Tifo

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Tifo

Post by Dropkick »

Positiv tilbakemelding fra Arr.ansvarlig ang røyk, bare vi gir beskjed først så vaktmannskapet er klar over det. Så lenge de godkjenner røyk går det nok bra med blinkere også så lenge vi sier i fra.

Da jobber vi med å få til noe hjemme mot Hønefoss. Det er en søndag klokka seks og greier.

Quadrophenia: Skal høre med han, takk!


Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Tifo

Post by Dropkick »

Deler her også :)

1.1. Vi er BriskebyBanden
1.1.1. Supporters er vi.
1.1.2. Briskeby er vår stadion
1.1.3. Elsker Kamma gjør vi

Nøyaktig sånn lyder første paragraf i BriskebyBandens vedtekter.

Paragraf to, som omhandler mål og formål, sier ganske tydelig at BriskebyBandens formål er å støtte Hamarkameratene i tykt og tynt.

Vi får mye ros for at vi stiller opp, hjemme som borte, og støtter laget uavhengig av om det er Tippeliga eller 2.divisjon - og det er vi stolte av!
Når vi er i Trondheim så dukker det ofte opp en fin gjeng på 15-30 folk som studerer og bor i byen. De synger, koser seg og heier på Kamma i 90 minutter. Det er gøy å møte Kammafolk på bortebane! Samme type gjeng finnes i Oslo-området.

Men her på Hamar? Vi veit ikke hvorfor det ikke er flere ivrige supportere på feltet her hjemme, men vi har selvfølfgelig alltid lyst til å jobbe for at flere føler seg velkomne og synes det ser moro ut å stå sammen med oss på betongen.

I den anledning har vi fått noen tips om at pyroeffekter kanskje vil trekke flere folk. Vi har snakka med klubben, og de stiller seg positive, så der har vi et godt grunnlag for samarbeid.
For å få til lovlig pyro på Briskeby må det søkes. I hytt og gevær. Og på det søknadsskjemaet må det blant anna stå noen navn på de som er med.
Ny søknad må sendes foran hver kamp, med eventuelt nye navn.

Vi har lyst til å kjøre på hjemme mot Hønefoss søndag 12. juni, og for å få til det trenger vi HJELP! Er det noen som kunne tenke seg å ta litt ansvar for den type Tifo? Typ organisering av folk? Hvis noen finner folk som har lyst til å bidra på hjemmekamper, så tar vi papirmølla med søknader.

SÅ! Hvis det er noen som kunne tenke seg å hjelpe til, ikke fordi det er en jobb, men fordi man har lyst til å bidra og være med å styrke supportermiljøet rundt klubben - ta kontakt!
Enten med Marie Ørsnes på tlf 48248513, på facebook, eller send BriskebyBanden en melding her på facebook.

Stolthet&Ære!


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

"Vi ønsker å søke for en hel sesong, hva skal vi gjøre?

Det har foreløpig ikke blitt søkt om godkjennelse for en hel sesong. Men det som er rasjonelt å anbefale, er å søke om et temmelig stort opplegg, med separate deler slik at man kan nedskalere uten å forandre innholdet i godkjennelsen som er gitt. Da vil man ha en godkjennelse på feks søknaden som er eksemplifisert ovenfor, og man trenger da kun å gi beskjed på kampmøtet, til NFFs delegat - eller dommer dersom delegaten ikke er tilstede – om hvilke deler av det godkjente arrangementet man ønsker å gjennomføre. Da kan man kjøre røyk og blinkere én gang, og bluss en annen. Dersom man søker om så mye at det ikke lar seg omfatte av én søknad, er det ikke noe formelt i veien for å ha flere separate sesonggodkjennelser for komplette arrangementer, og deretter informere om hvilket man vil benytte seg av på kampmøtet.
"


Kan vi slippe unna litt søknadspes med dette alternativet?
Er det hovedsaklig røykgranater dere har behov for folk til?


Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Tifo

Post by Dropkick »

Jeg må nesten snakke litt med Ham-Kam og ta en telefon til riktig mann i NFF for å finne ut av det her. Med tanke på at vi ikke har sikkerhetsmøter og delegater fra NFF som veit hva de driver med i 2.divisjon, så trur jeg det er enklest å søke hver gang. Prosessen skal ikke ta lengre tid enn en uke, og hvis vi stort sett kan bruke de samme navna hver gang så burde det ikke være noe stress.

Ja, vi trenger folk til røykpatroner og evnt blinkere. Noen tips til hvor man får kjøpt blinkere til en billig penge?

Men akkurat nå, det vi trenger mest hjelp til, er å finne folk.


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

Message!!

Folkens, endelig har vi en operativ Tifo gruppe igjen.
Håper noen har lagt merke til litt røyk og et par nye bannere, det kommer større og bedre ting fremover,

Føler du for å bidra på dugnad, dele ideer, assistere pyro på kampdag eller donere din neste pantelapp til Tifo, så DM,PM eller IM, eller best av alt; møt opp på feltet !!

Anbefaler alle å følge med på Twitter (Briskebybanden Tifo), vi vil legge ut bilder/filmer fremover.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Tifo

Post by Quadrophenia »

Gullerud wrote:Message!!

Folkens, endelig har vi en operativ Tifo gruppe igjen.
Håper noen har lagt merke til litt røyk og et par nye bannere, det kommer større og bedre ting fremover,

Føler du for å bidra på dugnad, dele ideer, assistere pyro på kampdag eller donere din neste pantelapp til Tifo, så DM,PM eller IM, eller best av alt; møt opp på feltet !!

Anbefaler alle å følge med på Twitter (Briskebybanden Tifo), vi vil legge ut bilder/filmer fremover.
Kan bekrefte at det har kommet en produktiv og engasjert gjeng. Mye bra på gang! Det ser bra ut og er artig å drive med. Hadde jeg bodd på Hamar hadde jeg deltatt på dugnader.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

Aldri morsomt å be om penger men vi lever/dør av giverglede, for at det skal bli litt lettere å bidra med kroner/øre så kan donasjoner vippses til 94851678.
Alle beløp hjelper og settes pris på, så gi oss din pantelapp, tøm din mikrospar eller skriv oss inn i testamentet.


BbTifo


User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Tifo

Post by mr.fixit »

Attention!

Det knaker i hodet og singler i dass. Tifo guttene klekker ut nye ideer for ett år med forhåpentligvis økt tribuneaktivitet. Har du en ide, send det på en DM! Ingen ideer er for store, for små, for dumme eller for smarte. Eller kanskje du til og med vil være med på utførelsen? Send meg en melding!


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Tifo

Post by Top Dog »

Angående pyro for neste sesong: det har vært et fett år med mye pyro på tribunene i obos og ES, men etter hvert har det slått meg at det ser myyye bedre ut når det er en viss koordinasjon bak det - og ikke bare tre stykker som separat drar opp hvert sitt bluss og veiver vilkårlig. Hvis vi blir mannssterke på f.eks. intility eller lerkendal neste sesong hadde det vært bra om vi klarte å få litt struktur over det. Jeg må innrømme at jeg har tilnærma null erfaring med både pyro og koordinering, men et lite innspill til dem som driver med det. Uansett har det vært fett med mer pyro på kampene våre i år, trur det er fett for unga på brisken å se på og!

lerkendal burde forøvrig settes fyr på på flere måter kommende sesong.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Tifo

Post by Orrhanan »

Top Dog wrote: Sat Dec 18, 2021 12:08 pm Angående pyro for neste sesong: det har vært et fett år med mye pyro på tribunene i obos og ES, men etter hvert har det slått meg at det ser myyye bedre ut når det er en viss koordinasjon bak det - og ikke bare tre stykker som separat drar opp hvert sitt bluss og veiver vilkårlig. Hvis vi blir mannssterke på f.eks. intility eller lerkendal neste sesong hadde det vært bra om vi klarte å få litt struktur over det. Jeg må innrømme at jeg har tilnærma null erfaring med både pyro og koordinering, men et lite innspill til dem som driver med det. Uansett har det vært fett med mer pyro på kampene våre i år, trur det er fett for unga på brisken å se på og!

lerkendal burde forøvrig settes fyr på på flere måter kommende sesong.
Jeg liker pyro, men jeg vil gjerne også se andre tifoelementer neste år. Mer kasteruller, konfetti og flagghav. Gjerne også noen OH'er, selvom dette er tidskrevende å lage. Jeg skulle gjerne bidratt med arbeidskraft, men bor litt for langt unna Hamar for øyeblikket. Finnes det en tifokonto å sette inn penger på gjør jeg gjerne det.


Post Reply