TIL - HamKam

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

TIL - HamKam

Post by anonymous1918 »

Ny mulighet til 3 poeng når gutta drar til Tromsø til helga. Jeg tenker at Tromsø er et av lagene vi må ta poeng fra hvis vi skal holde oss unna bunnstriden.

«Gauteball» venter, så jeg regner med TIL kommer til å ha ballen 60% av kampen, mens vi kommer til å ligge kompakt og ta kontringene. Sjanser får vi, så nøkkelen her er å holde tett bakover først og fremst. Moses var en OK spiller for oss, men han virker nå som en decent eliteseriespiller. Han må vi passe på. Samtidig må Yttergård Jensen ikke få tid og rom til å gjøre det han er best på. Tror vi må tråkke på litt tær og sette ut albuene mot dette fintspillende laget hvis vi skal få dem ut av rytmen. Et lag som maler på dersom de får lov.

Mitt tips: 1-2 til kameratene


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: TIL - HamKam

Post by Top Dog »

Min evige kjepphest ble bevist igjen første serierunde for TIL: Moses er en god spiss på alle måter, men mangler en ting, og det er få ballen i nettet. Han må jo ha en sjuk xG vs mål differanse. Det var regla hos oss og stort sett hele forrige sesong (kanskje med unntak midtveis mener jeg å huske). Blir spennende å se hvor mye kamma klarer å holde unna av Moses og det ballbesittende Tromsø-laget.

Nå som jeg har skrevet det her kan man forøvrig banne på at Moses putter 2...


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: TIL - HamKam

Post by antevitaic »

Blei imponert over samspelet på topp sist med Kirkevold, Eriksen og Enkerud. Visst det spelet sit òg i dag, er det gode moglegheiter for poeng, tilmed siger. Tipper det blir meir ein tolmodsprøve. Håpar Hamkam greier å pressa eindel høgt òg, og ikkje berre falla lavt og bli for komfortable med det...

Tipper 1-1 og at me lyt venta på første 3-poengar.


kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: TIL - HamKam

Post by kimpi »

Kirkevold er god. Var veldig bra sist, godt å se han fikk åpnet målkontoen


Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: TIL - HamKam

Post by Kamma »

Dette synes jeg var syltynn suppe, både offensivt og defensivt.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: TIL - HamKam

Post by anonymous1918 »

Rett og slett en veldig svak kamp mot et middelmådig TIL. Selv de enkleste pasningene fikk vi ikke til i dag. Mistet tellingen på antall feilpasninger i første omgang… Hagens tabbe kostet oss 1 poeng, men vi hadde ikke fortjent det ene poenget heller. Et langt steg tilbake fra serieåpningen.

Det eneste positive er at Kirkevold fikk åpnet målkontoen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: TIL - HamKam

Post by Quadrophenia »

Trist kamp. Slurvete og lite fokusert. Opsahl var god i 2. og Kirka fikk åpnet målkontoen. Må heve oss mot Sandefjord neste helg og det tror jeg vi gjør!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: TIL - HamKam

Post by Heis »

Vi hadde grei bris i ryggen i hele fjor. Nå kommer det sur motvind i andre runde med den uheldige missen fra Hagen. Synes ikke prestasjonen var så krise som noen skriver, men mye 50-50 som går imot både på dueller, involveringer og dommeravgjørelser. Blir mye start og stopp uten at jeg syntes det var helt nødvendig i alle fall. Hagen virker stødig, og jeg tror ikke han gjør det der noe oftere enn de fleste andre keepere rundt dette nivået. Han kommer tilbake neste helg.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: TIL - HamKam

Post by anonymous1918 »

Enig med Heis angående Hagen. Han har vel knapt gjort en feil siden han kom, så det "måtte" jo skje noe før eller senere. Full tiltro han og jeg er sikker på at han slår tilbake. Det som irriterer meg mest er hvor upresise vi var i pasningsspillet da vi hadde muligheten til å etablere spill eller kontre.


kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: TIL - HamKam

Post by kimpi »

Kirkevold var bra i første, tror han vil være like avgjørende som Eriksen ift å unngå nedrykk. Eriksen og Enkerud får ikke til så mye i dag. Har ikke lest hvorfor Dunn ble byttet ut, synes han var bra. Ellers mye rot i forsvar. Midtbanen hopper vi over, etablerer aldri noe spill. Tromsø var ganske tannløse de også, var ikke mye redd under kampen. Kunne sånn sett gått begge veier. Dommeren blåste feil vei hele tiden.

Det som bekymrer meg litt er at vi ser så svake ut defensivt i år. Blir ikke så moro mot topp 5 som klarer å utnytte det bedre.


Post Reply