Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

Med det nivået Julian Gonstad har hatt for andrelag og juniorlag i år vil jeg tro han vil få flere minutter utover høsten. Vil ikke bli overrasket om han får starte noen kamper også, enten må han få muligheten på a-laget eller så må han lånes ut til en førstedivisjonsklubb.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
camaradas
Posts: 43
Joined: Sat Feb 04, 2023 1:27 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2023

Post by camaradas »

Bra man ser til afrikanske unge talenter. Er utvilsomt det som gir størst videresalgspotensiale. Håper virkelig at feks. Gonstad tar Faraas rolle som en egen unggutt med mye spilletid. Jeg synes det er rart å ikke hente flere i alderen 21-23. Samtidig så virker det som at vi har truffet godt på overgangene dette vinduet så alt i alt ganske fornøyd.


camaradas
Posts: 43
Joined: Sat Feb 04, 2023 1:27 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2023

Post by camaradas »

Var det mulig å se internkampen? Hvordan så isåfall prøvespilleren ut?


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

I følge Corner-podcasten har vi prøvd oss på Dicko Eng i VIF. Det ble nei da VIF ikke ønsket å sende spillere til nedrykksrival.

Forsåvidt greit det ikke ble noe av. Ikke en spiller som har overbevist. Forsåvidt få i VIF som har det :lol:


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

anonymous1918 wrote: Tue Aug 29, 2023 12:55 pm I følge Corner-podcasten har vi prøvd oss på Dicko Eng i VIF. Det ble nei da VIF ikke ønsket å sende spillere til nedrykksrival.

Forsåvidt greit det ikke ble noe av. Ikke en spiller som har overbevist. Forsåvidt få i VIF som har det :lol:
Trenger ikke utvikle spillere for vif nei.

Jeg vil at det skjer noe jeg nå. En ving og et utviklingsprospekt. Snart stenger det her vinduet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
camaradas
Posts: 43
Joined: Sat Feb 04, 2023 1:27 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2023

Post by camaradas »

Stian de Wahl i nettavisen melder at Jónsson er klar. Medisinsk i morra


Gary Fuckface
Posts: 20
Joined: Mon Aug 07, 2023 2:31 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2023

Post by Gary Fuckface »

Med Jónsson, Mawa og Bjørlo inn og kun Faraas ut så er vi betraktelig styrket i forhold til hvordan det så ut før overgangsvinduet. Synes også at vi så langt også har kommet bedre ut av overgangsvinduet enn de andre lagene som ligger i bunnen.

Jeg skulle gjerne ha sett at det kom inn backup på stopperplass før vinduet stenger.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Gary Fuckface wrote: Wed Aug 30, 2023 6:17 am Med Jónsson, Mawa og Bjørlo inn og kun Faraas ut så er vi betraktelig styrket i forhold til hvordan det så ut før overgangsvinduet. Synes også at vi så langt også har kommet bedre ut av overgangsvinduet enn de andre lagene som ligger i bunnen.

Jeg skulle gjerne ha sett at det kom inn backup på stopperplass før vinduet stenger.
Jeg er enig. VI har fått langt flere strenger å spille på offensivt. Ari Jonsson ser ut som en smart spiller med en veldig bra skuddfot. Mawa har fysikk og fart. Bjørlo har en herlig intensitet og kreativitet på midten. Vi er definitivt styrket vil jeg si. Faraas hadde sikkert bidratt mer under høsten, men hadde jo ingen nøkkelrolle nå.

Jeg hadde også gjerne sett en stopper, men sånn markedet er nå ser det vanskelig ut å finne noen som holder et høyt nok nivå og som samtidig ikke koster skjorta og buksa. Men et eller to talenter, som kunne fases forsiktig inn under høsten hadde ikke vært meg imot.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gary Fuckface
Posts: 20
Joined: Mon Aug 07, 2023 2:31 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2023

Post by Gary Fuckface »

Enig i at det hadde vært lurt å tenke talenter på stopperplass. Ser at Skuseth, som var aktuell i vår, har gått til Ranheim. Kunne man ha gitt stopperne fra andrelaget, for eksempel Ring Voldhagen, en sjanse eller er de for langt unna nivået?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Gary Fuckface wrote: Wed Aug 30, 2023 11:38 am Enig i at det hadde vært lurt å tenke talenter på stopperplass. Ser at Skuseth, som var aktuell i vår, har gått til Ranheim. Kunne man ha gitt stopperne fra andrelaget, for eksempel Ring Voldhagen, en sjanse eller er de for langt unna nivået?
Ring Voldhagen er absolutt for langt unna nivået. Har en veldig bra fysikk og er hodesterk og målfarlig, men gjør utrolig mye merkelig i 3.divisjon. Ofte involvert i mål begge veier.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply