KBK-Kamma, 4. serierunde

Spillere, kamper, overganger etc.
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by Top Dog »

Søndag møter Kamma et så langt sjokkerende svakt KBK. De har tapt mot både aalesund og jerv i tillegg til S08. Selv om jeg har forventa at de skal rykke ned i et par år nå, ser de svakere ut enn på lenge. Kristiansund stadion har tidvis vært et fort, men det ble til slutt B på kupongen der oppe mot laget fra Østfold. Spent på om KBK vil heve seg, eller om dette endelig blir sesongen de ryker på huet og ræva ut av ES. Diop på midten og Muccoli på topp har scort KBKs to eneste mål denne sesongen, og begge kom på Kristiansund stadion. Mawa, som tidligere har spilt i Godset, har ikke kommet i gang og ser rimelig kald ut. Backen Strand Nilsen leverte bra offensivt forrige sesong, og kan være en å være obs på.

Kamma på sin side heva seg betraktelig fra bortekampen mot Tromsø, hvor vi var svake både defensivt og offensivt. Offensivt kan det nevnes at vi gikk fra xG på .35 mot TIL, til 2.27 hjemme mot et riktignok svakt Sandefjord. Jeg tror mange undervurderer Tromsø denne sesongen også, og ett poeng borte på Alfheim hadde jeg vært fornøyd med. Håper Eriksen leverer målpoeng og er påskrudd til søndagen. Håper vi beholder flyten fra kampen mot Sandefjord.

Alt i alt holder jeg KBK som favoritter inn mot denne kampen. Jeg kan ikke fatte at de har blitt så mye svakere som resultatene tilsier, og Christian Michelsen er en dyktig trener. Forrige sesong vant KBK 10 av kampene på Kristiansund stadion, og kun 3 uavgjort og 2 tap, noe som plasserte dem på 3. plass på hjemmetabellen. Vesensforskjell mellom hjemme- og bortebane for Kamma så langt. KBK med kun ettmålstap, og holdt på å snu 0-3 til 3-3 mot S08 hjemme. NT gir 1.87 i odds på H, mot 3.95 på B i kampen.

PS: for oss som skal dit, noen som veit om det er en pub i Kristiansund Hamarsinger har tenkt seg på før kampen?


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by GSP »

Vi har avtalt med Hjørnet, så bussen tar turen dit før kamp :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by Quadrophenia »

Det her blir en ordentlig batalje. Kjemp som løver nå gutta.

Oddsen for utvisning er vel ganske lav også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by anonymous1918 »

Skulle vi ta tre poeng her så må jeg si at seriestarten er over all forventning. Jeg er også fornøyd med ett på en vanskelig bortebane, men KBK er i svak form. Den dårlige formen snur nok og typisk nok så skjer vel det i morra.. Jeg regner med de mobiliserer foran en kamp de selv nok mener de bør og skal vinne mot et nyopprykket lag.

Tips: 3-1 til hjemmelaget. Kirkevold scorer for oss. Her skal det ikke jinxes!


Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by Primus »

Da gjennomsnittshøyden i KBK virker å være to og en halv meter, så håper jeg vi ser Dunn tilbake i startelleveren, for å få inn litt mer fysikk. Utenom det håper jeg vi ser de samme fra start som mot Sandefjord.

Er fornøyd med ett poeng her, men mtp KBK sin form så er det ikke usannsynlig at alle tre poengene blir med hjem.


limetilaget
Posts: 19
Joined: Sat Apr 29, 2017 11:00 pm

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by limetilaget »

Etter uavgjort på Briskeby vinner Lillestrøm to kamper.
Etter 0-3 på Briskeby vinner Sandefjord 5-0 i Drammen!
Skal sikkert være forsiktig med å legge for mye I dette, men det bør i hvert fall tyde på at her bør det være mulig å ta poeng mot flere lag.
LSK virka fullstendig hjelpeløse i første omgang i serieåpninga, men hevet seg betraktelig i andre. Knuser så Jerv, som altså kom fra seier mot Godset. Etter stortap på Åråsen vinner så Jerv mot Kristiansund igjen.
Sandefjord var svake mot oss, så slår de altså Godset stort i dag. Tyder så langt på at serien kan bli veldig jevn, og at veien fra bunnsjikt til midten vil bli kort.
Hadde vært så deilig med tre poeng i morra.
God kamp!


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by antevitaic »

Eg likar Lønstad Onsrud godt, men det kan vera at dette er ein kamp for Oliver Sørensen. KBK har nokre spelarar som spring godt. Kan òg vera einig i at Julian Dunn kan passa godt mtp dødballar i mot. Elles er det berre å forsetja taktene framover med begge vingabackane i angrep og kombinasjonsspel mellom trioen framme.

Eitt liv, eitt lag, to fargar!


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by Gjøkenes konge »

Dette var jo jævlig pikkete


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by Gjøkenes konge »

Den var fuckings viktig ass


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: KBK-Kamma, 4. serierunde

Post by Gjendineggen »

Mulig jeg gikk glipp av noen tydeligere bilder i pausa, men den ballen kan da umulig ha vært inne? :D

Godt å se at vi hevet oss siste 10 i 1.omg. Starten car mildt sagt fryktelig. Der ser vi hva overgangen fra kunstgress til gress har å si i kamp. Kan ikke bruke en drøy halvtime i hver bortekamp for å tilpasse oss underlaget.


Post Reply