til Sortevik, elles fint lite. Fin start på sesongen, godt å få involvert Arzani og Opsahl tidleg. Liker kynismen, og drøyinga til Melgalvis og Faye Lund m.fl. Eg synes òg det er ein fin balanse mellom å pælma ballen vekk når ein må, og spela framover langs bakken når ein kan.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by BVegard »

antevitaic wrote: Wed May 19, 2021 9:21 pm Det er litt skummelt å leggja seg slik bakpå, men så lenge organiseringa og intensiteten er slik som dei to første kampane, så fungerer det! Tavakoli svært nære ein gong, og ein sjanse til Sortevik, elles fint lite. Fin start på sesongen, godt å få involvert Arzani og Opsahl tidleg. Liker kynismen, og drøyinga til Melgalvis og Faye Lund m.fl. Eg synes òg det er ein fin balanse mellom å pælma ballen vekk når ein må, og spela framover langs bakken når ein kan.
Etter serieåpningen som gikk til helvete i fjor, så fikk jeg i ryggmargen at jeg ikke orket å se slutten på kampene. Når uret viste 85 minutter måtte jeg plutselig rydde på kjøkkenet eller sette på en klesvask for jeg orket ikke å se den nedturen gang på gang. Jeg har ikke samme feelingen i år, jeg synes laget virker tryggere og mer kyniske når de står med ryggen mot veggen. Ingenting gleder mer enn det! Sånn sett var gårsdagen bedre enn mot S-B, det er viktigere å være trygge bakover enn å spille festfotball. Er det ikke et sitat som går omtrent som "Et godt angrep vinner kamper, et godt forsvar vinner titler?"


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Tror presshøyden i går er ren taktikk. Vi lot Kåffa ha mye ball, men presset de ut på kanten slik at de måtte legge innlegg. Der glapp det i markeringen ved ett tilfelle, men ellers hadde vi bra kontroll. Offensivt skaper vi lite og vi har veldig lite av det gode høyre presset som skapte mye brudd mot Blink. Kanskje fordi Kåffa er så gode til å spille gjennom dette vanligvis..?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by Top Dog »

Og FY så deilig det var å se en bitter Sortevik i intervju etter match. Grein over at de hadde slått oss om de hadde vært like effektive, de var egentlig det beste laget og måla våre var bare flaks. Ble en bitter Campari til ære for Sortevik i HamKam-drammen i går.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by antevitaic »

Etter serieåpningen som gikk til helvete i fjor, så fikk jeg i ryggmargen at jeg ikke orket å se slutten på kampene. Når uret viste 85 minutter måtte jeg plutselig rydde på kjøkkenet eller sette på en klesvask for jeg orket ikke å se den nedturen gang på gang. Jeg har ikke samme feelingen i år, jeg synes laget virker tryggere og mer kyniske når de står med ryggen mot veggen. Ingenting gleder mer enn det! Sånn sett var gårsdagen bedre enn mot S-B, det er viktigere å være trygge bakover enn å spille festfotball. Er det ikke et sitat som går omtrent som "Et godt angrep vinner kamper, et godt forsvar vinner titler?"
[/quote]


-Einig, mykje tryggare no. 'Festfotball' er elles eit begrep eg ikkje liker, og får vera forbeholdt andre lag. Trur Olsen og Reka er einige, iallfall tyder det at dei fekk inn Faye Lund og gambla på spissplassen på det. Bra det ikkje blei omvendt!


Post Reply