Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Kameratene tar turen over/rundt/gjennom Mjøsa for å møte Gjøvik-Lyn. Gjøvik-Lyn ligger på nest siste plass i sin 2.divisjonsavdeling. De mest kjente spillerne er Dag Alexander Olsen, Rocky Lekaj og George Gibson. Sistnevnte har 7 mål på 7 kamper i år og må passes på litt ekstra.

Her gjelder det samme som mot Bærum. Konsentrasjonen må være på topp og avslutningen må settes på mål. Jeg er mer nervøs enn jeg burde være, men tror og håper gutta fikser det her. Håper mange tar turen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brukernavn
Posts: 23
Joined: Wed Mar 22, 2023 11:52 am
Been thanked: 7 times

Re: Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by brukernavn »

Med atter en ny lagkonstellasjon drister jeg meg til å spå at det blir jevnspilt altfor lenge, og så blir det et eller annet "surt" (les: symptomatisk) mål imot. Kirkevold, som tidligere i sesongen har vist seg å være så avgjørende for det offensive spillet, ikke på benken engang. Det var i dag vi skulle spilt inn søndagens førsteellever mot et antatt svakere lag. I stedet blir det upresist relasjonelt, som om vi spiller mot et eliteserielag, og ingen egentlig progresjon.


brukernavn
Posts: 23
Joined: Wed Mar 22, 2023 11:52 am
Been thanked: 7 times

Re: Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by brukernavn »

Det er bare å takke temperaturen for at "andrelaget" vant komfortabelt. Neida. Men hvorvidt enkeltspilleres mål og tillit bidrar til progresjon i Eliteserien, er dog usikkert.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Perfekt gjennomført runde av Kamma.

Bruker minimalt med krefter. Endel får selvtillit og verdifulle minutter med ball i beina og vi går komfortabelt videre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brukernavn
Posts: 23
Joined: Wed Mar 22, 2023 11:52 am
Been thanked: 7 times

Re: Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by brukernavn »

Blir interessant å se hvor verdifullt det er for neste serierunde borte mot Brann, og hvilken førsteellever som mønstres.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by Gjendineggen »

På tide at Paul får starte en seriekamp nå. Han har stått på bra og gjort maks ut av kampformen sin hele tiden. Nå begynner det å ligne en som kan score mål mot bedre lag. Vært frisk i cupen òg i innhoppene sine i serien. Det må belønnes.

Solid kamp i dag fra de viktigste spillerne. Men også i dag får man en bekreftelse fra noen av de nest beste at de ikke holder et eliteserienivå. Synes kampen i dag ga veldig mange svar, faktisk. Eller rettere sagt - en bekreftelse på det man har sett tidligere.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Thu Jun 29, 2023 1:35 am Solid kamp i dag fra de viktigste spillerne. Men også i dag får man en bekreftelse fra noen av de nest beste at de ikke holder et eliteserienivå. Synes kampen i dag ga veldig mange svar, faktisk. Eller rettere sagt - en bekreftelse på det man har sett tidligere.
Hvem tenker du på da? Bjarnason syntes jeg var god i går. Samme med Nouri.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Thu Jun 29, 2023 8:27 am
Gjendineggen wrote: Thu Jun 29, 2023 1:35 am Solid kamp i dag fra de viktigste spillerne. Men også i dag får man en bekreftelse fra noen av de nest beste at de ikke holder et eliteserienivå. Synes kampen i dag ga veldig mange svar, faktisk. Eller rettere sagt - en bekreftelse på det man har sett tidligere.
Hvem tenker du på da? Bjarnason syntes jeg var god i går. Samme med Nouri.
Bjarnason blant annet, ja. Nå lider han riktignok av totalt mangel på selvtillit, men det har vel vært en mangel helt siden han flyttet til Norge. Så da nærmer man seg et tidspunkt hvor nivået han spiller på begynner å bli permanent. Han mistet blant annet ballen i første omgang som hadde blitt mål imot i serien. Han er for utrygg med ball. Virker å gå mye på fokus og konsentrasjon. Sørås bidrar ikke stort etter innhoppet. Nå er det riktig nok tidlig for han, og han er ung, men jeg er skeptisk. Nouri gjør forsåvidt en grei kamp og er slik sett ganske jevn og stabil, men er uansett bare backup.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Cupens 4.runde Gjøvik-Lyn - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Thu Jun 29, 2023 10:41 am
Quadrophenia wrote: Thu Jun 29, 2023 8:27 am
Gjendineggen wrote: Thu Jun 29, 2023 1:35 am Solid kamp i dag fra de viktigste spillerne. Men også i dag får man en bekreftelse fra noen av de nest beste at de ikke holder et eliteserienivå. Synes kampen i dag ga veldig mange svar, faktisk. Eller rettere sagt - en bekreftelse på det man har sett tidligere.
Hvem tenker du på da? Bjarnason syntes jeg var god i går. Samme med Nouri.
Bjarnason blant annet, ja. Nå lider han riktignok av totalt mangel på selvtillit, men det har vel vært en mangel helt siden han flyttet til Norge. Så da nærmer man seg et tidspunkt hvor nivået han spiller på begynner å bli permanent. Han mistet blant annet ballen i første omgang som hadde blitt mål imot i serien. Han er for utrygg med ball. Virker å gå mye på fokus og konsentrasjon. Sørås bidrar ikke stort etter innhoppet. Nå er det riktig nok tidlig for han, og han er ung, men jeg er skeptisk. Nouri gjør forsåvidt en grei kamp og er slik sett ganske jevn og stabil, men er uansett bare backup.
Ja, det er det som er greia med Bjarnason. Han har kvalitetene til en god stopper, men mangler selvtillit/trygghet/stabilitet. Koster pr litt for for mange poeng. Forøvrig interessant at de forsøkte Sjølstad til høyre og Opsahl sentralt igår. Interessant.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply