Treningskamper 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2022

Post by Quadrophenia »

Ja, dette var slappe greier. Heldigvis en stund til seriestart fortsatt. Nå vet vi hvor lista ligger. Bare å jobbe enda hardere!

Skal ikke unnskylde så mye, men sikkert ikke optimalt å spille kamp etter en knallhard treningsuke fulgt opp av to flyturer rett etter hverandre. Tydelig at vi også manglet Eriksen til å gå foran, men da får noen andre jaggu ta ansvar. Eriksen kommer garantert til å være ute med karantene i år så det må vi tåle.

Bjørlo var bra i presspillet og Dasken hadde noen bra initativ offensivt, men han er naken defensivt. Dunn og Sjølstad klarte seg også ok. Ellers veldig tynt idag.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2022

Post by Quadrophenia »

Et par poenger etter seier mot Tromsø.

- vi hever oss etter kampen mot Molde. Tromsø skaper ikke mye. Ingen stor kamp, men laget ser mer strukturert ut.

- Dunn er så klasse. Han minner meg om Alegre i treningskampene før opprykkssesongen i 2017. Kontroll på alt.

- Kirkevold er fortsatt ikke helt der, men langt bedre enn i de andre treningskampene. Ser lettere ut, bidrar til presspillet og kom til en sjanse etter å ha vendt bort en Tromsø-forsvarer enkelt.

- vi må tørre å stå høyt og presse i lengre perioder. Det gjorde vi i starten av andreomgang og da slet Tromsø

- Eriksen er faen så god. Olsen garanterer at han blir i Kamma i år. Jeg svelger hva som helst av kameler om det gjør at vi holder oss.

- Deilig å se Dent etter kamp. Går bort til 3-4 spillere og instruerer med stort engasjement.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Treningskamper 2022

Post by Kamma »

HamKam uten Eriksen kan bli et kjempetap. Han er helt avgjørende etter mitt syn slik laget ser ut nå.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Treningskamper 2022

Post by Gjendineggen »

Sterk seier mot VIF i dag. Som forventet har Vålerenga mest ball, men det er HamKam som skaper flest sjanser. Kunne fort ha scoret både fem og seks mål i dag. Skal sies at VIF skapte en del farligheter på slutten de også, men vi holder bra stand.

Er ingen tvil om at det skal løpes i år også.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2022

Post by Quadrophenia »

Småreservepreget oppgjør mellom Ham-Kam og Aafk igår. Jeg tok med meg følgende fra kampen:

- Jendal var god. Både med bena og hendene. Som Michelsen sa til corner: «vi er ikke bekymret om Hagen blir ute noen kamper»

- Faerron var mer usikker. Ikke bea inngripen ved målet til Aafk. Er muligens fortsatt ikke helt matchfit.

- Kongsro virker som en veldig bra eliteseriespiller. Trygg med ballen, stødig defensivt. Løper veldig mye. Likte det jeg så.

- Onsrud og Bjørlo vil begge veldig gjerne spille. Lyste innsats og kampvilje. Veldig bra assist av LO.

- Faraas er jaggu en 16-åring som er tøff i hodet. Løper og takler, dytter på motspillere som er et hode høyere, kjefter og dirigerer. Gjør seg absolutt ikke bort ferdighetsmessig heller. Artig å se.

- Mål-Pål med mål! Veldig enkelt, men mål er mål. I intervjuet etter kamp virker det veldig som han trives godt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply