Mai - en nøkkelmåned?

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Mai - en nøkkelmåned?

Post by anonymous1918 »

Mai blir en travel måned med cupen oppi det hele.

Det skal spilles om 15 poeng. Vi bør ta minst 7. Da står vi med 12 poeng etter 9 kamper. Det gir et bra poengsnitt for et nyopprykket lag. Jeg tror 30 poeng er den magiske grensa denne sesongen, og det ville vært deilig når vi skriver juni med 21 kamper igjen å ta de siste 18 poengene på. Da skal vi klare å unngå kvalik. De siste to årene har lagene som har fått kvalikk 26 og 27 poeng. I 2019 var det 30 poeng, men laget som kom på 13.plass hadde også 30 poeng.

Etter Aalesund hjemme så møter vi VIF(b), RBK(h) og Viking(b) før vi avslutter med Odd hjemme. Vi bør ta 6 poeng mot Aafk og Odd hjemme, og så snappe ett poeng eller tre fra "topplagene". Det mest realistiske slik jeg ser det er poeng mot VIF og RBK. Viking i Stavanger er vel nesten umulig om dagen. De slo B/G senest i går og blir nok topp 3 i år.

Cupkampen mot Furnes kommer 3 dager etter VIF og 3 dager før RBK. Spillere som Jendal, Yakovenko, Sildnes, Bahiya, Gonstad, Faraas, Dasken, Nouri, Hernandez-Foster bør kunne hamle opp med Furnes. Jibril Antala er kanskje også aktuell vil jeg tro, uten at jeg kjenner til formen hans. Han er i hvertfall langt unna en kamptropp i eliteserien.

Hva tror folket?

PS! Dette er ikke en kamptråd for alle kampene, bare generell diskusjon med meninger og forventinger :)


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Mai - en nøkkelmåned?

Post by kammaguttioslo »

Generelt sett så savner jeg at vi klarer å spille vårt eget spill. Jeg synes det ble litt mye klink og dælj mot Kristiansund synes jeg. Kan vel ikke forvente at vi skal dominere i banespillet mot mange lag i denne divisjonen, så bør kanskje være fornøyd med poeng og ikke måten de kommer på? :o


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Mai - en nøkkelmåned?

Post by BVegard »

Jeg skal ikke mene så mye om dette, men hvis vi klarer å få 1.25 poeng i snitt er jeg ganske sikker på at minst Jerv og forhåpentligvis et par til kommer bak oss. Jerv har scoret 2 mål, og begge har endt opp i 1-0 seire. Denne uttellingen på scorede mål -> poeng kan umulig fortsette over tid.


Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Mai - en nøkkelmåned?

Post by Komigjenhamkam »

Sett en del kamper av forskjellige lag så langt denne sesongen og må ærlig innrømme at jeg ikke blir skremt av nivået. Nå er det jo tidlig i sesongen selvfølgelig, men har vanskeligheter for å se at lag som Sandefjord, Godset, Haugesund og Jerv kommer til å havne over oss på tabellen.

Men prestasjonene våres borte må forbedres. Blir ikke mange poeng borte hvis man spiller som man gjorde første 30’ mot Kristiansund. Men samtidig, kommet tilbake etter å ha ligget under både mot Tromsø og to ganger nå sist så skal ikke svartmale det helt.

Hva mai måned angår så tipper jeg at det blir mange jevne kamper, bortsett fra den mot Viking. Kommer til å få minst fem og max ti poeng. Håper på tosifra! :D


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Mai - en nøkkelmåned?

Post by Gjendineggen »

BVegard wrote: Tue Apr 26, 2022 5:42 pm Jeg skal ikke mene så mye om dette, men hvis vi klarer å få 1.25 poeng i snitt er jeg ganske sikker på at minst Jerv og forhåpentligvis et par til kommer bak oss. Jerv har scoret 2 mål, og begge har endt opp i 1-0 seire. Denne uttellingen på scorede mål -> poeng kan umulig fortsette over tid.
Samtidig så har vel vi scoret på 8/10 skudd på mål. Kan det fortsette? :D

Kommer til å bli jevnt, men jeg ser for meg at det finnes minst tre-fire lag som er svakere enn oss i Eliteserien i år. I tillegg tror jeg vi blir bedre spillemessig utover i sesongen.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Mai - en nøkkelmåned?

Post by Top Dog »

Fornøyd med april alt under ett. Kampen i Tromsø åpenbart unntak, og nedsablinga av Sandefjord (som tross alt står med to seire!) var deilig. Vi har 5 poeng, og har en del svake motstandere igjen. Godset (som kun har slått Haugesund) og Haugesund (som har 0 poeng) ser ut som klare nedrykkskandidater. Jerv og godset klør jeg meg i huet over, men jeg tipper at trenerne til godset ryker om ikke lenge. Spent på jerv, de har jo vært blytunge å se på, men å stå med to seire etter å ha skårt to mål totalt er jo en styrke det og. Spent på hvor lenge det vil vare dog. AaFK har imponert, ikke minst Grytebust bakerst, som gjorde at de nesten fikk med seg ett poeng borte mot viking.

Tror det blir viktig for mentalitet og momementum å ikke bli pissa på gjennom hele juli, så 3 poeng hjemme mot AaFK blir viktig før tre knallharde kamper.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Mai - en nøkkelmåned?

Post by anonymous1918 »

Da er mai over og vi står med kun fire poeng etter å ha tapt kun èn kamp. Noen sterke resultater og noen svake. Vi tar poeng der «ingen» forventer det, men taper poeng mot de vi skal slå. Vi er 3 poeng short for å holde poengtempoet som garantert holder oss oppe. Når det er sagt så skal lagene rundt oss møte de topplagene vi har tatt poeng mot og hverandre, så nå må vi begynne å bikke kamper i vår favør. Blir viktig mot Jerv. En vanskelig bortebane på naturgress mot et fysisk lag, men jeg har trua!


Post Reply