Ham-Kam - RBK

Spillere, kamper, overganger etc.
NittenAtten
Posts: 4
Joined: Sun May 22, 2022 12:17 pm
Has thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - RBK

Post by NittenAtten »

Gjendineggen wrote: Sun May 22, 2022 2:53 pm
NittenAtten wrote: Sun May 22, 2022 12:22 pm Apropos, hva faen driver Eriksen med?

Sier dette til avisen Nidaros:
https://twitter.com/emalmas/status/1528 ... j7eBQ&s=19

Og til VG sier han blant annet:
...Jeg hadde lyst til å prøve meg på et enda høyere nivå, og med enda litt bedre spillere rundt meg...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Or9Jy ... tmeldinger

Er det kun jeg som synes dette er rart eller hva tenker dere?
Det er rart ja. For meg fremstår Eriksen som uvitende og uintelligent på måten han uttaler seg til media. Derfor velger jeg å bedømme han kun ut fra prestasjonene på banen. Det er der han er viktigst, og jeg begynner å stille meg undrende til hvor viktig han egentlig er i garderoben.

Eriksen er en spiller med mye makt nå, og han føler nok at han kan si hva van vil. En eventuell reaksjon fra klubben, hjelper han jo bare å komme ett hakk nærmere "RBK-drømmen".
Syns det er rart å snakke ned lagKAMERATER på den måten.
Eriksen er en fantastisk fotballspiller, men han er nok ikke den skarpeste kniven i skuffen. Det har vi sett ved flere anledninger nå. Denna RBK-runkinga må ta slutt


Kamma for faen!
kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - RBK

Post by kimpi »

Med fare for å sutre litt, men synes Hagen har glippet litt for ofte i år. Mener han burde tatt dette målet også.

Ellers utrolig bra trøkk i kamma i dag


NittenAtten
Posts: 4
Joined: Sun May 22, 2022 12:17 pm
Has thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - RBK

Post by NittenAtten »

kimpi wrote: Sun May 22, 2022 8:39 pm Med fare for å sutre litt, men synes Hagen har glippet litt for ofte i år. Mener han burde tatt dette målet også.

Ellers utrolig bra trøkk i kamma i dag
Vi henger jo godt med og jeg mener vi skal klare minst et poeng her altså.
Men ja, det der er keepermat.


Kamma for faen!
NittenAtten
Posts: 4
Joined: Sun May 22, 2022 12:17 pm
Has thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - RBK

Post by NittenAtten »

FAEN.

Helt utrolig at vi ikke klarer å score.


Kamma for faen!
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Gjøkenes konge »

Vel, ikke tre poeng denne gangen heller. Det kan man naturligvis bekymre seg over, men i kveld velger jeg å fokusere på at RBK var totalt underlegne, vi er ubeseira på dem fem siste kampene, har positiv målforskjell og det eneste laget som har slått oss etter syv kamper er Tromsø (!).


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Heis »

Vi utklasser Rosenborg med med en del "andrevalg" på startlista og til og med tredjevalg på bana utover i kampen. Alle innbyttere med minst godkjent prestasjon. Dette var en lagoppstilling jeg så på med noe redsel før fløyta gikk, men samtlige viser seg verdig å kjempe for plasser på laget.

EDIT: Ser at Rekdal ikke tar Olsen i hånda etter kampen. Han har absolutt ingenting å være misfornøyd med Olsen for, men litt moro at han er såpass bitter sjøl.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by artigas »

Bra at vi har bedre bredde enn fryktet på benken. Alle byttene gjorde en god match.

RBK er jo en god keeper og fryktelig grått ellers.

Kommer snart en trepoenger til oss med det spillet her👍


StåhlOgBetong
Posts: 31
Joined: Fri Jan 07, 2022 10:18 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - RBK

Post by StåhlOgBetong »

Kjører jo over RBK i de fleste av 90+. Synd vi ikke vinner. Samme som mot Enga. Har nye spillere på banen som gjør det bra. Har fortsatt trua!


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Heis »

Rekdal er dønn ærlig mot media angående prestasjon etter kamp. Det er noe han er veldig god til uten at han henger ut noen, og noe han nok scora mange poeng for i HA i løpet av sin tid i klubben. Men nå trur jeg kanskje at vi skal se litt mer mot spillergruppa. Ja, det gikk trått en periode der vi lå an til nedrykk, men det spørs om ikke den jobben Rekdal tok over den gangen var ganske mye mer takknemlig enn den så ut. Spillergruppa presterer uke inn og uke ut og de virker minst like gode i år som i fjor. Vi har ei spillergruppe som har mentalitet og ferdigheter som er gode nok på detta nivået. Jeg tror nesten bare dem trengte litt trua på seg sjøl en periode.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Quadrophenia »

Bra kamp igår. Veldig bra kamp. Rosenborg-supportere er ute og skriver at de har aldri har sett laget sitt så svakt og at Kamma burde ha vunnet og selvskrytet er ubegrunnet, men man kommer igjen til den samme diskusjonen - var RBK såpass ræva, eller gjorde vi de ræva? Jeg bikker delvis mot det siste. De har jo utvilsomt enkeltspillere som har levert på et veldig høyt nivå tidligere, men igår skapte de knapt sjanser.

Det jeg likte veldig godt med kampen igår var at våre gode offensive perioder kom gjennom hele kampen. Det var ikke et kvarter her og der at vi skapte alt, men ny angrepsbølger gjennom hele kampen. Ineffektiviteten er noe beymringsverdig, men når vi skaper så mye som igår kommer det til å løsne tror jeg. Spesielt når vi får skuddbein som Kirkevold og Onsrud tilbake.

Andre gledelige punkter fra igår:

- Sildnes har tatt steg defensivt. Både igår og mot vif synes jeg han var god i presspillet og vant mange dueller. Er kanskje ikke like gjennombruddshissig på det her nivået, men kompenserer bra synes jeg.

- Enkerud er i sitt livs form. Fighter, dribler, skaper målsjanser og kommer til avslutninger. Bare en veldig god keeper gjør at han ikke får mål i går.

- Opsahl er så god. Virker som han tar steg hver uke. Hvor skal det her ende?

- innbytterne. Vi byttet langt tidligere enn mot vif igår og alle tre innbytterne klarte seg veldig bra synes jeg. Faraas er 16 år og mangler endel fysikk i dueller, men herregud så han løper og presser. Nouri er meget god offensivt og får en assist. Kampen mellom han og Kongsro er jevnere enn jeg trodde på forhånd. Og kanskje mest gledelig, Kobe Hernandez-Foster ser endelig ut som den spilleren jeg håpte på. Slet fælt fysisk i oppkjøringen og fikk knapt spille treningskamper, men igår viste han at han absolutt kan mestre det her nivået. Har en veldig fin venstrefot som slår harde, presise pasninger. Lå også bra defensivt.

Og nå har jeg ikke nevnt Kurucay, som var mesterlig igjen. Full kontroll på Noah Holm gjennom hele kampen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply