Merch

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Merch

Post by Quadrophenia »

Top Dog wrote: Fri Jul 22, 2022 10:40 am
GSP wrote: Wed Jul 20, 2022 8:23 pm Vi driver å ser på forskjellige merch-varianter om dagen; har forumet noen ønsker? :mrgreen:
Kanskje teit forslag, men noe jeg har tenkt kunne vært en kul detalj til en del antrekk hadde vært mørkegrønne sokker, ev. med motiv (som logoen, "kamma" e.l.), det hadde jeg klink kjøpt. Håper også å få noen litt mindre kaffekopper med enkelt design, den fra i fjor er jo nærmere en kasserolle. Bort fra Kamerater og til den tradisjonelle logoen. Stickers tilgjengelig i utsalg.

Og ikke minst, ha mest mulig tilgjengelig på Freske. Senker terskelen betraktelig for å spontankjøpe merch!

Jeg er lysten på et stort klistremerke til bilen jeg. Som kan festes på innsiden altså.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
SimBak
Posts: 11
Joined: Tue Nov 23, 2021 10:52 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Merch

Post by SimBak »

Vurderer å lage noen klistremerker til noen kompiser. Hvor kan man lage noen til en helt ok penge? (kvalitet selvfølgelig viktigst :mrgreen: )


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Merch

Post by GSP »

Jeg bruker Stickerapp når jeg lager privat, god kvalitet og raskt levert. Men, på ingen som helst måte billigst :mrgreen: Husker ikke hvem vi bestilte fra når vi bestilte over 15 kg for Banden i vinter, Espen Holen har muligens oversikt.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Utafor
Posts: 41
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 3 times

Re: Merch

Post by Utafor »

Finnes det Kameraterfont tilgjengelig som noen lagd slik at man kan bruke det på egne stickers for eksempel?


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Merch

Post by GSP »

Jeg tror ikke det, men hvis noen hadde klart å lage det hadde jo det kunnet blitt jævla fett faktisk!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Merch

Post by Heis »

Her har jeg prøvd å legge inn en time eller to. Kort fortalt, tror jeg vi har to alternativer:

1: Lage en egen font
2: Kopiere bokstavene fra bildemateriale og sette dem manuelt ved siden av hverandre

Disse to har hver sine fordeler og ulemper. Hvis fonten kan gjenskapes, blir det enkelt å produsere innhold, men det vil kanskje ikke se helt likt ut. På flere av bildene jeg har funnet på nett, er det en slags overlapp mellom A og T i KAMERATER. Dette går sikkert an å kode inn i en font, men jeg aner ikke hvordan i så fall. De nærmeste fontene jeg har funnet må være Gill Sans Nova Inline eller Le Havre Rough Double Line, men de er begge fortsatt ganske langt unna.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Merch

Post by Heis »

Jeg har forresten starta på en font. Har kanskje en 10-12 bokstaver som duger greit. Det ser for meg ut som om denne fonten har sine røtter i Sparebanken Hedmark, for det er stort sett i den konteksten jeg finner eksempler på bruk. Dette er en liste over hvem jeg finner at den er brukt av
  • Hamkam
  • Sparebanken Hedmark
  • Hedmark Eiendom
  • Hedmark Finans
Finnes noe bildemateriale på nett som det går an å bruke som grunnlag. Tror disse bildene (dessverre) er de mest høyoppløste jeg finner:
Image
Image

Hvis vi ser nøye etter, er det nok snakk om en gammel font og en remake allerede, fordi måten man håndterer R-en på er forskjellig mellom bildet av startnummeret og det fra Kamerater-kampen. Som dere ser, er det stort sett ordene KAMERATER og HEDMARK som finnes i eksemplene. Dessverre begrenser det smale utvalget av bokstaver hvor lett det er å gjenskape den fullstendige fonten. Noen bokstaver, som I, F, P og L kan man gjette seg til ut ifra andre bokstaver, mens andre som G og S er vanskeligere å gjette. Hvis noen finner eksempler på at fonten er brukt med andre bokstaver, post gjerne her eller send meg en melding. Tipper Sparebanken har en del merch fra 90-tallet ute med den fonten. Mener for eksempel å huske en sånn rund refleks som det bare står SH på den ene sida.

Hedmark Eiendom brukte denne fonten i sine boligannonser i HA frem til ca 2009, mens Sparebanken endret logo i april 2008.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Merch

Post by Gjendineggen »

Søk på "png." sammen med søkeord når du leter etter bildemateriale. Det kan croppes og zoomes på uten kvalitetstap. Altså png-filer. Håper du finner noe.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Merch

Post by Heis »

Dette er langt fra perfekt, men jeg har gjetta litt på C, G, J, N, O, Q, S, U, Æ, Ø og Å. Jeg tar gjerne imot forslag til forbedringer.

EDIT: Den inneholder bare store bokstaver. Avhengig av hvordan systemet ditt er satt opp for å håndtere manglende tegn, ser de små bokstavene annerledes ut.

EDIT 2: Makkverk fjernet


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Merch

Post by Heis »

Jobba litt med spacing av bokstavene i kveld etter at jeg så hvilket makkverk jeg hadde lagt ut i går. Innbiller meg at det ble litt bedre, men fortsatt mye forbedringspotensiale.
Attachments
Kamerater_Sans_Inline_v1_1.zip
(7.36 KiB) Downloaded 312 times


Post Reply