Ham-Kam - Glimt

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Ham-Kam - Glimt

Post by Heis »

Bra poeng i går. God innsats fra samtlige. Før runda hadde jeg tatt poenget, men etterpå føles det litt bittert.

Knutsen er smålig ute og klager på dommer og nedverdiger scoringa til Onsrud ved å påstå at den "likner den mot RBK" og antyder at man spekulerer i å spille rundt dommeren. Onsrud står bare i returrommet og ballen blir klarert dit av en glimt-spiller. Hvor dommeren står får være hans greie. Hvis det var en resultatrelevant dommeravgjørelse som var uklar må det i mine øyne bli frisparket som fører til 2-2. Der så kontakten veldig lett ut.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Glimt

Post by Quadrophenia »

Heis wrote: Mon Sep 04, 2023 11:22 am Bra poeng i går. God innsats fra samtlige. Før runda hadde jeg tatt poenget, men etterpå føles det litt bittert.

Knutsen er smålig ute og klager på dommer og nedverdiger scoringa til Onsrud ved å påstå at den "likner den mot RBK" og antyder at man spekulerer i å spille rundt dommeren. Onsrud står bare i returrommet og ballen blir klarert dit av en glimt-spiller. Hvor dommeren står får være hans greie. Hvis det var en resultatrelevant dommeravgjørelse som var uklar må det i mine øyne bli frisparket som fører til 2-2. Der så kontakten veldig lett ut.
Synes ikke et så ekstremt fokus på dommer etter poengtap tyder op en trener som har fokus på utvikling lengre. Merkelige uttalelser mtp at dommeren gjorde en helt grei innsats i går.

Jeg likte mye ved kampen igår. Bjarnasons heroiske innsats på streken x2, Kirkevold, som gjør som han vil, uavhengig av motstander, Bjørlos innhopp og cornere (må jo starte neste) og den kollektive kjemperviljen som får oss tilbake etter en marrerittstart på andreomgang.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brukernavn
Posts: 23
Joined: Wed Mar 22, 2023 11:52 am
Been thanked: 7 times

Re: Ham-Kam - Glimt

Post by brukernavn »

Ren nepotisme av NFF, som ikke straffer Knutsen. NFF hevder at Knutsen ikke angrep dommerens integritet, hvilket er pissprat, da Knutsen i følgende uttalelse ga uttrykk for at dommeren setter egen integritet høyest:

– Det går ikke an å kommunisere. Det er helt komplett umulig å kommunisere ute på banen, fordi det er en mann som er mye viktigere enn alle andre. Det er veldig sjelden jeg henger meg opp i dommerne, men det er en standard som ikke holder. Den viktigste mannen på banen er dommeren, slik jeg ser det, sa en tydelig irritert Glimt-trener.

Ikke overraskende at Toppdommerforeningen er overrasket over avgjørelsen, og krever full granskning. 100% enig.

Knutsen bør definitivt utestenges, muligens i flere kamper, dét er det eneste som vil være forbilledlig her. Det er Knutsens og NFFs integritet som er problemet her, ikke dommerens. Han hevdet også at 10 av 10(!) lange innkast som fører til hjørnespark burde vært frispark. Det handler om å respektere «den jævla» lista dommeren har lagt, som gjelder for begge lag. Kamma (med svært få gule/røde kort i årets serie, og dét ikke av nepotistiske årsaker) burde ikke hatt flere frispark, pga lista som ble lagt. God og konsekvent dømming av dommeren.


Post Reply