Treningskamper 2016

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Ny kamp mot Dala i helga. Mye sjukdom og skader om dagen. Noen som vet om nysigneringene deres er i landet og skal spille?


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by GSP »

Vet ikke hvorvidt de er på plass, men skal vel mye til om de er klare for 90 minutter ihvertfall? Hvem er ute for oss i morgen?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Disse er skadet: Valentin Blaka(lyske), Syver Karlsen(brudd i fot), Marius Hagen(Lyske), Mathias Pedersen Aasand(kne), Aleksander Enger(kne), Rise (sjuk)

Tipper dette laget: Holst - T.Hagen, Ødegård, Yabre, Brenden - Nico, HLO, Semou, Leliuga - Rønning, CH


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by GSP »

Stødig match i går, med unntak av straffa er det fint lite Dala skaper. De flytter spillet over på sin høyre side i starten av andre omgang, forsøker å utfordre Mats Brenden på vår venstreback. Med tanke på at det ikke er mye hjelp i Rytis Leliuga klarer han seg stort sett bra syns jeg. Allikevel er det Dala som kjører de første 15-20 minuttene i andre omgang, men kommer som sagt ikke til særlig med sjanser. Beste Dala-spiller må ha vært Tor Torgersen, og det skal jeg innrømme at jeg unner han. Det betyr også at HamKam skapte en del brukbare sjanser, og Ivar Rønning kunne vel strengt tatt gått av banen med hat-trick i går. Mye fint spill fra HamKam, innimellom litt nonchelante i den bakre fireren, tydelig at Bergersen ønsker at laget skal spille ball, og det gir resultater i det offensive spillet. Personlig vil jeg heller ha en klarering måka over linja når det er nødvendig. Den største sjansen til Dala, med unntak av straffa, er faktisk press på keeper Lars Jendal, som kom inn for Emil etter at han fikk seg en smell. Her kan det være greit om spillere og trener blir enig om når det faktisk er greit å "mæle" ballen avgårde. Ellers avslutter vi vel kampen i går med sju juniorer tror jeg, Niko imponererer (som vanlig føles det som), i tillegg syns jeg nevnte Brenden gjør en god innsats. Ser ut som Henrik Lehne trives godt i rollen på midten, selv om jeg nok ikke tror han kommer til å være fast i en ellever, med tanke på at Marius Hagen og Blaka, + M'Bamba ikke var med i går. Allikevel er det ålreit å se at han tar litt tak, dirigerer medspillerne sine på en måte han ikke hadde "turt" for et år siden. Den første matchen, av de jeg har sett sålangt, at laget begynner å få en skikkelig form, og tidvis spiller meget underholdende fotball. Hvis det de viste i går er nivået de holder igjennom sesongen kan jeg skjønne at folk snakker om HamKam som favoritter.

PS: jeg tror muligens de derre engelskmennene til Dala var med i går. Han spissen kom innpå uti andre omgang. Han var rett og slett dårlig.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Stemmer at begge engelskmennene spilte. Han ene spilte hele oppgjøret. Da det gjelder HLO så har han kommet mer til sin rett i midten. Det er heller ingen hemmelighet at hans foretrukne posisjon er bak spissen eller sentralt. Ingen tvil om at Hagen og Semou er førstevalg på midten, men jeg har en følelse av at Hagen kommer til å stå over en del kamper med karantene, så blir nok likevel mye spilletid på modølen :lol:

Generelt synes jeg det så veldig bra ut og jeg var egentlig aldri nervøs for at Dala skulle komme tilbake i matchen. Selv om de trillet mye ball de siste 20, så klarte de liksom aldri å utfordre forsvaret skikkelig. Ivar Sollie Rønning - CH tror jeg blir et bra par på topp. Rønning med sin luftstyrke og CH i bakrom.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Raufoss borte i morgen på Nammo stadion. Blir i hvertfall en skikkelig test mot et, desverre, Obosliga-lag.

Regner med at både Dahle og Thobias Ndungu spiller.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Quadrophenia »

Bratberg Lund og Dahle starter.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/hamkam7#.Vvkq0ynNgnJ

Blir spennende å se hvordan de klarer seg mot Rævfoss, som jeg forøvrig tror rykker ned i år.
Last edited by Quadrophenia on Mon Mar 28, 2016 2:59 pm, edited 1 time in total.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Rewk
Posts: 20
Joined: Tue Jan 19, 2016 8:25 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by Rewk »

Image


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Corrales »

Innebærer det at Frankmo, Pedersen Aasand, Rytis, Mbemba, Karlsen, Enger, M. Hagen, Blaka og Ødegaard alle er ute med skade? På grensen til sykt i tilfelle mtp at det enda ikke er sesongsstart.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote:Innebærer det at Frankmo, Pedersen Aasand, Rytis, Mbemba, Karlsen, Enger, M. Hagen, Blaka og Ødegaard alle er ute med skade? På grensen til sykt i tilfelle mtp at det enda ikke er sesongsstart.
Mbamba er ikke matchfit. Karlsen har akkurat hatt/skal straks ha operasjon. Ødegård, Rytis, Hagen og Blaka har noe smårusk som gjør at man ikke tar noen sjanser, tror jeg. Resten aner jeg ikke med, men en noe lang liste ja.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply